ورزشی

شمشیربازی در پی خلق شگفتی

به گزارش دانا نیوز ، بازی های المپیک به میزبانی شهر توکیو ژاپن برگزار می شود و تیم ملی حصار کشورمان از 2 آگوست که چهار نماینده را در اختیار دارد به مصاف رقبا می رود. حصار در المپیک سابقه طولانی دارد ، اما طبق اسناد موجود ، حصار ایران به طور رسمی در المپیک 1964 شرکت کرد. در آن زمان ، تیم ایران در هر سه جبهه ، با شکستن نهم ، یازدهمین اپه ، و فلوره نهم ، نماینده داشت. ایران همچنین در المپیک 1972 مونیخ دو ورزشکار داشت. بعد از آن المپیک 1976 مونترال را می توان یکی از مهیج ترین زمان ها برای ایران دانست. کشور مربوط به مدال نیست

حصار لیگ برتر حصار هفته دوم مارتین گازامی 14/11/2013

غیبت طولانی مدت ایران در المپیک در سال 2012 مجتبی عابدینی با شکست غیبت 36 ساله ایران در المپیک ، تنها نماینده کشورمان شد. عابدینی که در سال 2012 اولین المپیک خود را در لندن به دست آورد ، در اولین مسابقه خود مقابل فلورین زالومیر شکست خورد و در رده سی و پنجم قرار گرفت.

در طول بازی های المپیک 2016 ریو ، ایران با دو نماینده در حصار شرکت کرد و در این مدت عبدیدینی علاوه بر تجربه دوم المپیک ، کار بزرگی را نیز انجام داد. شمشیر سابارا ایران یک قدم به فینال نزدیک شد اما با شکست در کره جنوبی برای اولین بار به مدال برنز رسید. این نتیجه در حالی حاصل شد که عابدنینی قبلاً آلمان ، کره جنوبی و فرانسه را به یک اندازه شکست داده بود. نماینده دیگر کشورمان در اولین مسابقه مقابل بلاروس مغلوب ریو علی پاکمان شد.

اکنون که حصار ایران به خصوص در میدان شکسته از ریو تا توکیو شکسته است ، آنگاه ایران به موفقیت شگفت انگیزی دست یافته است و این روزها از این رشته به عنوان یک فرصت بزرگ برای کسب مدال المپیک توکیو نام برده شده است. در مسابقات انفرادی ، عابدینی دارنده مدال برنز جهان برای سومین بار به المپیک می رود. این اولین بار است که مبلغین کشورمان در تلاشند تا با کسب یک مدال رنگارنگ تاریخ سازی کنند. در تاریخ المپیک ، دو کشور ایتالیا و فرانسه مدال های زیادی را در این زمینه کسب کرده اند.

کوتاه شدن مسابقات لیگ برتر

صابر ایران در اوایل مارس 1998 به سهمیه جام جهانی خود در لهستان رسید. پس از تکمیل سهمیه گروهی ، ایران صابر می تواند چهار شمشیر را به توکیو ببرد و هر سه می توانند در رده انفرادی رقابت کنند. مجتبی عابدینی ، علی پاکمان ، محمد رهبری در المپیک 2020 به همراه انفرادی و شکن تیمی (به همراه محمد فتوحی) نماینده ایران خواهند بود.

برنامه موفقیت در المپیک توکیو:

شنبه ، 24 ژوئیه (2 اوت 1400)

خرابی فردی

چهارشنبه ، 28 ژوئیه (6 اوت 1400)

گروه صابر

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا