اچ ام آی دلتا چیست؟

میدونی همی چیه؟ چه فایده ای دارد؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که یک رابط گرافیکی (مانیتور LCD) بین انسان و ماشین است که برای مانیتورینگ و کنترل سیستم ها در دستگاه های صنعتی مانند PLC و اینورتر استفاده می شود. HMI از نرم افزاری برای وارد کردن اطلاعات عملکردی و دریافت دستورات کنترلی از اپراتور و نمایش اطلاعات به صورت گرافیکی استفاده می کند. یکی از بهترین دستگاه های نمایشگر در این صنعت، دلتا HMI است که یکی از محصولات با کیفیت و قیمت مناسب دلتا است.

hmi چیست؟

اچ ام آی دلتا نوعی نمایشگر صنعتی است که می تواند با سایر تجهیزات کنترلی ارتباط برقرار کرده و اطلاعات را تبادل کند. شما می توانید از هر کجای دنیا به اطلاعات سیستم کنترل خود دسترسی داشته باشید. واحد رابط انسان و ماشین یا HMI یک دستگاه یا رابط گرافیکی است که ارتباط بین انسان ها و سیستم های اتوماسیون مانند PLC ها را فراهم می کند. این دستگاه به کاربران امکان مشاهده، مدیریت و کنترل فرآیندها و عملیات صنعتی را با استفاده از نمایشگر و رابط کاربری گرافیکی می دهد.

HMI دارای ویژگی های مختلفی از جمله نمایش داده ها، وضعیت سیستم، ورودی ها و خروجی ها، کنترل تجهیزات و گزارش های عملکرد است. این ابزارها در صنایع مختلف از تولید و ماشین آلات گرفته تا سیستم های اتوماسیون مورد استفاده قرار می گیرند تا کاربران بتوانند به راحتی با سیستم ها تعامل داشته باشند و فرآیندها را کنترل کنند.

آشنایی با 7 برنامه مهم Hmi.

HMI به دلیل قابلیت نمایش داده ها و نظارت بر عملکرد سیستم، کاربردهای زیادی در صنعت دارد، مانند:

نمایش داده ها به صورت گرافیکی

ابزارهای ورودی و نظارت

زمان تولید را پیگیری کنید و اطلاعات کسب کنید

انعطاف پذیری و انعطاف برنامه نوشته شده

یکپارچه سازی دستگاه های کنترل

hmi ساده و آسان برای استفاده

استفاده در صنعت داروسازی، خودروسازی و الکترونیک خانگی

مزایای HMI چیست؟

از مزایا و اثربخشی اصلی انتخاب HMI به عنوان سیستم کنترل گرافیکی در تجهیزات اتوماسیون صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دارای صفحه نمایش لمسی و ال سی دی

یک پورت USB برای دریافت و ارسال برنامه ها وجود دارد.

قابلیت اتصال به اینورتر، PLC و هر دستگاه دارای پورت RS-485

امکان ارائه اطلاعات به صورت نمودار و نمودار

ارتباط سریال از طریق دو پورت به طور همزمان

رابطه plc و hmi چیست؟

آیا تفاوت hmi و plc در اتوماسیون را می دانید؟ سیستم های کنترل مدرن از PLC برای کنترل بسیاری از ماشین ها مانند موتورها، شیرها و پمپ ها استفاده می کنند. HMI یک ابزار ارتباطی بین کاربر و PLC است. با نوشتن برنامه برای HMI، یک رابط گرافیکی در هر صفحه ایجاد می شود که به کاربر اجازه می دهد دستورات را دریافت و به PLC ارسال کند. هر چیزی که تولید می شود، مانند اعلان وضعیت و نمایش هشدار و غیره، به یک آدرس در PLC پیوند داده می شود.

HMI طیف گسترده ای از قابلیت ها از جمله نمایش گرافیکی و متنی داده ها، دریافت دستورات از کاربران، مشاهده وضعیت عملکرد و کنترل تجهیزات صنعتی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این ارتباط دو طرفه بین HMI و PLC به کاربر این امکان را می دهد تا ضمن دریافت اطلاعات در مورد وضعیت و نتایج PLC، دستورات مورد نیاز خود را از طریق صفحه نمایش HMI به PLC منتقل کند.

با استفاده از HMI، کاربران می توانند با عملکرد PLC آشنا شوند، عملکرد آن را مشاهده کنند و دستورات مستقیم برای کنترل و مدیریت فرآیندها ارسال کنند. این ارتباط اولیه در صنایع مختلف، از تولید گرفته تا خطوط تولید و سیستم های کنترل پیچیده استفاده می شود و به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی و به طور موثر با سیستم ها و فرآیندهای کنترلی PLC ارتباط برقرار کنند.

دکمه بازگشت به بالا