مکمل ورزشی برای افزایش وزن

اگرچه در دنیای امروزی بیشتر مردم به دنبال راهی برای کاهش وزن هستند، اما افرادی نیز هستند که می خواهند وزن خود را افزایش دهند. به طور کلی کسانی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید روی عضله سازی تمرکز کنند. در حالی که رژیم غذایی و ورزش برای عضله سازی بسیار مهم هستند، مکمل ها نیز می توانند با تامین کالری و پروتئین کافی کمک کنند. این مقاله 4 مکمل موثر برای افزایش وزن را مورد بحث قرار می دهد.

1. پروتئین برای افزایش وزن

اکثر مردم می دانند که پروتئین جزء مهمی از عضلات است. توصیه می شود 10 تا 35 درصد کالری روزانه باید پروتئین باشد. اکثر دانشمندان موافق هستند که مصرف روزانه 0.6 تا 0.9 گرم در هر کیلوگرم (1.4 تا 2.0 گرم در کیلوگرم) از وزن بدن برای رشد عضلانی در بزرگسالان فعال کافی است. اگر می توانید این مقدار توصیه شده پروتئین را از طریق غذا مصرف کنید، نیازی به مصرف مکمل های پروتئینی ندارید. دانستن این نکته ضروری است که رژیم غذایی سرشار از پروتئین در صورت عدم افزایش کل کالری منجر به افزایش وزن نخواهد شد. برخی از مطالعات حتی نشان می دهد که رژیم های غذایی با پروتئین بالا می تواند باعث کاهش چربی و کاهش وزن شود.

2. کراتین

کراتین یکی از معدود مکمل های ورزشی با پشتیبانی تحقیقاتی بسیار قوی است. این اسید آمینه به طور طبیعی در سلول ها و در برخی غذاها وجود دارد. هنگامی که به عنوان مکمل مصرف شود، سطح کراتین در عضلات را بیش از حد طبیعی افزایش می دهد. کراتین باعث تولید سریع انرژی در بدن می شود. مکمل های کراتین عملکرد ورزشی و توده عضلانی را در طول زمان بهبود می بخشد. اگرچه اشکال مختلفی از کراتین وجود دارد، کراتین مونوهیدرات ایمن ترین و موثرترین آن است. هنگام مصرف کراتین، معمولاً توصیه می شود با دوز بارگیری 20 گرم در روز تقسیم به چهار دوز برای 5-7 روز شروع شود. پس از این دوره اولیه، دوز نگهدارنده تقریباً 3-5 گرم در روز را می توان به طور نامحدود مصرف کرد.

3. گینر (افزایش دهنده وزن)

برای افزایش وزن، باید کالری بیشتری مصرف کنید تا بدن عملکرد طبیعی داشته باشد. با این حال، مقدار اضافی که می توانید بخورید از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برندگان گروه وسیعی از مکمل‌های پرکالری هستند که برای افرادی که در افزایش وزن مشکل دارند به بازار عرضه می‌شوند. مشابه مکمل های پروتئینی، هیچ چیز جادویی در مورد این مکمل ها وجود ندارد. این یک راه آسان برای برخی افراد برای دریافت کالری بیشتر است. به طور کلی، ذینفعان رژیم های غذایی بسیار غنی از کربوهیدرات و پروتئین هستند. به عنوان مثال، یک مکمل ایده آل حاوی 1250 کالری، 252 گرم کربوهیدرات و 50 گرم پروتئین در هر وعده است.

4. مکمل های ورزشی

مواد مغذی بسیار کمی می تواند باعث افزایش وزن و عضله قابل توجه بدون ورزش شود. با این حال، مکمل های مختلفی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند بیشتر تمرین کنید، که در طول زمان منجر به افزایش عضلات می شود.

کافئین

اغلب قبل از ورزش برای بهبود عملکرد ورزشی مصرف می شود. مطالعات نشان داده است که کافئین در بهبود عملکرد ورزشی موثر است. این می تواند توان خروجی و توانایی بدن برای تولید سریع انرژی را افزایش دهد، که برای فعالیت هایی مانند تمرین با وزنه، دوی سرعت و دوچرخه سواری مهم است. با گذشت زمان، ورزش بیشتر به دلیل مصرف کافئین می تواند منجر به افزایش توده عضلانی شود. این زمانی اتفاق می افتد که کالری و پروتئین کافی مصرف شود.

سیترولین

سیترولین اسید آمینه ای است که در بدن تولید می شود و در غذا یافت می شود. یکی از عملکردهای آن افزایش جریان خون به بافت های بدن است. این مکمل می تواند به افزایش توده عضلانی در طول زمان کمک کند.

بتا آلانین

بتا آلانین یکی دیگر از اسیدهای آمینه است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و خستگی عضلات را کاهش می دهد. به عنوان یک مکمل بتا آلانین، می تواند به بهبود عملکرد در طول تمرینات کوتاه و شدید کمک کند. اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد بتا آلانین می تواند توده عضلانی را در طول ورزش افزایش دهد.

HMB

بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات (HMB) مولکولی است که در بدن هنگام تجزیه اسید آمینه لوسین تولید می شود. این مولکول می تواند به ریکاوری پس از ورزش شدید کمک کند و تجزیه پروتئین عضلانی را کاهش دهد.

داروهایی که تاثیری ندارند

بسیاری از مکمل های افزایش وزن و عضله سازی وجود دارند که مورد مطالعه قرار نگرفته اند و احتمالاً مؤثر نیستند.

BCAA

شکی نیست که آمینو اسیدهای شاخه دار (BCAA) برای رشد عضلات بسیار مهم هستند. با این حال، BCAA ها تقریبا در تمام منابع پروتئینی یافت می شوند. هر زمان که پروتئین می خورید، به احتمال زیاد BCAA مصرف می کنید. علاوه بر این، تحقیقات از مزایای مکمل BCAA برای افزایش عضله پشتیبانی نمی کند. اگر مکمل های پروتئین کافی مصرف می کنید، این مکمل ها برای افزایش عضله ضروری نیستند.
برای خرید پودر گین فست یونیورسال نوتریشن و خرید مکمل بدنسازی با ما تماس بگیرید.

تستوسترون را افزایش دهید

تستوسترون نقش مهمی در فرآیند آنابولیک بدن دارد و به رشد عضلات کمک می کند. تقویت کننده های تستوسترون مکمل های مختلفی هستند که ادعا می کنند باعث افزایش تستوسترون و افزایش توده عضلانی می شوند. مواد تشکیل دهنده این مکمل ها معمولاً خار مریم، شنبلیله، آسپارتیک اسید، آشواگاندا و … است. بیشتر این ترکیبات برای افزایش تستوسترون یا افزایش وزن مناسب نیستند. برخی از این مکمل ها ممکن است برای کسانی که تستوسترون پایینی دارند خوب عمل کنند. با این حال، تقویت کننده های تستوسترون اغلب نامناسب هستند و توصیه نمی شوند.

دکمه بازگشت به بالا