فرهنگ و هنر

ایمان به قیامت زمینه انجام اعمال نیک است

ایسانا / ایستاده معاون جلسات سمینار با اعتقاد به روز قضاوت ، زمین را انجام کارهای خوب دیگر دانست.

در متن قرآن کریم ، حجت الاسلام والمسلمین مالکی در جلسه ای از غلامان فریبکار درباره شیوه زندگی در اسلام می گویند: بسیاری از افراد در جامعه امروز علناً یا به نام مسلمانان هستند ، اما در عمل به دستور خدا و اهل بیت عمل نمی کنند و این بسیار دردناک است.

وی افزود: اگرچه لوگمن یک انسان عادی است اما اولین کاری که در آموزش فرزندش انجام می دهد تربیت او در کنار هم است. یکی از سوره هایی که در آن قرآن به سبک زندگی م believeمنان و کافران اشاره شده است ، سوره لایل است. در سه آیه اول این سوره ، خداوند متعال بین مiمن و کافر فرق می گذارد ، بیان می کند که زندگی انسان با شبهای تاریک ، روزهای روشن و سوگند او متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین مالکی ادامه می دهد: در آیات زیر ، خداوند دو ویژگی از سبک زندگی وفادارانه را توصیف می کند. اولین ویژگی مومنان در زندگی ، انفاق است ، بنابراین آنها از نظر مادی و مادی تمام آنچه را که در دسترس است به دیگران می دهند و ویژگی دوم داشتن شوخ طبعی است ، یعنی در یک سبک زندگی وفادار ، فرد همه کارها را برای خداوند. او می داند که نتیجه روز قضاوت را درک خواهد کرد و می داند

وی افزود: در ادامه این سوره خداوند نوید آینده سعادت این افراد را می دهد. البته آنها خود را از سعادت در این دنیا محروم نمی کنند. در مقابل ، این خرافات یک شیوه باورنکردنی از زندگی است.

این مفسر قرآن در مورد حرص و طمع کافران گفت: «چنین افرادی در زندگی خوب خود با کسی در ارتباط نیستند زیرا معتقدند که در این دنیا و دنیا نیازی به پاداش خداوند ندارند. در روز بعد ، در روز قضاوت ، آنها هرگز ایمان نخواهند آورد.

وی گفت: در این فصل آینده ، خداوند اعلام می کند که چنین افرادی دچار مشکل هستند. این افراد لذت و شیرینی راه خدا را در بخشش و زندگی در زندگی وفادار تجربه نمی کنند. سرانجام ، خداوند چنین افرادی را در جهنم و کوره آتش و در میان م believeمنان صالح بهشت ​​می شناسد.

حجت الاسلام والمسلمین مالکی در این سوره با اشاره به اینکه خداوند رابطه ایمان و معاد را ذکر می کند ، خاطرنشان می کند: در قرآن 1400 آیه در مورد معاد وجود دارد که همه آنها بشریت است. یکی از اصول اساسی زندگی یک مeverمن ، همین اعتقاد به معاد است.

معاون مدارس علمیه سراسر کشور گفت: اعتقاد به معاد مبنای انجام کارهای خیر بر اساس کارهای نیک دیگران است. تقلید از خدا همان ایمان است ، ایمان تفاوت در قلب انسان است ، اما خدا مظهر ایمان در پای اوست.

وی همچنین با اشاره به زندگی مومنانه رشد ، حرکت ، حرکت و جهاد خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که در قرآن خداوند با غیر جهادگران در قرآن صحبت می کند. بزرگان و زنان ، این نشانه عظمت این امر در پیشگاه خداوند است.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا