برترین های کسب و کارعمومی

مهندسین برق، برای تضمین و ارتقا شغلی بخوانید

آزمون نظام مهندسی برق یکی از مهم‌ترین آزمون‌های حرفه‌ای برای مهندسان برق است که با موفقیت در آن، می‌توانند پروانه فعالیت خود را دریافت کنند و از امتیازات و مزایای حرفه‌ای بهره‌مند شوند. اگر شما مهندس برق هستید، قطعا مدام به این فکر هستید که چطور در مهندسی برق موفق بشید و ارتقا شغلی پیدا کنید. جواب این سوال، شرکت در آزمون نظام مهندسی است.  این آزمون در سه صلاحیت طراحی، نظارت و اجرا برگزار می‌شود و داوطلبان باید حداقل 50 درصد از نمره کل آزمون را کسب کنند تا قبول شوند. چند هفته‌ای به آزمون مانده، زودتر آستین‌ها را بالا بزنید. J

با قبولی در آزمون، به آرزویتان برسید و پروانه اشتغال بگیرید

آرزوی هر مهندسی که رشته اش برق است، اینه که در آزمون قبول شود و به عنوان یک مهندس حرفه ای وارد سازمان نظام مهندسی شود. اما رسیدن به این آرزو شاید کار آسانی نباشد. چرا که نیاز است که از چندین ماه قبل برای این آزمون برنامه ریزی کرد. ولی خوشبختانه، راهی هم هست که بتوان برنامه ریزی چندین ماهه را دور زد  و سریعتر به نتیجه رسید، آن مسیر چیزی نیست جز، شرکت در دوره آمادگی آزمون نظام مهندسی برق J.

 تاکید بر این نکته ضروری است که عضویت در سازمان نظام مهندسی مزایایی دارد که از جمله آنها می‌توان به اخذ مجوز کار در نظام مهندسی، اخذ مجوز کار، راه حل‌های قانونی و البته کسب درآمد اشاره کرد.  علاوه بر این، شما می توانید هر سال مجوز کار به موسسات حقوقی بدهید و حقوق دریافت کنید و به قول معروف پول پارو کنید. پس سری به دوره‌ها بزنید و پکیج‌ها را به قول معروف، زیر ذره‌بین ببرید و بر آزمون آماده شوید. 🙂 هنوز وقت دارید.

درست است که برای آمادگی برای این آزمون، باید مطالعه هدفمند و برنامه‌ریزی شده داشته هم باشید و مباحث مهم و کلیدی را با تمرکز بیشتری بررسی کنید اما با تهیه دوره آموزش آزمون نظام مهندسی برق، میتوانید زمان رو بخرید. کافیه که کمی هزینه کنید و وارد مسیری به این مهمی شوید. مسیری که میتواند آینده شغلی شما را تا ابد، تضمین کند. جا دارد همینجا بگوییم که مجموعه سِودا در این مسیر به شما کمک میکند. سودا، به عنوان یکی از برترین مجموعه‌های آموزشی در صنعت ساختمان در ایران، یک پیشنهادی طلایی دارد. این پیشنهاد، تهیه پکیج آموزش آزمون نظام مهندسی برق است.

چگونه در آمادگی آزمون نظام مهندسی برق موفق شویم؟

همانطور که بارها گفتیم، آزمون نظام مهندسی برق یکی از مهم‌ترین آزمون‌های حرفه‌ای برای مهندسان برق است. این آزمون به مهندسان برق اجازه می‌دهد که صلاحیت طراحی و نظارت بر تاسیسات برقی ساختمان‌ها را کسب کنند. این آزمون هر سال در دو نیمه اول و دوم سال توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران برگزار می‌شود. اما چگونه می‌توانیم برای این آزمون آماده شویم؟ چه مباحثی را باید مطالعه کنیم؟ چه منابعی را باید استفاده کنیم؟ چه روش‌هایی را باید پیش بگیریم؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد و نکات مهمی را برای شما ارائه خواهیم کرد.

سودا فکر همه جا را کرده  و برای تمامی صلاحیت‌های برق، دوره تهیه نموده:)

دوره‌های آموزشی سودا برای کسب آمادگی در آزمونی که در پیش رو است، به 4 دوره تخصصی تقسیم میشود. این دوره ها شامل، دوره فشرده و جامع آزمون نظام مهندسی در بخش طراحی، نظارت و اجرا است. اگر 3 سال است که از گرفتن مدرک مهندسی برق میگذرد، چرا در آزمون شرکت نمیکنید؟ چند هفته ای به آزمون رسیده و خیلی دیر نیست. با شرکت در کلاس آزمون نظام مهندسی برق، بدون استرس و نگرانی، برای شرکت در آزمون آمادگی پیدا کنید. همراه مجموعه سِودا، سوالات را بررسی میکنید، با نحوه تست زنی سوالات تخصصی آشنا میشوید، سوالات پیچیده را با استاد جواب میدهید، مباحث مقررات ملی ساختمان و مطالب نشریه های 110 را بررسی میکنید و… .

محتوای پکیج آمادگی آزمون نظام مهندسی برق (آزمون طراحی- نظارت و اجرا) شامل آموزش تصویری حل پرتکرارترین و مهم ترین سوالات آزمون های قبلی است. از آنجایی که مدرسان دوره جزو مهندسین برتر تهران هستند، به خوبی بر آزمون اشراف دارند و آگاه هستند که در آزمون چه سوالاتی با چه موضوعاتی و در چه سطحی از سختی پرسیده می‌شود. در ضمن باید گفت که گروهی از اساتید و مهندسان ارشد وظیفه برنامه ریزی، آموزش و بررسی ویدیوها را برای به حداقل رساندن احتمال خطا بر عهده دارند و تیمی از کارشناسان حرفه ای نیز پاسخگوی سوالات شما هستند. سری به این مجموعه بزنید.

 برخی از منابع معتبر و مفید برای آمادگی برای این آزمون عبارتند از:

 

مبحث 13 مقررات ملی ساختمان:

این مبحث به بررسی اصول و معیارهای طراحی، نظارت و اجرای تاسیسات برقی ساختمان‌ها می‌پردازد و شامل موضوعاتی مانند انواع سیستم‌های توزیع نیرو، اتصال زمین، رنگبندی هادی‌ها، محاسبه بارهای برقی، انتخاب تجهیزات و محافظت‌های الکتریکی و غیره است. در کلاس آمادگی، تمام و کمال به این مبحث پرداخته ایم.

مبحث 15 مقررات ملی ساختمان:

 این مبحث به بررسی اصول و معیارهای طراحی، نظارت و اجرای تاسیسات روشنایی و روشنایی طبیعی ساختمان‌ها می‌پردازد و شامل موضوعاتی مانند انواع چراغ‌ها و لومینرها، محاسبه شدت نور، انتخاب و محل‌دهی چراغ‌ها، معیارهای روشنایی طبیعی و غیره است.

راهنمای طرح و اجرای تاسیسات برقی (راهنمای مبحث 13):

این راهنما به عنوان یک منبع کمکی و تکمیلی برای مبحث 13 مقررات ملی ساختمان طراحی شده است و شامل نمونه‌ها و راهکارهای عملی برای طراحی و اجرای تاسیسات برقی ساختمان‌ها است.

نشریه 110:

 این نشریه به بررسی اصول و معیارهای طراحی، نظارت و اجرای تاسیسات برقی ساختمان‌های ویژه مانند بیمارستان‌ها، مدارس، مراکز فرهنگی و ورزشی و غیره می‌پردازد و شامل موضوعاتی مانند انواع سیستم‌های اضطراری، تغذیه بدون وقفه، انتخاب و محل‌دهی تجهیزات ویژه و غیره است.

به علاوه، می‌توانید از منابع دیگری مانند کتاب‌ها، مقالات، وب‌سایت‌ها، ویدیوها و دوره‌های آموزشی مرتبط با مباحث آزمون استفاده کنید. بهترین منبع برای یادگیری مباحث آزمون پکیج های آموزشی سوداست، بدون اغراق. 🙂  تیکه‌هایی از فیلم‌های کلاس آمادگی آزمون نظام مهندسی برق در سایت سودا درج شده که خودتان میتوانید کیفیت و گویا بودن کلام و تصویر را بسنجید.

بسته‌های آموزشی آمادگی،  شامل چهار ویدیو آموزشی جامع و فشرده در بخش‌های طراحی، نظارت و اجرا است که تمام مباحث مورد نیاز برای آزمون را به صورت کامل و تخصصی اموزش میدهد. برای اینکه بدانید دوره‌های آمادگی آزمون نظام مهندسی برق شامل چند ساعته؟ مدرسش کیه؟ کیفیت ویدیوها چطور هستند؟ سرفصل هاش چیه؟ هزینه ش چطور؟ شرایط پرداخت اقساطیش چطوره؟ نحوه آموزش چطور هست؟ روی لینک کلاس آمادگی آزمون نظام مهندسی برق کلیک کنید. اگر هم میخواهید مستقیم با کارشناسان سِودا صحبت کنید و مشاوره بگیرید با شماره  88831021-021 تماس بگیرید. موبه‌مو همه چیز را توضیح میدهند.

مهم‌ترین مباحث آزمون نظام مهندسی برق که تعداد زیادی از سوالات را دربر‌میگیرد

مباحث آزمون نظام مهندسی برق بر اساس مقررات ملی ساختمان و نشریه‌های مربوطه تعیین می‌شوند. این مباحث شامل موارد زیر هستند:

تاسیسات برقی ساختمان‌ها: در این بخش، مهندسان برق باید با اصول و مفاهیم مربوط به طراحی و اجرای تاسیسات برقی ساختمان‌ها آشنا باشند. این شامل مواردی مانند انتخاب نوع سیستم توزیع نیرو، محاسبه بارهای برقی، انتخاب سطح مقطع هادی‌ها، انتخاب تجهیزات حفاظتی و کنترلی، انتخاب نوع روشنایی و روش‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.

مقررات ملی ساختمان: در این بخش، مهندسان برق باید با مقررات ملی ساختمان و نشریه‌های مربوطه که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تدوین شده‌اند آشنا باشند. این شامل مواردی مانند نشریه ۱۱۰-۱ و ۱۱۰-۲ درباره طراحی و اجرای تاسیسات برقی ساختمان‌ها، نشریه ۱۳۰ درباره حفاظت ساختمان‌ها در مقابل حریق، نشریه ۱۵۰ درباره پدافند غیرعامل و نشریه ۱۶۰ درباره مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ها است.

اطلاعات عمومی مهندسی: در این بخش، مهندسان برق باید با اطلاعات عمومی مهندسی که مرتبط با تاسیسات برقی و الزامات آن هستند آشنا باشند. این شامل مواردی مانند اصول فیزیک و ریاضیات، اصول الکترونیک و مخابرات، اصول کنترل و اتوماسیون، اصول انرژی‌های تجدیدپذیر و انرژی های نو است.

منابع آزمون نظام مهندسی برق را هم از سِودا دانلود کنید

برای مطالعه مباحث آزمون نظام مهندسی برق، مهندسان برق باید از منابع معتبر و به‌روز استفاده کنند. همانطور که گفته شد، این منابع شامل موارد زیر هستند:

کتاب‌های راهنمای مباحث مقررات ملی ساختمان: این کتاب‌ها توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران منتشر شده‌اند و شامل توضیحات کامل و جامع درباره مباحث آزمون هستند. این کتاب‌ها را می‌توانید از سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران یا به صورت رایگان و الکترونیکی از سایت سودا تهیه کنید.

نشریه‌های مربوطه: این نشریه‌ها توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تدوین شده‌اند و شامل مقررات و استانداردهای مربوط به تاسیسات برقی ساختمان‌ها هستند. این نشریه‌ها را هم می‌توانید از سایت سودا تهیه کنید، کاملا رایگان J. هر اموری که مربوط به آمادگی آزمون نظام مهندسی برق است، با سِودا به راحتی انجام دهید. در این سایت چندین فایل، دوره، کتاب، فیلم و… وجود دارد.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا