فرهنگ و هنر

داستان عکسی که ثبتش ۳ سال طول کشید

لین در سال 1995 ، یک ستاره شناس تصمیم گرفت تا ماه کامل را در قله دماوند ثبت کند تا زیبایی این ساعت را به خود جلب کند و سه سال بعد نتوانست آن را ضبط کند.

عکاس مگید گارودی در مورد ESN برای این کار توضیح می دهد: من از سال 1982 در زمینه نجوم کار می کنم و به دلیل علاقه به هنر ، عکاسی کردم و وارد نجوم شدم. از طرف دیگر ، از آنجا که من ورزش را دنبال می کنم ، از اولین روزهایی که با او ملاقات کردم ، چیدن دماوند را شروع کردم. من تصمیم گرفتم از دیدگاه نجومی و دیدن عکس هایی از دماوند مانند ماه ، خورشید ، شب ستاره ها ، راه شیری و غیره ، وقت زیادی را برای دیدن دماوند بگذرانم.

وی گفت: “یکی از ایده ها گرفتن عکس از ماه کامل بود ، بنابراین مجبور شدم در یک روز و مکانی تصمیم بگیرم تا همزمان با دماوند از ماه کامل عکس بگیرم.” از طرف دیگر ، من این فرصت را داشتم که فقط یکبار در ماه عکس بگیرم. این نکته را هم باید در نظر داشته باشم که جهت ماه کوهی به سمت شرق یا غرب کوه های البرز بوده و مناطق عکاسی در مناطق کوهستانی بوده که به راحتی در دسترس نبوده و در هیچ کجا نمی توان از آنها عکس گرفت. زیرا به عنوان مثال مکانی در جلوی چشم انداز یا کوه بلند وجود دارد. به همین دلیل ، یکی از دلایلی که این عکس سه سال بعد گرفته شده است به این دلیل است که رسیدن به ماه در منطقه آلبرزو آسان نیست.

این عکاس درباره دلیل گرفتن این عکس سه سال طول کشید: دلیل بعدی این است که بسیاری از 12 موردی که می خواستم این عکس را در یک سال بگیرم به دلیل وقفه و فرصت های دیگر گرفته شده است. همچنین به دلیل شرایط آب و هوایی و هوای ابری ساخته شده است. من یک تقویم دارم که می توانم تمام عکس هایم را توصیف و ضبط کنم ، تاریخ های مختلفی را در تقویم هایم مانند توچال ، کلون بستک ، چال ، آزادکووه شناسایی کرده ام. در حقیقت ، من با استفاده از دو علامت آسمانی توانستم تعیین کنم که ماه در کدام ماه طلوع می کند تا محاسبه کنم که ماه و ماه کامل در هر ماه چه زمانی رخ خواهد داد.

برای گرفتن یک عکاس / عکاس 3 سال طول کشید: مگی گارودی

ادامه داد: ماه همیشه از یک مکان طلوع نمی کند و به عنوان مثال اگر ماه ها از اوج توچال روی ماه طلوع کند ممکن است از ماه آینده یا از ارتفاع قله ها در دماموان یا از ارتفاع برای رسیدن به جاده هزارت طلوع کند. برو به کلوئه و معمولاً ابری بود. آب و هوا برای شما مهم است که از آن عکس بگیرید ، اما دماوند دارای آب و هوایی بسیار متغیر است و حتی دقیق ترین پیش بینی ها نمی تواند دقیقاً به شما بگوید هوا چطور است ، به خصوص در زمستان که معمولاً باران می بارد یا بارش برف است. آیا آن است؛ به عنوان مثال یکی از مراحل شکست خورده زمانی بود که من به بالای آزادکو رفتم و هواشناسی گفت هوا هوا مشخص است اما با وجود صعود بسیار دشوار ، در دو ساعت هوا کاملاً گرد و خاکی بود و سد دیگر قابل مشاهده نیست.

عکاس در پایان گفت: “وقتی برای اولین بار به دنبال عکس می گشتم ، هوا خوب بود و مجبور شدم برای پیاده روی بیرون بروم. اما من به کابل سوار شدم و نتوانستم به موقع خارج شوم. ” اما بارهای دیگر در طی این سه سال ، هوا دسامبر تا پایان سال بود که هوا بسیار خوب بود و من توانستم بعد از بالا رفتن از هلو این فرم را ثبت کنم.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا