فرهنگ و هنر

ابراز اشتیاق پوتین/ عضو غیر رسمی ناتو/ سوءاستفاده از یک فرصت علیه ایران

«ابراز اشتیاق رئیس‌جمهور روسیه»، «عضو غیر رسمی ناتو» «صعود خیبر خرم‌آباد به لیگ برتر فوتبال»، «سوءاستفاده از یک فرصت علیه ایران» و « تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ارشد ۱۴۰۳» از مهمترین اخبار شامگاهی شانزدهم خرداد دانا نیوز بودند.

به گزارش دانا نیوز، شامگاه چهارشنبه  ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبرنگاران دانا نیوز به تهیه و تولید اخباری پرداختند که در ادامه به مرور گزیده‌ای از آنها می‌پردازیم:

محتوای این مطلب پنهان

تصویب قطعنامه‌ای سیاسی علیه ایران

ابراز اشتیاق پوتین/ عضو غیر رسمی ناتو/ سوءاستفاده از یک فرصت علیه ایران

جهان- قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی عضو برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران با ۲۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصویب شد.

در این قطعنامه که توسط انگلیس، فرانسه و آلمان ارائه شده است، از ایران خواسته شده تا درباره ذرات اورانیوم کشف‌شده در ۲ سایت توضیح دهد، همکاری با آژانس را بهبود ببخشد و از تصمیم خود برای لغو انتصاب بازرسان باتجربه آژانس بازگردد.

نمایندگی ایران در سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرده تهران در چارچوب موافقت‌نامه پادمان جامع تاکنون با آژانس همکاری کاملی کرده است و تمام مواد و فعالیت‌های هسته‌ای ایران به طور کامل به آژانس اعلام گردیده و توسط آژانس راستی‌آزمایی شده است.

انتقاد ۸ کشور عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سیاسی‌کاری غرب در شورای حکام

جهان- کشورهای بلاروس، چین، ایران، نیکاراگوئه، روسیه، سوریه، زیمبابوه و ونزوئلا ۸ کشور عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای مشترک در مورد بند ج ۶ دستور کار «موافقت‌نامه پادمان ان‌پی‌تی با جمهوری اسلامی ایران» اعلام کردند که پیش‌نویس قطعنامه با هدف سوء‌استفاده از وقفه موقت در همکاری بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بدون توجه به تعاملات اخیر بین مدیرکل و مقامات ایرانی است.

این بیانیه پیش از تصویب قطعنامه سیاسی آژانس علیه ایران صادر شده است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل: قطعنامه شورای حکام «اثر مخربی» بر تعاملات آینده دارد

جهان- نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در واکنش به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام تصریح کرد: تصمیم کشورهای غربی هم عجولانه و هم غیرعاقلانه بود و بی شک بر روند تعامل دیپلماتیک و همکاری‌های سازنده تأثیر مخربی می‌گذارد.

سفیر ایران در آژانس اتمی: مسئولیت عواقب قطعنامه شورای حکام بر عهده تروئیکا است

جهان- محسن نذیری اصل نماینده ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به قطعنامه غیرسازنده انگلیس، فرانسه و آلمان در شورای حکام هشدار داد که مسئولیت عواقب منفی این رفتار بر فضای مثبت مورد نیاز در تعاملات ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بر عهده سه کشور اروپایی است.

تمجید پوتین از شهید رئیسی

جهان- ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در نشستی با حضور نمایندگان رسانه‌های بین‌المللی شهید سید ابراهیم رئیسی را یک شریک تجاری خوب و یک همتای قابل‌اعتماد توصیف کرد و گفت: رابطه روسیه و ایران در بسیاری جهات مسیر خوبی را طی می‌کند.

وی همچنین ضمن ابراز اشتیاق برای ملاقات با رئیس‌جمهور بعدی ایران، عنوان کرد: امیدوار است پروژه‌هایی که در دوره ریاست‌جمهوری شهید رئیسی طرح‌ریزی شده بود، اجرایی شوند.

تماس تلفنی رئیس‌جمهور آذربایجان با محمد مخبر

ابراز اشتیاق پوتین/ عضو غیر رسمی ناتو/ سوءاستفاده از یک فرصت علیه ایران

سیاسی- الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به رایزنی‌ها و توافقات خود با رئیس جمهور شهید کشورمان در آخرین دیدار فیمابین، اجرایی شدن توافقات به دست آمده در آن نشست را موجب ارتقای روابط و همکاری‌ها دانست و گفت: از جمله توافقاتی که در دیدار با شهید دکتر رئیسی داشتیم، بازگشایی سفارت آذربایجان در تهران بود که به زودی انجام می‌شود.

مخبر نیز در این تماس تلفنی تاکید کرد: همانگونه که رییس جمهور شهید دکتر رئیسی تاکید داشتند، ملت ایران و آذربایجان با یکدیگر پیوندهای دینی، خویشاوندی و قلبی دارند که این پیوند ناگسستنی است.

سرپرست ریاست جمهوری تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی اعتقاد داشت صلح و امنیت صرفا از طریق همکاری کشورهای منطقه قابل تحقق است و بر این باور بود که رژیم صهیونیستی عملا بخشی از ناتو است و باز شدن پای چنین بیگانگانی در منطقه باعث ایجاد ناامنی در قفقاز می‌شود.

حضور یادگار امام راحل در دفتر سرپرست ریاست جمهوری

سیاسی- سید حسن خمینی تولیت حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور در دفتر سرپرست ریاست جمهوری ضمن تمجید از مجاهدت‌ها و خدمات شهید سید ابراهیم رئیسی، یاد وی و همراهان شهیدش را گرامی داشت.

همچنین می توانید بسته اخبار انتخاباتی سرویس سیاسی دانا نیوز در روز چهارشنبه ۱۶ خرداد را اینجا بخوانید.

صعود «خیبر» خرم آباد به لیگ برتر فوتبال

ابراز اشتیاق پوتین/ عضو غیر رسمی ناتو/ سوءاستفاده از یک فرصت علیه ایران

ورزشی- تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد در چارچوب هفته سی‌وسوم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور، در ورزشگاه تختی خرم‌آباد در مقابل تیم فوتبال آریو اسلامشهر با نتیجه ۴ بر یک به برتری رسید و در فاصله یک هفته تا پایان لیگ دسته اول فوتبال، با قهرمانی به لیگ برتر صعود کرد.

اعلام لیست ۱۴ نفره تیم ملی والیبال برای دیدار با برزیل

ورزشی- موریس موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال اسامی ١۴ بازیکن ایران دربرابر تیم ملی والیبال برزیل که ساعت ۶:۳۰ دقیقه روز پنج‌شنبه در جریان هفته دوم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ در شهر کوکورا ژاپن برگزار می‌شود، اعلام کرد؛ بر این اساس میلاد عبادی پور، مهدی جلوه، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، محمدرضا حضرت‌پور، پوریا حسین خانزاده، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین اسفندیار، جواد کریمی، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی، محمد بربست، محمد ولی‌زاده و مرتضی شریفی در این رقابت به میدان می روند.

همچنین می توانید گزیده‌ای از اخبار سرویس ورزشی دانا نیوز در روز چهارشنبه ۱۶ خرداد را اینجا بخوانید.

بیش از ۴.۵ میلیون مجوز الکترونیکی صادر شد

ابراز اشتیاق پوتین/ عضو غیر رسمی ناتو/ سوءاستفاده از یک فرصت علیه ایران

اقتصادی- مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار اعلام کرد که با تبدیل حدود ۷/۲ میلیون مجوز کاغذی به شناسه یکتا، آخرین حکم از مجموعه احکام قانونی مربوط به تسهیل صدور مجوزها در موعد مقرر با موفقیت به پایان رسید و مجموع شناسه یکتا (مجوز الکترونیک) های صادره در درگاه ملی مجوزها از ۴.۵ میلیون گذشت.

بازدید رئیس سازمان محیط زیست از دانا نیوز

ابراز اشتیاق پوتین/ عضو غیر رسمی ناتو/ سوءاستفاده از یک فرصت علیه ایران

اجتماعی- علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همزمان با هفته محیط زیست از دانا نیوز بازدید کرد؛ وی در این بازدید، دانا نیوز را یک خبرگزاری جوان، خلاق و رو به جلومعرفی کرد. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با گرامیداشت هفته محیط زیست با عنوان «سهم من در تداوم حیات» به تشریح اقدامات سازمان محیط زیست در دولت سیزدهم و تلاش‌های شهید جمهور برای حفظ محیط زیست پرداخت.

تمدید مهلت ارائه اسناد هزینه‌های درمانی ۱۴۰۳ بازنشستگان به «شرکت بیمه ملت» تا پایان خرداد

اجتماعی- بیمه ملت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند تا پایان خردادماه سال جاری، اسناد هزینه‌های درمانی خود مربوط به ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون را به شعب و نمایندگان منتخب اعلام شده از سوی شرکت بیمه ملت ارائه دهند.

مهلت انتخاب رشته آزمون ارشد ۱۴۰۳ تمدید شد

ابراز اشتیاق پوتین/ عضو غیر رسمی ناتو/ سوءاستفاده از یک فرصت علیه ایران

دانشگاه- علی صدر معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از اصلاح دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ و تمدید مهلت انتخاب رشته تا پایان روز یکشنبه ۲۰ خرداد خبر داد و گفت: ۴۷۶ هزار و ۹۶ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۳۶۶ هزار و ۲۵۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که ۵۴ درصد زن و ۴۶ درصد مرد هستند؛ همچنین تاکنون بیش از ۱۲۰هزار نفر از متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد انتخاب رشته کرده‌اند.

دیدار مسئولان دفاتر حماس و جهاد اسلامی و جمعی از علماء فلسطین با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)

ابراز اشتیاق پوتین/ عضو غیر رسمی ناتو/ سوءاستفاده از یک فرصت علیه ایران

فرهنگی و هنری- حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در دیدار مسئولان دفاتر حماس و جهاد اسلامی و جمعی از علماء فلسطین، گفت: امام راحل قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مسئله فلسطین را به عنوان اصلی‌ترین مسئله جهان اسلام مطرح کردند و تا امروز نیز این موضوع مهم‌ترین مسئله جهان اسلام و مسلمانان بوده و هست.

وی همچنین با بیان این که یکی از شعارهای مهم انقلاب اسلامی وحدت شیعه و سنی بوده و متحد ساختن جهان اسلام در برابر جبهه کفر و استکبار را از اهداف مهم خود قرار داده است، تاکید کرد: ما همه مسلمان هستیم و همه جا باید در کنار هم باشیم.

زمان بازگشایی «خزانه جواهرات ملی» اعلام شد

فرهنگی و هنری- روابط عمومی بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو درخواست بازدید علاقمندان و نظر به پایان عملیات عمرانی، خزانه جواهرات ملی از روز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ طبق روال گذشته برای بازدید عموم بازگشایی می‌شود.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا