ورزشی

شهاب زاهدی نهمین بازیکن هت تریکی تاریخ لیگ برتر برای پرسپولیس

آفتاب‌‌نیوز :

هت‌تریک کردن در فوتبال چیزی نیست که همیشه اتفاق بیفتد. در فوتبال ایران این موضوع به مراتب کمتر از کشور‌های دیگر دنیا اتفاق می‌افتد و مهاجمان کمتر موفق به زدن ۳ گل در یک بازی می‌شوند. این هفته شهاب زاهدی مهاجم پرسپولیس در بازی تیمش مقابل پیکان موفق شد هر ۳ گل تیمش را بزند و هت‌تریک کند. اتفاقی که شهاب را به طور کامل از زیر بار انتقادات خارج کرد و او حالا یکی از مدعیان آقای گلی لیگ برتر به حساب می‌آید.

زاهدی نهمین بازیکن پرسپولیس است که در تاریخ لیگ برتر هت‌تریک می‌کند. شهاب ۳ گل خود را در مدت زمان ۶۷ دقیقه به ثمر رساند که این زمان طولانی‌ترین زمان برای هت‌تریک کردن یک پرسپولیسی در تاریخ لیگ برتر بود. سریع‌ترین هت‌تریک یک بازیکن پرسپولیس، اما شیرین‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها نیز بود. ایمون زاید مهاجم محبوب پرسپولیسی‌ها در دربی معروف لیگ یازدهم در ۱۰ دقیقه مقابل استقلال هت‌تریک کرد و پرسپولیس با یک کامبک رویایی موفق شد استقلال را شکست دهد.

نکته جالب اینجاست که زاید تنها بازیکنی است که برای پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر بیشتر از یک بار هت‌تریک کرده است و به همین دلیل به او آقای هت‌تریک می‌گفتند. اسطوره‌هایی مثل علی دایی موفق شدند در دوران حضور خود برای پرسپولیس هت‌تریک کنند. علی کریمی هم در پرسپولیس چنین تجربه‌ای داشت. در کنار این نفرات، جواد کاظمیان، علی علیپور و کریم انصاری فرد همین مرحله را طی کردند. همچنین به جز زاهدی، مهدی ترابی تنها بازیکن از تیم فعلی پرسپولیس است که موفق به ثبت هت‌تریک در یک بازی شده است. ترابی در جریان برتری ۴ بر یک فصل قبل مقابل گل گهر توانست هت‌تریک کند.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا