فرهنگ و هنر

آغاز دوباره تخریب آثار تاریخی در افغانستان

ویدئویی آنلاین نشان می دهد که نیروهای طالبان قلعه تاریخی گرسک را در استان هلمان ، افغانستان تخریب می کنند.

به گزارش دانا نیوز ، بر اساس ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده اما هنوز توسط هیچ منبع رسمی تأیید نشده است ، به نظر می رسد طالبان سابق شروع به تخریب آثار باستانی و تخریب قلعه تاریخی گریس در هلمن کرده اند. ناحیه. افغانستان است.

در سال 2001 ، طالبان به موزه ملی افغانستان حمله کردند و تعدادی از آثار باستانی را نابود کردند.

پیشتر در ماه فوریه ، رهبران طالبان به پیروان خود دستور دادند تا از آثار تاریخی محافظت کنند ، حفاری های غیرقانونی را متوقف کرده و از همه اماکن تاریخی محافظت کنند. آنها حتی گفتند فروش آثار تاریخی در بازار هنرها را ممنوع خواهند کرد.

با این حال ، بسیاری از کارشناسان فرهنگی افغانستان نسبت به متهم شک دارند. عمر شریف ، استاد علوم اجتماعی در دانشگاه افغانستان می گوید: “آنها چهره خود را سفید کرده اند ، اما هنوز یک گروه بسیار ایدئولوژیک و افراطی هستند.”

افغانستان که هزاران سال به عنوان یکی از مهمترین نهادهای فرهنگی شناخته می شود ، دارای میراث غنی است و میزبان ادیان و تمدنهای مختلف از بودیسم ، زرتشتی ، مسیحیت و یهودیت تا هندوئیسم قبل و بعد از اسلام بوده است. و بقایای شهرها ، صومعه ها و کلبه های باستانی ، که میزبان شریان بزرگی در جاده ابریشم است که هند را به ایران و چین متصل می کند ، و مارکو پولون ، به کوبلای خان ، به دربار اجدادی او می روند. چنگیز خان. آنها بودند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا