برترین های کسب و کارعمومی

چرا باید از روشویی کابینتی استفاده کنیم؟

کابینت روشویی  چه کاربردی برای منزل و یا محل کار شما دارد

برخلاف گذشته ، کاربری کابینت ها تنها به آشپزخانه ها خلاصه نمی شود . می توان کاربرد های دیگری را نیز از آنها انتظار داشت ، مانند جاسازی پکیج در آنها یا پنهان کردن آبگرم کن های دیواری جهت زیبا سازی فضا .

امروزه استفاده از آنها در فضاهای بهداشتی و همچنین نظم دهی بیشتر در دکوراسیون و رعایت موارد بهداشتی به واسطه حضور آنها ، بیشتر از قبل به چشم می خورد . کابینت روشویی از این موارد است که آن را با نام کابینت دستشویی نیز می شناسند .

دلایل علمی استفاده از کابینت روشویی

منابع مختلفی برای ماندگاری و فعالیت میکروب ها وجود دارد . یکی از آنها محیطی است به نام سرویش بهداشتی که در تمامی منازل ها مورد استفاده است . به دلیل ماهیت میکروب ها و توجه به اینکه آنها با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند ، شاید دانستن این نکته که با هر بار استفاده از وسیله ای چون فلش تانک ، تعداد بی شماری از آنها در فضا اسپری می شوند و برد آنها تا شعاع چندین متر هم می رسد ، جالب و کمی احتیاط برانگیز باشد . پس محققان امر با توجه به تحقیقاتی که صورت پذیرفته ، پیشنهاد می کنند که وسایل بهداشتی موجود در سرویس های بهداشتی را حتما در محافظی در بسته قرار داده و با این کار از آلودگی محیطی آنها جلوگیری به عمل آید . به عنوان مثال استفاده از روشویی کابینتی pvc ، تا حد چشم گیری از بروز نمودن ارگانیسم هایی خطرناک اعم از ای کولی ، استرپتوکوکسی و یا استافیلاکوکسی  جلوگیری می نماید . این جنس روشویی کابینتی علاوه بر موارد گفته شده می تواند مقاومتی قابل قبول را در برابر رطوبت و بخار از خودش نشان بدهد و همین امر از پیش آمدهایی غیر بهداشتی که در محیط هایی نم دار ، قابلیت به وجود آمدن را دارند جلوگیری می نماید .

انواع روشویی کابینتی

از لحاظ محل نصب می توان آنها را دو نوع متفاوت از هم تقسیم بندی نمود :

دیواری و زمینی

روشویی کابینتی دیواری

این نوع که با اسم روشویی معلق نیز شناخته می شود ، هم می تواند در جلوه دادن به محیط سرویس بهداشتی شما نقشی چشم گیر ایفا کند و هم می تواند در کاربردی بودن خودش موثر واقع شود .

موارد استفاده

تا چندی قبل محل استفاده این نوع تنها در محیط هایی که جزو محیطی صنعتی یا تجاری بودند استفاده می شد ، مانند بیمارستان ها ، رستوران ها ، هتل ها و … . اما با توجه به محاسن و زیبایی ظاهری ای که دارند ، کم کم در منازل نیز مورد استفاده قرار گرفتند و امروزه بازار بخصوصی را از آن خود کرده اند .

محبوبیت

با جستجویی ساده در اینترنت می شود متوجه این قضیه شد که این نوع کابینت روشویی چه مدل شناور آن و چه مدل دیواری اش از محبوبیتی بسیار زیاد در بازار جهانی بهره مند شده اند و از سال 2009 به بعد حمایت خوبی از جانب مشتریان از این محصول دیده می شود .

گرایش به امر شیک گرایی که مدتی ست در جوامع مختلف باب شده نیز تاثیر بسزایی در روند مورد توجه واقع شدن این محصول داشته است . نحوه نصب و تفاوت های ظاهری آنها موجب هیجانات بصری می شود و همین امر عاملی برای جذب بیشتر مشتریان به آنهاست .

نکته قابل توجه بعدی در کسب محبوبیت را می توان در نتیجه گیری های تجربی مردم دانست ، که به مرور زمان اعتماد شان به عملکرد و کارایی این محصول شدت گرفت و موجب بازار یابی های بیشتری برای آنها گشت .

نکته بعدی که شاید جزو مهمترین موارد باشد ، قابلیت ساخت سفارشی این محصول طبق سلایق مشتریان بوده است . نظریات مشتریان مستقیما در شکل ظاهری آنها تاثیر داشته و این عاملی مهم در رضایت مندی خریداران است .

و نکته آخر این که با توجه به خاصیت معلق بودن این نوع و عدم نیاز به سطوح مسطح و یا پایدار برای نصب کردن آنها ، خلاقیت های بسیاری از جانب طراحان برای استقرار آنها در فضا صورت گرفت که در نهایت منجر به تنوع بسیاری از نظر سبک و طرح های عرضه شده به بازار شد .

مزایای روشویی کابینتی دیواری

1 – در هنگام ساخت این نوع ، از خاصیت مدولار بودن بهره می برند که باعث می شود بتوان به راحتی آنها را در فضای های داخلی دیوار به حرکت در آورد .

2 – به نسبت نوع زمینی ، از وزن بسیار کمتری برخوردارند که هم در حین نصب باعث دردسر نمی شوند و هم اینکه پس از نصب شدن با کمی رعایت کردن جوانب احتیاطی ، می توان از استقرار درست آنها اطمینان خاطر داشت .

3 – جابجایی آنها از مکانی به مکان دیگر بسیار آسان است و می تواند در تغییر دادن دکوراسیون یا سهولت در تعمیرات لوله کشی های پشتی آنها و موارد دیگر مفید واقع گردد  .

4 – مقاومتی که این نوع دارد به طور نسبی از نوع زمینی آنها به مراتب بیشتر است .

5 – محیط مرطوب که در تخریب به مرور مصالح به کار رفته در وسایل سرویس های بهداشتی تاثیرگذار است ، در این نوع موفقیت کمتری دارد . چرا که از دید مقاومت در برابر رطوبت صلاح دید های لازم را در حین ساخت در نظر می گیرند .

6 – بر خلاف نوع زمینی که حجم فضایی زیادی را اشغال کرده و باعث هدر رفتن فضای آزاد و قابل استفاده می شود ، این مدل می تواند در آزادسازی فضا مفید واقع شده و وسیله ای دست و پا گیر نباشد . بالاخص که امروزه در حمام ها از وسایل بیشتری به نسبت زمان های گذشته استفاده می کنند ، مانند توالت فرنگی ، وان و … .

7 – با توجه به مورد قبل می توان اقدام به سازماندهی وسایل دیگر در فضای آزاد شده داشت تا بتوان از آنها نیز در فضای سرویس بهداشتی استفاده کرد .

8 – فضای خالی موجود در قسمت پایین کابینت روشویی محلی مناسب برای نصب نمودن سبد های کاربردی ، حوله ها ، لوازم های بهداشتی و آرایشی و … است .

9 – آزاد سازی فضا از طریق نصب در بالا ، تاثیر بسزایی در حس راحت تر بودن و آرامش ذهنی دارد .

روشویی کابینتی زمینی

روشویی زمینی می تواند علاوه بر کابرد های خاص خودش ، در مخفی نگه داشتن لوله های فاضلاب که وارد سرویس های بهداشتی شده اند ، مفید واقع شده و زیبایی بصری را به دنبال داشته باشد .

نکته

استفاده از روشویی ها ، چه مدل زمینی آن و چه نوع دیواری اش ، علاوه بر موارد بهداشتی ، با توجه به عقاید دینی ما نیز امری اجتناب ناپذیر است . چرا که رعایت مسایل نظافتی و عقیدتی که از جانب دین ما توصیه های بسیاری برای آنها شده است ، وجود آنها را الزامی می کند .

تاریخچه روشویی

ابتدایی ترین روشویی هایی که وارد بازار شدند و بعد ها تولید کنندگان داخلی نیز تصمیم به تولید آنها گرفتند ، نوع پایه دار چینی بود که در تمام منازل وجود داشتند . اما معایبی چون باریکی تنه آنها و عدم فضایی مناسب برای استقرار شوینده ها و وسایل بهداشتی آرایشی و همچنین دردسر های بسیاری که برای تعویض نمودن یا تمیز کاری لوله ها ایجاد می شد ، باعث شد که تولید کنندگان اقدام به ساخت انواع جدید و کاربردی تری بکنند که نتیجه این اقدامات منجر به تولید کابینت های روشویی شد .

ابتدا استفاده از کابینت های چوبی باب شد که در اثر تماس مداوم با آب و مصون نبودن شان از رطوبت های دایمی فضا ، دچار رطوبت گرفتگی شده و شروع به باد کردن و برجستگی هایی شدند که علاوه بر کاهش عمر مفید آنها ظاهری نامطلوب را به دنبال داشتند . این عوامل در نهایت این محصولات را از دور رقابتی بازار خارج کرده و توجهات به سمت روشویی کابینتی pvc   جلب شد که در برابر نفوذ آب دوامی بسیار بیشتر از نوع چوبی دارند .

از نکات مهم در مزایای این محصول جدید ، کاهش هزینه های دایمی برای تعویض شدن یا تعمیرات ظاهری بود . مدل های زمینی با توجه به تجربیات و دانش به روز تولید کنندگان در قسمت پایه ها که دایما در معرض ضربه خوردن هستند ، بسیار مقاوم تر از قبل ساخته شده و عمر آنها با توجه به مصالح ساخت شان طولانی تر از مدل های قبلی است . تنوع بالای این محصول می تواند در ست کردن آنها با فضاهای مجاور ، قدرت انتخاب مشتریان را بالاتر برده و بر حسب سلایق خاص خودشان اقدام به خرید کابینت روشویی متناسب با دکوراسیون منزل شان داشته باشند .

مزایای روشویی کابینتی pvc

1 – تنوع بسیار زیاد در ساخت

2 – مقاومت چشمگیر در برابر رطوبت

3 – دارا بودن فضاهای متنوع و کاربردی برای استقرار لوازم

4 – سبکی جنس آنها در مقابل محصولات دیگر

5 – سهولت بسیار در جابجایی

6 – رنگ بندی های مختلف

7 – تضمینی بودن آنها پس از نصب

8 – وجود نوعی پلاستیک فشرده و سخت در ساخت آنها که هم خاصیت ضد رطوبت دارد و هم دوام مقبولی را یدک می کشد

9 – آب بندی کناره های آنها با مصالح استاندارد

 

دکمه بازگشت به بالا