دیزل ژنراتور چیست؟

آیا تا به حال به خرید دیزل ژنراتور برای برق اضطراری فکر کرده اید؟ دیزل ژنراتورها برق ثابتی را برای ساختمان ها در هر زمان و در هر موقعیت جغرافیایی فراهم می کنند. دیزل ژنراتورها کاربردهای مختلفی دارند که یکی از آنها برای استفاده شخصی است. در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه عملکرد دیزل ژنراتورها را بدانید.

دیزل ژنراتور با عملکرد اضطراری چیست؟

دیزل ژنراتور دستگاه اضطراری که Genset نیز نامیده می شود، دستگاهی است مجهز به موتور دیزل و ژنراتور. فرآیند عملیاتی این دو با هم انرژی دیزل را به برق تبدیل می کند. در نتیجه دستگاه به عنوان منبع تغذیه جایگزین برق اصلی می شود و تمام دستگاه هایی که نیاز به برق دارند می توانند حتی در صورت عدم وجود برق از برق تولید شده توسط دستگاه استفاده کنند.

اکثر دیزل ژنراتورهای اضطراری منبع قابل اعتمادی برای تامین انرژی پشتیبان هستند و برای تامین برق مورد نیاز در زمان قطع برق مانند طوفان، سیل یا ساعات اوج مصرف استفاده می‌شوند.

دیزل ژنراتور اضطراری چگونه کار می کند؟

منبع سوخت اولیه برای ژنراتورهای اضطراری دیزل است. گازوئیل در دمای بالاتری نسبت به سایر منابع سوخت می سوزد و همین مشکل آن را به سوختی کارآمدتر و قدرتمندتر تبدیل کرده است.

دیزل سوخت دیزل را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند و این انرژی است که ژنراتور را می چرخاند و انرژی مکانیکی به الکتریسیته تبدیل می شود. علاوه بر روتور، ژنراتور دارای یک استاتور و یک میدان مغناطیسی بین این دو است. میدان مغناطیسی باعث می شود روتور بچرخد تا از طریق القای الکترومغناطیسی ولتاژی در استاتور ایجاد کند. پس از اتصال به بار، ولتاژ استاتور به صورت جریان الکتریکی جریان می یابد و به ژنراتور اجازه تولید برق می دهد و برق تولید شده می تواند توسط کلید محافظ اتصال کوتاه نصب شده در دیزل ژنراتور استفاده شود. برای اطلاع از قیمت دیزل ژنراتور با ما تماس بگیرید.

دیزل ژنراتورها چگونه کار می کنند

هوا به داخل دیزل دمیده می شود تا آن را فشرده کند و سپس گازوئیل را با توجه به اندازه اسپری اولیه اسپری می کنند.

مخلوط هوای فشرده و گازوئیل شروع به احتراق هوا و گازوئیل می کند.

گرمای گازوئیل به انرژی مکانیکی تبدیل می شود و اکنون نوبت ژنراتور است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند.

با تعمیر و نگهداری مناسب و تامین سوخت کافی، دیزل ژنراتور را می توان برای ساعت ها، روزها و حتی هفته ها استفاده کرد .

اجزاء و قطعات دیزل ژنراتور اضطراری

دیزل ژنراتور از قطعات مهمی تشکیل شده است که با مصرف سوخت و برق کارکرد تمامی این قطعات را تضمین می کند در بخش دیزل، عناصر اصلی تجهیزاتی مانند رادیاتور، استارت، دینام، سیلندر و توربوشارژر هستند. همچنین در قسمت ژنراتور عناصری مانند کویل مسی، روتور، استاتور و … عناصر کلیدی هستند.

یکی دیگر از قسمت های مهم دیزل ژنراتور، برد کنترل دستگاه است که شامل کلید انتقال اضطراری خودکار و برد کنترل می باشد. پانل ژنراتور جعبه ای است که در پایین دیزل ژنراتور (نزدیک ژنراتور) نصب می شود تا عملکرد و یکپارچگی ژنراتور حفظ شود. کنترل پنل دستگاه دیزل ژنراتور منطق عملکرد دستگاه را کنترل می کند و کلید انتقال برق وظیفه حفاظت از ژنراتور را بر عهده دارد.

از تولید کنندگان قابل اعتماد تابلوهای برق می توان به تابلوهای برق Deep Sea، Comap، Datakom و PCC اشاره کرد. دیگر شرکت های معروف تولید کننده ابزار دقیق عبارتند از: اشنایدر الکتریک، مرلین گرین، هیوندای و ABB.

دیزل در مخزن سوخت تعبیه شده در شاسی، زیر دیزل ژنراتور ذخیره می شود. مخزن سوخت بسته به نوع ژنراتور و کاربرد آن ظرفیت های متفاوتی دارد.

ژنراتورهای خانگی (قابل حمل) در مقابل ژنراتورهای صنعتی

ژنراتورها بسته به کاربرد در اندازه ها و توان های متفاوتی تولید می شوند. مجموعه بیمارستانی از دیزل ژنراتورهای اضطراری که برای تامین برق در مواقع اضطراری مانند بانک ها استفاده می شود، بزرگتر از ژنراتورهای قابل حمل مورد استفاده برای وسایل نقلیه تحت پوشش است.

دستگاه های تولید کننده می توانند متحرک و قابل حمل باشند. ژنراتورهای قابل حمل می توانند به اندازه کافی سنگین باشند که یک نفر بتواند به راحتی آنها را جابجا کند، معمولاً این ژنراتورها برای مصارف مسکونی یا خانگی طراحی شده اند. از نظر راحتی، آسایش و هزینه های عملیاتی، هر یک از ژنراتورهای سیار دارای مزایا و معایب خود هستند. ژنراتورهای قابل حمل عموما ارزان تر هستند، انرژی کمتری تولید می کنند و صدای کمتری نسبت به دیزل ژنراتورهای اضطراری دارند. منبع اصلی سوخت برای اکثر این ژنراتورها بنزین است، اما برخی از مدل ها نیز هستند که با گازوئیل، پروپان مایع یا گاز طبیعی کار می کنند.

یکی از مزایای ژنراتورهای سیار این است که حمل و نقل نسبتا آسان و راحت هستند. هنگامی که از آنها استفاده نمی کنید، می توانید آنها را در مکانی امن و نامرئی نگهداری کنید. و هر وقت لازم شد آنها را به صورت دستی به خانه یا ماشین وصل کنید یا استاپ بزنید و کلید را وصل کنید. اگر قصد دارید از ژنراتور در هوای بد استفاده کنید، حتما روی ژنراتور را بپوشانید. بارزترین تفاوت بین تولیدکنندگان موبایل و تولیدکنندگان صنعتی، پایداری سازندگان اورژانس صنعتی است. به همین دلیل است که کارشناسان برای نصب این مدل از ژنراتورها در اتاق دیزل یا بیرون از خانه یا محل کار از روکش (تخت) مقاوم در برابر آب و هوا استفاده می کنند.

مزیت اصلی ژنراتورهای اضطراری صنعتی این است که در صورت قطع برق بلافاصله روشن می شوند و بسته به برق تولیدی، برق مورد نیاز برای کارکردن تمام وسایل برقی در خانه یا محل کار را تامین می کنند.

دیزل ژنراتورهای اضطراری اقتصادی و کارآمدتر هستند زیرا نوع سوخت مصرفی (دیزل) عمر بیشتری دارد. داستان زمانی جالب تر می شود که سوخت مصرفی ژنراتور گاز طبیعی و پروپان باشد، یعنی زمانی که ژنراتور برای مدت طولانی تری کار می کند.

توان خروجی دیزل ژنراتور با قیمت دیزل ژنراتور و سازنده آن رابطه مستقیم دارد. برای هزینه بالاتری که پرداخت می کنید، ضریب اطمینان بالاتر، قابل اعتماد و عملکرد بهتر را دریافت می کنید.

سایر مزایای دیزل ژنراتور عبارتند از:

بهترین مصرف سوخت

قابلیت اطمینان بالا

موفقیت در یک بحران

عملکرد در شرایط آب و هوایی غیرعادی

حجم فیزیکی دستگاه را نسبت به توان خروجی آن طراحی کنید

قابل استفاده در محیط های محلی و از راه دور

دانلود موتور

یک سیستم جامد

انتشار کم

دکمه بازگشت به بالا