برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

پرکاربردترین لوله های فولادی در صنعت

لوله هایی که اغلب برای ساختمان به‌ کار می‌ روند، دارای انواع مختلفی هستند که نوع فلزی یا همان لوله فولادی عنوان پر‌کاربرد‌ترین را از آن خود کرده است. کاربرد انواع لوله های فولادی، اغلب برای عبور آب، گاز و… طراحی شده‌ اند که هر نوع بسته به ویژگی‌ هایی که دارد، برای چنین مصارفی در نظر گرفته می شوند.

به گزارش دانا نیوز بر اساس گزارش گروه صنعت سایت تحلیل بازار: لوله فولادی ، مقطع فلزی استوانه‌ای شکل است که از فولاد ساخته شده‌ و در ساخت و زیرساخت‌ ها، کاربردهای زیادی دارد.

لوله چیست؟

لوله ها، مقاطع فولادی بلند و توخالی هستند که برای کاربردهای مختلف در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. تطبیق پذیری آن باعث می شود لوله ها پرمصرف ترین محصولی باشد که توسط صنعت فولاد تولید می شود. به دلیل استحکام بالا، می توان از آن ها در حمل و نقل زیرزمینی آب و گاز از طریق شهرها یا در ساخت و ساز برای مقاصدی مانند گرمایش، لوله کشی و غیره استفاده کرد. لوله های فولادی دارای انواع مختلفی هستند که از جمله آنها می توان به لوله گالوانیزه، مانیسمان، گازی، اسپیرال، صنعتی و … اشاره داشت.

عوامل موثر در کاربرد لوله های فولادی

هنگامی که صحبت از استفاده از این لوله ها برای بسیاری از تأسیسات می شود، مهم است که هدف را در نظر بگیرید، زیرا این می تواند تحت تاثیر مواد اصلی لوله قرار گیرد. علاوه بر این، مزایای هر نوع لوله می تواند مزایای بسیاری مانند هزینه، تطبیق پذیری، سازگاری با محیط زیست و موارد مشابه را به همراه داشته باشد.

برای خرید انواع لوله فولادی، لازم است که افراد، ابتدا انواع گوناگون آن را شناسایی کرده و بنابر نیاز خود، بهترین نوع را برگزینید.

لوله چگونه استفاده می شود؟

لوله ها در سازه ها، حمل و نقل و ساخت مورد استفاده قرار می گیرند. مواد مختلف، ویژگی‌ های طراحی و روش‌ های تولید لوله‌ های فولادی در حال توسعه بوده و بر اساس کاربرد متفاوت است.

کاربرد ساختاری

کاربرد ساختاری لوله معمولاً در ساختمان و ساختمان سازی است که در آن این مصالح ساختمانی معمولاً لوله های فولادی نامیده می شود. از لوله های فولادی برای ایجاد استحکام و پایداری بیشتر برای ساختمان ها یا سازه های مرتفع استفاده می شود. دو نوع لوله فولادی در مصارف سازه ای به عنوان شمع های باربر انتهایی و شمع های اصطکاکی استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای ساختاری لوله های فولادی، تیرهای داربست است که به کارگران ساختمانی اجازه می دهد تا به تمام قسمت هایی از ساختمان که دور از دسترس هستند دسترسی داشته باشند.

استفاده در تولید

لوله های فولادی برای مقاصد مختلف در مصارف تولیدی مورد استفاده قرار می گیرند. نرده‌ های محافظ یکی از رایج‌ ترین کاربردها برای ایجاد ویژگی ایمنی برای پله‌ ها و بالکن‌ ها یا در خیابان برای دوچرخه‌ سواران و عابران پیاده هستند. لوله های فولادی همچنین می توانند به عنوان ستون های امنیتی مورد استفاده قرار گیرند.

استفاده در حمل و نقل

متداول ترین استفاده از لوله های فولادی حمل و نقل محصولات است زیرا ویژگی های مواد اولیه برای نصب طولانی مدت بسیار مناسب است.

لوله های پرکاربرد در صنایع مختلف کدامند؟

لوله ها بر اساس روش های ساخت به دو گروه لوله های بدون درز و لوله های درزدار طبقه بندی می شوند. لوله های بدون درز در طول نورد در یک مرحله تشکیل می شوند، اما لوله های درزدار پس از نورد نیاز به فرآیند جوشکاری دارند. می توان لوله های درزدار را به دلیل هندسه درز به دو دسته جوش مارپیچی و مستقیم تقسیم کرد.

لوله مبلی یا همان روغنی

وزن کم این لوله، یکی از ویژگی‌های اصلی آن است که در کنار نام روغنی، خود را نشان داده است.  برای پایه مبل‌ ها از این نوع لوله استفاده می‌ شود و نام مبلی را از آن خود کرده است. کاربرد انواع لوله های فولادی را نمی‌ توان محدود به فلز آهن دانست.

می‌ توان از استقامت بالا، قابلیت انعطاف‌ پذیری، امکان جوش‌ کاری روی آن، مقاومت در برابر خوردگی و سطحی براق و شفاف به‌ عنوان ویژگی‌ های برجسته این نوع نام برد.

لوله اسپیرال؛ مخصوص آبرسانی و گازرسانی شهری

لوله اسپیرال، گونه‌ ای است که برای عبور آب و گاز مورد استفاده قرار گرفته و در سطح استاندارد تولید می‌شود. برخی از پروفیل‌ های مدل قوطی، سطح داخلی نا‎‌همواری دارند که همین موضوع سبب اصطکاک بیشتر مواد در حال عبور از آن‌ ها می‌ شود. در‍‌صورتی که سطح بخش داخلی نوع اسپیرال کاملا هموار، صاف و یکدست است.

خواص مکانیکی بالا، مقاومت در برابر شکستن و ترک‌ خوردن، انعطاف‌ پذیری در پذیرفتن فرم و شکل، قابلیت خم‌ کاری بالا و به‌ صرفه‌ بودن از لحاظ اقتصادی را می‌ توان مزایا و ویژگی‌ های لوله اسپیرال دانست.

جنس فولاد کربن برای لوله صنعتی

از آنجایی‌که فولاد کربن، دارای استقامت و مقاومت زیادی در برابر عوامل مختلف و سنگین است، کارایی بسیاری در صنایع مختلف و همچنین ساختمانی دارد.

در میان کاربرد انواع لوله های فولادی، از آنجایی‌که این گونه، قابلیت جوش‌ پذیری بالایی دارد، با ورق‌ های فولادی دیگر جوش داده شده و برای منتقل‌ کردن نفت و گار به‌ کار می‌ رود.

لوله گالوانیزه؛ لوله آلیاژی کاربردی

کاربرد انواع لوله های فولادی را می‌ توان از یک سو در نظر داشت و کارایی این مقاطع فلزی را در طرف دیگر! می‌ توان از این نوع لوله ، برای دیگر مصارف استفاده کرد. گالوانیزه قابلیت بازگشت به طبیعت و بازیافت را دارد. طول عمر، ماندگاری بالا و همچنین مقاومت در برابر زنگ‌ زدگی در این شکل از لوله را می‌ توان به‌ عنوان برجسته‌ ترین ویژگی‌ های گالوانیزه اعلام کرد.

لوله جدار چاه

کاربرد انواع لوله های فولادی، بسته به چگونگی تولید آن‌ ها و کارایی که دارند، مشخص می‌ شود. لوله جدار چاه هم یکی از آن‌ هایی است که بسیار پر‌کاربرد بوده و برای جلوگیری از ریزش انواع چاه، درون آن قرار می‌ گیرد. عملکرد این نوع، همانند جداری است که اجازه نمی‌ دهد دیواره‌ های چاه فرو بریزند.

اهمیت قیمت لوله فولادی در زمان خرید

قیمت لوله، بستگی به عوامل گوناگونی دارد. همین که کاربرد انواع لوله های فولادی را مورد بررسی قرار دهید، متوجه می‌ شوید هر یک از این مقاطع فلزی، بنابر ویژگی‌ هایی که دارد، می‌ تواند قیمت متفاوتی داشته باشد. این تنها مقایسه قیمت نوعی با نوع دیگر است. اگر قرار باشد برای خرید انواع لوله فولادی قیمت را آنالیز کنید، باید با برخی پارامتر‌های دیگر مانند میزان عرضه و تقاضا، وزن محصول، اندازه پروفیل، ابعاد، ضخامت و… آشنا شوید.

منبع: https://www.tahlilbazaar.com/news/241201/%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا