علمی و پزشکی

ناگفته هایی از ابرچالشی به نام «کرونا»

در دنیایی که بهم ریخته است ، رسانه ها و افرادی که مشغول اخبار مربوط به کرونا هستند رنگ و بویی متفاوت دارند. بیشتر اخبار امروز در مورد جهش در ویروس و واکسن ها و در مورد پایان غم انگیز این فاجعه است.

گردآوری این شرایط از ابتدای کرونا تا به امروز برای رسانه ها شوک آور بوده است. این روند به زودی تکمیل می شود و معمولاً تصور می شود که مانند هر بحران دیگری در تاریخ ثبت خواهد شد. اما این ویروس از بین نخواهد رفت. کرونا را باید یکی از بزرگترین چالش هایی دانست که رسانه ها در طول تاریخ با آن روبرو بوده اند.

یک سال و نیم از شیوع وبا در کشور می گذرد. ویروسی کشنده که بسیاری از رسانه های کشور را کنترل می کند و همچنان در اخبار قرار دارد.

***

استاد ارتباطات محمد سلطانفر به مناسبت روز جهانی ارتباطات با ISN صحبت کرد و در مورد تعطیلات و فراز و نشیب های رسانه ها طی یک سال و نیم گذشته صحبت کرد.

این استاد ارتباطات در مورد وضعیت رسانه ها یک سال و نیم پس از شیوع کرونا اظهار داشت: “رسانه ها مانند سایر مشاغل شاهد فراز و نشیب های زیادی بوده اند.” متأسفانه و متأسفانه دولت کاغذی آنها به اندازه گذشته فضای لازم برای اعراب را نداشته و نخواهد داشت و آنها آماده می شوند تا به انتشار نسخه های جدید در فضای مجازی روی بیاورند. این مناطق

سلطان فر در ادامه با توصیف عملکرد رسانه ها در دوران کرونا اظهار داشت: بدون آنها آنها نمی توانند این فضا را ایجاد کنند.

استاد ارتباطات سپس: یکی از اتفاقاتی که در این راستا در رسانه ها افتاده ورود به دنیای جهانی سازی است. در طول کرونا ، شعار “به دنیا و محیط محلی فکر کنید” تحقق پیدا کرد و همه آنچه در جهان خارج در این منطقه رخ داد ، بر اساس تاریخ مقابله با تاج به همان شیوه بود.

به گفته وی ، از نظر تاج و اطلاعات در این زمینه ، مخاطبان از نکات مثبت و منفی اخبار رد و بدل شده در فضای سایبری و نحوه فیلتر کردن اخبار دروغ آگاه هستند. البته آموزش تجربی و غیرمستقیم در این زمینه صورت گرفت و شکل گرفت.

سلطان فر با اشاره به تسلط تصاویر و فیلم ها در دوره کرونا ، گفت: یعنی تسلط تصویر بر روی تصویر یکی از مشخصه هایی است که در این منطقه رخ می دهد.

سرانجام ، سلطان فر به مناسبت روز جهانی ارتباط با شرکت کنندگان در این مراسم تبریک گفت و گفت ، “امیدوارم که در این موقعیت ادامه دهید و بار پیام و نبوت را به دوش بکشید.” مانند سالهای گذشته. “ناامید نشوید که رویدادی مانند کرونا آسیب زیادی به رسانه ها وارد کرده است. امیدواریم که رسانه ها و ارتباطات ما خود را پیدا کنند. مانند همه مشاغل ، آنها نیز آرام آرام خود را پیدا می کنند و به مرحله قدیمی بازمی گردند.”

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا