فرهنگ و هنر

داستان عکسی که هنرمند اردبیلی را به جشنواره “آکوا” رساند

ایسانا / اردبیل حرفه اصلی وی بانکداری است ، اما عاشق عکاسی است و در خارج از کشور و جشنواره های ملی و بین المللی مورد ستایش قرار گرفته است ، اما اکنون با سه اجرا وارد جشنواره بین المللی عکس شده است اما نسبت به استعدادهای زیادی که در منطقه آرتابیل پنهان است بی احترامی و بی تفاوت است. خانه هنرمندان نیست. و ابزار گران قیمت هنری نمی تواند به علاقمندان کمک کند.

میرعلی پندک ، عکاس اردبیل ، نامزد جشنواره بین المللی عکاسی آس در ایالات متحده شده است ، جایی که خبرنگار ISN در مورد نگرانی های این هنرمند بحث می کند.

ایسانا: مختصر خود را معرفی کنید.

پراندا من میرعلی پراندا هستم. وی در سال 1973 در محله اردبیل پیرمردار متولد شد. من کارمند بانک Spah در اردبیل هستم.

استنا: چه مدت به هنر ، به ویژه عکاسی علاقه مند بودید و این حرفه را جدی گرفته اید؟

پرندک: در سال 2008 ، من به صورت آماتور عکاسی از طبیعت را شروع کردم و از سال 1392 به بعد با عکاسی حرفه ای و علمی شروع به عکاسی از مناظر ، طبیعت ، ماکرون ، مناظر ، حیوانات و حشرات و تک رنگها کردم.

استنا: دستاوردهای شما تاکنون در زمینه هنر و عکاسی چیست؟

پرندک: من در سال 2016 از PSV Cadmium در مالزی یک گواهینامه دریافت کردم و در حال حاضر عضو Focus Club این کشور و عضو کامل FIAP (فدراسیون بین المللی عکس) هستم. در سال 1398 گواهی اصلاح عکس های طبیعی در اورمیه دریافت کردم. وی همچنین در چندین جشنواره عکس خارجی و بین المللی از جمله جشنواره عکس مارک آلارچه قرقیزستان 2020 ، جشنواره بین المللی فیلم Aqua تاجیکستان 2020 ، جشنواره بین المللی ابراهیم زمان ترکیه 2020 ، جشنواره جوایز بین المللی رافلس سنگاپور 2020 ، جشنواره بین المللی فیلم ترکیه 20 شرکت کرده است. من در جشنواره بین المللی عکس هایمام و جشنواره عکس سلامت روان در سال های 2019 و 2020 شرکت کرده ام. تاکنون شش عکس من در سطح بین المللی پذیرفته شده اند.

ایسانا: نگاه جامعه به هنر چیست؟ و چقدر هنر توسط مردم پذیرفته شده است؟

پاراندا: هنرهای هفتگی ، به ویژه موسیقی و عکاسی ، آنچنان که باید در کشور ارزیابی نمی شوند. من بدون مربی با امکانات کم به اینجا آمدم. ما یک مرکز یا گالری هنری در منطقه اردبیل ، یا یک دفتر فرهنگی و اداره در منطقه اردبیل یا مجموعه ای از بسیاری از استعدادهای پنهان در شهر نداریم. این یکی از کمبودهای عکاسی و همه هنرهای تجسمی بود و امروزه نیز وجود دارد.

ایسانا: نگرانی ها و امیدها به عنوان یک هنرمند جامعه؟

پاراداک: برای تحقق استعدادهای جوانان ، مسئولان باید استراتژی هایی را به کار گیرند که در آینده جای بهتری به منطقه ما بدهد. همچنین ، تجهیزات عکاسی بسیار گران و گران هستند ، بنابراین مقامات باید به دنبال مهارت باشند و به شخصی که از نظر مالی ضعیف است کمک کنند.

خبر: ترس و آرزوی شما به عنوان یک هنرمند از طرف مسئولان است؟

پاراندا: ما انتظار داریم که مقامات بخاطر استعدادهای بسیار زیادی که در این منطقه دارند ، یک مدرسه هنری ، یک خانه فرهنگ و یک انجمن عکاسان در این منطقه ایجاد کنند ، بنابراین ما مهارت های دولت را در این زمینه افزایش خواهیم داد. همچنین از مدیران منطقه و مسئولان فرهنگی انتظار می رود که از پتانسیل عکاسان خوب اردبیل ، به ویژه آقای عبدالرحمن مجرد ، برای بهبود وضعیت هنر در این ایالت و به دست آوردن عناوین مختلف از هنرمندان دولتی در صحنه جهانی استفاده کنند.

من همچنین می خواهم از خبرگزاری دانا نیوز برای توجه به هنرمندان و شناسایی و تبلیغ آنها برای عموم تشکر کنم.

دانا نیوز: با توجه به حوادث اخیر (حمله قلبی و بیماری قلبی) ، کارهای هنری شما در این مدت چگونه بود؟

پاراندا: طبق پروتکل های بهداشتی (ماسک ، دستکش ، سموم دفع آفات و مسافت های اجتماعی) ، من به دلیل بیماری عروق ویروس کرونا قلب ، از زنان و مردان مسن و محل کار آنها عکس محدود گرفته ام و در جشنواره جهانی بهداشت روان و جشنواره بین المللی سال شرکت کرده ام. من او را در سال 2020 فرستادم تا مورد قبول خدا باشد یا جایی را پیدا کند.

استنا: آیا در هنر حرفه ای خود می توانید تاجگذاری و دفاع از جامعه را به جامعه نشان دهید؟

پاراندا-کرونا: عکسبرداری از مردم بسیار دشوار بود ، اما طبق پروتکل های سلامتی قادر به عکسبرداری بودم.

جشنواره بین المللی عکس آکو در تاجیکستان در شش قسمت تحت عنوان تک رنگ ، رنگ آزاد ، آب ، مردم ، چشم انداز و جهانگردی برگزار می شود. او راه خود را پیدا کرد.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا