بین الملل

هشدار مدودف به غرب: در صورت جنگ با ما، برلین، لندن و واشنگتن هدف قرار خواهند گرفت

به گزارش دانا نیوز، «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت و رئیس جمهور سابق روسیه با انتشار پستی در کانال خود در پیام‌رسان تلگرام هشدار داد، مسکو در صورت ورود به جنگی با غرب «به کی‌یف، برلین، لندن، واشنگتن و دیگر جاهایی که از مدتها پیش در فهرست اهداف تسلیحات سه گانه هسته‌ای خود تعیین کرده، حمله خواهد کرد.»

مدودف در این پست نوشت: «مدتها پیش مطلبی در کانال تلگرامی خود نوشتم با این عنوان که امکان شکست یک قدرت هسته‌ای در جنگ وجود ندارد. پس از آن انگلیسی-آمریکایی‌های مغرور فورا خودشان را وسط انداخته و ناله‌ کردند: نه این ابدا صحیح نیست، حتی آمریکا هم در جنگ‌ها باخته است.»

مدودف در ادامه نوشت: «این یک دروغ آشکار است. من صحبتم درباره جنگهایی مثل ویتنام، افغانستان یا ده‌ها جنگ توسعه طلبانه دیگر آمریکایی‌ها در مکان‌های دیگر نیست. من منظورم جنگ‌هایی تاریخی است که در آنها مردم از سرزمین پدری خود دفاع می‌کنند. اینکه شما از سرزمین خودتان، مردم خودتان و ارزشهای خودتان دفاع کنید. این نوع جنگ‌ها هستند که قدرت‌های هسته‌ای هرگز در آنها از هیچ کس شکست نمی‌خورند.»

به گزارش دانا نیوز، معاون رئیس شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرد: «چرا من باز دارم درباره این موضوع می‌نویسم؟ من همه نوع حرفهای امثال کسانی همچون پیستوریوس (وزیر دفاع آلمان) و شاپس (وزیر دفاع انگلیس) را می‌خوانم: آیا آنها واقعا انقدر عوضی هستند وقتی می‌گویند دنیا نمی‌تواند از پس پیروزی روسیه در این جنگ برآید یا وانمود به آن می‌کنند؟»

مدودف در ادامه این مطلب نوشت: «آیا این احمق‌ها واقعا معتقدند مردم روسیه زیر تجزیه کشورشان خواهند رفت؟ این که ما به راحتی خواهیم پذیرفت روسیه شکست خورده و آنها پیروز شدند و ما باید به زندگی در یک کشور در حال سقوط و مرگ ادامه دهیم چون برای ما یک جنگ هسته‌ای خیلی وحشتناک‌تر از مرگ عزیزان ما، کودکان ما و روسیه ما است؟! آیا فکر می‌کنند فرماندهی عالی کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه برای اتخاذ دشوارترین تصمیمات دستانش خواهد لرزید؟»

معاون رئیس شورای امنیت روسیه ادامه داد: «قضیه کاملا فرق می‌کند. سقوط روسیه تبعات خیلی وخیم‌تری نسبت به نتایج یک جنگ عادی و حتی طولانی‌ترین جنگ خواهد داشت. چون تلاش‌ها برای بازگرداندن روسیه به مرزهای سال ۱۹۹۱ تنها به یک چیز منجر خواهد شد: به یک جنگ جهانی با کشورهای غربی با استفاده از کلیت زرادخانه استراتژیک کشور ما. جنگ با کی‌یف، برلین، لندن، واشنگتن و همه جاهای تاریخی زیبای دیگری که از مدتها قبل در فهرست اهداف حمایت تسلیحات سه‌گانه هسته‌ای ما قرار دارند.»

وی افزود: «آیا ما شجاعت چنین جنگی را وقتی موضوع بر سر از بین رفتن سرزمین مادری بزرگ هزار ساله ما و به هدر رفتن فداکاری‌های مردم روسیه در طول قرنها باشد، داریم؟ پاسخ آن روشن است. بهتر است قبل از اینکه بیش از حد دیر شود همه چیز به حال قبل برگردد. در غیر این صورت ما خودمان با وارد کردن حداکثر خسارات به دشمن به وضعیت قبل بر خواهیم گرداند. همچون تحولات آودیوکا. جنگجویان ما قهرمان هستند.»

310310

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا