بین الملل

آسیاتایمز: تغییر رژیم اوکراین در راه است

به گزارش خلرآنلاین، مقام دولتی ارشد اسبق آمریکایی در مطلبی به متحدان غربی اوکراین هشدار داد برخلاف رویایی که برای رقم زدن «تغییر رژیم» ادعایی خود در روسیه با دامن زدن به جنگ در اوکراین در سر پروراندند، منتظر باشند برخلاف انتظارشان این «تغییر رژیم» در خود اوکراین اتفاق بیفتد.

«استفن براین» مدیر ارشد اسبق کمیته فرعی خاور نزدیک که زیرمجموعه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا است و جانشین معاون اسبق امور سیاست گذاری وزیر دفاع آمریکا در مقاله‌ای که در پایگاه «آسیا تایمز» انتشار یافت، می‌نویسد: «واشنگتن مشتاقانه امید داشت که یک تغییر رژیم را در روسیه رقم بزند. حالا، اما تغییر رژیم نه در روسیه بلکه در کی یف محتمل‌تر به نظر می‌رسد. نبرد خونین اخیر بر سر شهر آودیوکا که هم‌اکنون خاتمه یافته کاتالیزور این تغییر رژیم در کی‌یف است.»

به گزارش دانا نیوز، این مقام دولتی اسبق آمریکایی با ارائه شرحی از نبرد اخیر روسیه بر سر شهر آودیوکا که سرانجام توانست آن را تصرف و از کنترل اوکراین خارج کند نوشته است: «نبرد اخیر بر سر آودیوکا چهار ماه پیش آغاز شد. از ماه ژانویه، اما روس‌ها شروع به فرسوده کردن نظامیان اوکراینی که در تلاش برای حفظ این شهر بودند کردند. روسیه برای تصرف این شهر مجموعه‌ای از حملات را شامل حملاتی از سمت شمال که تمرکز برخی از آن‌ها بر تصرف کارخانه عظیم تولید کُک آودیوکا بود و همچنین از چند محور در سمت جنوب و جناح‌های شهر ترتیب داد. نیروهای مسلح روسیه در پایان هفته اول فوریه توانستند آودیوکا را ۲ تکه کنند و بعد از آن همزمان با حملات پیوسته توپخانه‌ای و با بمب‌های اف. ای. بی پیشروی مداوم خود را ادامه دادند.»

در حالی که سه روز دیگر در تاریخ ۲۴ فوریه دومین سالگرد اجرای «عملیات نظامی ویژه» ارتش روسیه در اوکراین فرا می‌رسد، نویسنده این مطلب تصریح داشت «ولودیمیر زنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعتبار خود را صرف شهر آودیوکا کرد و می‌خواست که آن را به هر قیمتی نگه دارد.

310310

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا