دیزل ژنراتور ولوو چیست؟

دیزل معروف و پذیرفته شده جهانی ولوو توسط گروه صنعتی ولوو با نام تجاری VOLVO PENTA تولید می شود. ولوو دیزل با انواع ژنراتورها سازگار است و در مقایسه با موتورهای مشابه موتوری سبک وزن و با کارایی بالا است. این موتور مقرون به صرفه است، تعمیر و نگهداری کم و مصرف سوخت کم. ولوو دیزل در دسته دیزل بی صدا قرار می گیرد.

شرکت ایتالیایی پنتا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موتورهای دیزلی در جهان است. دیزل ژنراتورهای ولوو پنتا محصولات خود را در 11 مدل ارائه می کنند که نشانگرهای آن از 250 تا 700 کیلووات آمپر متغیر است. به عنوان مثال دیزل ژنراتور ولوو یکی از اولین و ساده ترین مدل ها در میان انواع دیزل ژنراتور ولوو پنتا با وجود سادگی یکی از محصولات موثر این شرکت است. هر چه مدل دستگاه بالاتر باشد، دستگاه قدرتمندتر و قیمت آن بالاتر است.

دیزل ژنراتورهای ولوو و تغییرات آنها بر دانش کلی در مورد دیزل ژنراتورها تکیه دارد. در این زمینه باید دانست که دیزل ژنراتورها وسایلی هستند که برای تولید برق در مقیاس صنعتی استفاده می شوند. این دستگاه عمدتاً از دو قسمت محرک موتور مکانیکی و بخش محرک دینام ژنراتور تشکیل شده است.

دیزل ژنراتور ولوو چیست؟

دیزل ژنراتورهای ولوو محصولات شرکت سوئدی VOLVO PENTA هستند و شهرت جهانی دارند. ولوو پنتا در سال 1907 با تولید اولین موتور دریایی خود تاسیس شد. پنتا به زودی تولید ژنراتورهای دیزلی ولوو را در سال 1927 آغاز کرد.

دیزل ژنراتور ولوو مجهز به فناوری پیشرفته برای کاربردهای مختلف است. توسعه محصولات جدید و نوآورانه و بهبود محصولات موجود مایه مباهات گروه ولوو است. دیزل ژنراتورهای ولوو مطابق با استانداردهای بین المللی و تحت نظارت متخصص طراحی و تولید می شوند. دیزل ژنراتور ولوو برای تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی و تولید الکتریسیته در مکان هایی که برق وجود ندارد یا وجود ندارد استفاده می شود.

در میان انواع دیزل ژنراتور هر برندی برندهای مختلفی دارد. این را می توان در مورد دیزل ژنراتورهای ولوو گفت که سرعت موتور و فرکانس خروجی پایدارتری دارند. در نتیجه تغییرات کمتر از انواع دیگر قابل مشاهده است. لازم به ذکر است که این ویژگی پایداری در دیزل ژنراتورهای دارای کنترل مکانیکی یا الکترومکانیکی وجود ندارد.

دیزل ژنراتور ولوو که گاهی موتور الکتریکی نامیده می شود، مجهز به یک قطعه الکترونیکی مهم به نام ECU است که دو عملکرد مهم را انجام می دهد.

وظایف دیزل ژنراتور ولوو

• تنظیم دور موتور همراه با پاشش سوخت، و همچنین تغییر فشار سوزن تزریق

• کنترل و حفاظت موتور دیزل. از این نظر کار کنترل قسمت ECU با کنترل پنل دیزل ژنراتور متفاوت است که هر کدام وظیفه مستقلی دارند.

ولوو از دیزل ژنراتور استفاده می کند

دیزل ژنراتورهای ولوو اغلب برای تامین برق اضطراری زمانی که شبکه ملی آفلاین یا دور از دسترس است استفاده می شود. اما دیزل ژنراتورها علاوه بر موارد ذکر شده، کاربردهایی برای مصرف طولانی مدت نیز دارند.

ساختار کار دیزل ژنراتور ولوو چگونه است؟

دیزل ژنراتور ولوو از یک موتور دیزلی و یک ژنراتور الکتریکی تشکیل شده است. سوخت موتور دیزل ژنراتور ولوو از سوخت فسیلی ساخته شده است.

موتور دیزل مانند موتور بنزینی یک موتور احتراق داخلی است، بنابراین در موتور احتراق داخلی، سوخت در قسمت اصلی موتور (سیلندر) می سوزد. این موتور با موتورهای احتراق خارجی که توسط لوکوموتیوهای بخار قدیمی استفاده می شد بسیار متفاوت است. در یک موتور دیزل، سوخت در سیلندر سوزانده می شود. با احتراق داخلی انرژی کمتری مصرف می شود زیرا همه چیز در یک مکان اتفاق می افتد. به همین دلیل است که موتورهای احتراق داخلی کارآمدتر از موتورهای احتراق خارجی هستند (انرژی بیشتری از همان مقدار سوخت تولید می کنند). موتورهای دیزلی دو برابر موتورهای بنزینی بازدهی دارند که حدود 40 درصد کارایی بیشتری دارند. به عبارت ساده، شما می توانید برای همان مقدار سوخت از سوخت بیشتری استفاده کنید. در موتورهای دیزل، سوخت دیزل چگالی انرژی بالاتری نسبت به بنزین دارد و بنابراین انرژی بیشتری تولید می کند. علاوه بر این، این نوع روغن کاری موتور که در دیزل ژنراتور ولوو استفاده می شود بهتر از موتور بنزینی است، بنابراین موتور دیزلی به طور طبیعی با اصطکاک کمتری کار می کند. این موتورها ساده‌تر، ارزان‌تر و کارآمدتر هستند (زیرا فرار کمتری دارند و بخار کمتری تولید می‌کنند).

دیزل ژنراتورهای ولوو اغلب به عنوان موتورهای مکانیکی، ژنراتورهای الکتریکی و درایوهای متحرک استفاده می شوند. امروزه خودروها، تجهیزات ساختمانی، وسایل نقلیه و بسیاری از کاربردهای صنعتی از اصلی ترین کاربردهای سوخت دیزل هستند.

کاربردهای دیزل ژنراتور ولوو:

از زمان اختراع دیزل ژنراتورها، استفاده از آنها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. یکی از رایج ترین کاربردهای دیزل ژنراتور ولوو امروزه تامین برق برای پشتیبانی یا تعمیر تجهیزات و سیستم ها در صورت قطع برق یا عدم وجود برق است. دیزل ژنراتورهای ولوو به گونه ای طراحی شده اند که به طور مداوم بر توان خروجی نظارت داشته باشند و در صورت قطع برق به طور خودکار شروع به تولید نیرو می کنند و با بازگشت برق خاموش می شوند.

استفاده از موتورهای دیزلی ولوو در معدن

دیزل ژنراتورهای ولوو به طور گسترده در عملیات معدنکاری در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند و بیش از 70 درصد از کل توان مورد نیاز در عملیات معدنکاری تجهیزات سنگین مانند ماشین های حفاری و جرثقیل ها را تامین می کنند. دیزل ژنراتورهای ولوو را می توان به راحتی در مناطق معدنی با شرایط سخت استفاده کرد

استفاده در بیمارستان ها

دیزل ژنراتور ولوو برای تامین انرژی پشتیبان در صورت قطع برق استفاده می شود. بسیاری از بیماران برای اینکه بتوانند به زندگی خود ادامه دهند همیشه به تجهیزات پزشکی نیاز دارند، بنابراین وجود دیزل ژنراتور برای بیمارستان ها و کلینیک ها و برای بیماران و مجروحان، مانند بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه (ICU) و کسانی که در معرض خطر هستند، مهم است. زیرا تجهیزات پشتیبانی از زندگی مانند خرابی پمپ های اکسیژن در هنگام قطعی جزئی برق.

استفاده تجاری

با دیزل ژنراتور ولوو، می توانید از منافع و درآمد کسب و کار خود محافظت کنید.

صنعت نفت و گاز

ساخت و ساز

مخابرات و مرکز داده

دکمه بازگشت به بالا