بین الملل

ترامپ: حزب دموکرات از اسرائیل متنفر است

دونالد ترامپ با بیان اینکه «حزب دموکرات از اسرائیل متنفر است»، مدعی شد که جو بایدن به زودی کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی را متوقف خواهد کرد.

به گزارش دانا نیوز، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه طی مصاحبه‌ای با تلویزیون سی‌ان‌ان بیان کرد که اگر نیروهای رژیم صهیونیستی وارد شهر رفح شوند، کمک‌های واشنگتن به این رژیم متوقف خواهد شد. پس از این مصاحبه، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا هم تصریح کرد که ایالات متحده در حال بررسی ارسال «کمک‌های کوتاه‌مدت» به رژیم صهیونیستی به دلیل اوضاع رفح است.

خبرگزاری تاس گزارش کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در شبکه اجتماعی خود موسوم به «تروث سوشال» نوشت: «بایدن می‌خواهد تمامی کمک‌ها به اسرائیل را فورا متوقف کند.»

این رئیس‌جمهور سابق که از حامیان رژیم صهیونیستی است، افزود: «حزب دموکرات در واقع از اسرائیل متنفر است.»

چند روز پیش یکی از مقامات ارشد آمریکایی گفت پس از آنکه رژیم صهیونیستی نتوانست نگرانی‌های واشنگتن را نسبت به حمله احتمالی به رفح در نظر بگیرد، آمریکا ارسال محموله‌ای از بمب‌ها را به این رژیم متوقف کرده است.

خبرگزاری فرانسه در این رابطه گزارش کرد این اولین بار است که جو بایدن از زمان هشدارش به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ماه آوریل دست چنین اقدامی زده است؛ او به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که سیاست آمریکا در قبال غزه به رفتار تل‌آویو با غیرنظامیان بستگی خواهد داشت.

آمریکا ارسال تسلیحاتی چون مهمات سنگین را به دلیل اختلاف نظرها با تل‌آویو درخصوص حمله به شهر رفح، موقتا متوقف کرده است. 

هم‌چنین رئیس‌جمهور آمریکا با وجود اعتراف به اینکه رژیم صهیونیستی برای کشتار غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه از بمب‌های ساخت آمریکا استفاده کرده، مدعی شد که این رژیم هنوز در رفح از خط قرمز که همان ورود به مناطق پر از جمعیت است، عبور نکرده است.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا