اقتصادی

انتظار دانش‌بنیان‌ها از دولت سیزدهم برای رفع موانع فضای اقتصادی داخلی و بین‌المللی

رئیس انجمن سازمان های دانش بنیان ایران تأکید کرد: شرکت های دانش بنیان که در فضای سبز رشد کرده اند باید در تولید ناخالص داخلی کشور نقش داشته باشند ، شرکت ها اگر بخواهند وارد اقتصاد کشور شوند با مشکلات زیادی روبرو می شوند.

به گزارش دانا نیوز. افشین کولای ، رئیس انجمن دانش بنیان ایران ، در جلسه ای برای گفتگو در مورد راهکارهای از بین بردن موانع تولید در دولت سیزدهم ، گفت که دولت تصمیم گرفته است برای جلوگیری از کشت نفت و درآمد آن ، یک فضای مستقل ایجاد کند. در سالهای اخیر وی کارهای مهمی انجام داده و دانش کشور در زمینه زیست محیطی است.

كولای گفت: “اما به نظر می رسد كه شركتهای دانش بنیان كه در گلخانه رشد كرده اند ، در فضای ملی و بین المللی ادغام شده اند و در تولید ناخالص داخلی كشور سهیم هستند.”

وی با بیان اینکه روابط بین الملل تأثیر منفی بر بازارهای صادراتی ، سرمایه گذاری خارجی و تحریم های جدید داشته است ، گفت: “ما برای دستیابی به این مسئله با چالش هایی روبرو هستیم.”

كولای با اشاره به اینکه حمایت از شركتهای دانش بنیان و رشد در یك فضای نامساعد از دیگر چالشهای این شركتها است ، افزود: “این شركتها با چالشهای زیادی روبرو خواهند شد كه امیدوارم به محض ورود به اقتصاد كشور از بین بروند. در پادشاهی سیزدهم. “

وی افزود: همچنین شرکت های دانش بنیان ، فناوری ها و نوآوری ها ارتباط خوبی با بازار ندارند و نمی توانند در این بازار موفق باشند زیرا وضعیت اقتصادی و تجاری کشور انحصاری است و هیچ گونه رقابتی وجود ندارد.

رئیس انجمن تشکل های دانش بنیان ایران فعالیت این شرکت ها را چالش دیگر عنوان کرد: «شرکت های دانش بنیان به صورت وام و م institutionsسسات پشتیبانی می شوند. نه کل ماجرا. رابطه بین دارندگان و استارتاپ ها به خوبی مشخص نشده است و ایجاد این روابط بر عهده پارلمان ایران است.

با در نظر گرفتن مشکلات نهادهای نظارتی ، کمبود قانون و در برخی موارد قوانین مضاعف در این اکوسیستم و همچنین چالش های سایر فعالیت های تجاری ، دولت سیزدهم انتظار می رود ثبات اقتصادی ، قوانین و فعالیت های فعالان اقتصادی را فراهم کند. اقتصاددانان خود را در دستور کار قرار می دهند

وی گفت: “در حالی که ادامه فعالیت های دولت فعلی مهم است ، اما توجه به سیاست درآمد این کشور با تمرکز بر مزایای مقایسه و رقابت بسیار مهم است.”

افراد مبتنی بر دانش در کشور می گویند که اکوسیستم در حال حاضر فعال است ، اما ما هنوز جهت مشخصی در این باره نداریم و می افزایند: “این خلاف علم اقتصاد است که بخواهد همه فعالیت های اقتصادی را در کشور انجام دهد. “بنابراین ، در دولت سیزدهم ، باید گفتگویی بین دولت و اتحادیه ها برای کمک به یکدیگر در حل مشکلات فعلی آغاز شود. زیرا با درهای بسته ، نمی توان درمان همه را برای فعالان اقتصادی خلاصه کرد.”

نخبگان به دلیل بدرفتاری کشور را ترک می کنند

از طرف خود ، سلمانی ، رئیس سازمان دانش بنیان دولت سیزدهم ، گفت که وی برای حل دولت بعدی تعدادی از مسائل را مطالعه کرده است. “اگر فقط بتوانیم نیمی از خلا current فعلی را پر کنیم. از وی نقل شد که وی گفت: “ما شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم.

طی دو سال گذشته ، سلمانی 2000 واحد تولیدی را در دادگستری بازگشایی و آنها را بازگشایی کرد و گفت: ”ما همچنین 1000 مرکز تولید را تعطیل کردیم که نشانه خوبی است. aken در این رابطه گرفته شده است

یادآوری: بسیاری از دانشمندان کشور را به دلیل ضعف حاکمیت ترک کرده اند و در دولت بعدی ، نخبگان و مدافعان زیست محیطی کشور در همه بخش ها مانند صنعت ، کشاورزی و غیره در دولت سیزدهم ما به شدت از بوم شناسان حمایت می کنیم و مفتخریم که شاهد پیشرفت در این زمینه هستیم.

سحر بندرپور ، دبیرکل انجمن تشکل های دانش بنیان ایران ، همچنین به مواد 2 ، 3 و 15 قانون تداوم قانون تجارت اشاره کرد: “اگر قبلاً چنین چیزی ندیده ایم ، باید نظرات سازمان های اقتصادی مربوطه در مورد فضای کسب و کار ، صدور یا اصلاح مقررات ، دستورالعمل ها و رویه ها مورد توجه قرار گیرد.

با توجه به اینکه فعالیتهای طولانی مدت ، با هزینه زیاد سازگار با محیط زیست و غیره ، از مشکلات مهم فعالیتهای دانش بنیان هستند ، این مسائل به ظاهر ساده منجر به مشکلات کاری و اقتصادی جوانان می شود.

این آگهی افزود: “حمایت علمی و واردات کالاها ، مالیات زیاد و عدم پرداخت سفارشات توسط ارگان های دولتی و شرکت ها ، موضوعات دشواری برای ادارات تولید و دانش است.

مهرداد آروانگیم ، معاون امور فنی و گمرکی کشور ، در ادامه جلسه گفت: برای علم و فناوری “

آروناگی گفت: بنابراین ، هر موضوعی که به گمرک ارجاع شود ، بدون ثبت سفارش و کد رهگیری بانک ، به هر قیمتی ترخیص می شود. مسئله دیگر مجوزهای قانونی است که در حوزه اختیارات گمرک قرار دارد. اما به هر حال پاکسازی کالاهایی که مدتها در گمرک بوده و شرکتهای مبتنی بر این اعلامیه را با مشکل روبرو کرده است ، آسان است.

وی گفت: به دلایل مختلفی معافیت کالاهای دانش بنیان ایجاد شده است و با تأیید و همکاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله محدودیت های ارزی که شرکت ها نمی توانند در آن ثبت نام کنند ، مشکل به راحتی برطرف شد. دستورات “

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا