ارز دیجیتال انکر (ANKR) چیست و چگونه کار می کند؟

هدف اصلی Ankr امکان دسترسی آسان به Web3 و افزایش کارایی در زیرساخت های بلاک چین است. توکن مبتنی بر اتریوم ANKR می‌تواند برای سهام‌گذاری، حاکمیت، پرداخت‌ها و ایجاد برنامه های غیرمتمرکز استفاده شود. Ankr از بیش از 40 پروتکل بلاک چین برای سهامگذاری و توسعه پشتیبانی می کند.

با ادامه رشد بازار ارزهای دیجیتال، کوین های جدید با کاربردهای متفاوتی ظاهر می‌شوند و Ankr یکی از پروژه‌های کریپتو است که از پتانسیل امور مالی غیرمتمرکز بهره می‌برد. این پروژه در سال 2017 به عنوان یک زیرساخت DeFi مبتنی بر بلاک چین و پلتفرم Web3 راه اندازی شد که استیکینگ کراس چین را امکان پذیر می کند.

هدف اصلی Ankr امکان دسترسی آسان به Web3 و افزایش کارایی در زیرساخت های بلاک چین است. توکن مبتنی بر اتریوم ANKR می‌تواند برای سهام‌گذاری، حاکمیت، پرداخت‌ها و ایجاد برنامه های غیرمتمرکز استفاده شود. Ankr از بیش از 40 پروتکل بلاک چین برای سهام گذاری و توسعه پشتیبانی می کند.

آنکر (ANKR) چیست؟

انکر Ankr در سال 2017 توسط مدیر عامل شرکت Chandler Song تأسیس شد که ایده ایجاد یک پلتفرم آسان برای توسعه Web3 را داشت که تحت عنوان اینترنت غیرمتمرکز شناخته می شود. Ankr یک زیرساخت زنجیره متقابل cross-chain مبتنی بر بلاک چین با پلتفرم DeFi است که امکان staking و توسعه dApp را فراهم می کند و میزبان پروتکل های مختلف مربوط به توسعه dApp و بخش دیفای است.

انکر بر اساس چشم انداز یک اینترنت جدید که مبتنی بر فناوری دفتر کل توزیع شده است، با برنامه ها، پروتکل ها و سیستم هایی غیرمتمرکز، خصوصی تر و امن تر برای کاربران طراحی و توسعه یافته است. ایده اصلی حذف نیاز به مقامات مرکزی و واسطه‌ها، دادن مالکیت و کنترل بر داده‌ها و برنامه‌ها به کاربران و مشارکت‌کنندگان شبکه است.

پس از انتشار شبکه اصلی Ankr در سال 2019، تیم توسعه دهنده پروژه ANKR پروتکلی به نام Stkr را راه اندازی کرد. Stkr به کاربران اجازه می‌دهد در ازای aETH، اتریوم (ETH) را استیک کنند. به این ترتیب شرکت کنندگان در شبکه در ازای سهام گذاری از طریق پروتکل Stkr پاداش می گیرند. کاربران همچنین می‌توانند گره‌های توسعه را راه اندازی کنند و dApp ها را در شبکه بسازند، یا گره‌های staking را راه اندازی کنند و از مزایای تبدیل شدن به استیکر در پلتفرم ANKR Web3 بهره مند شوند.

انکر چگونه کار می کند؟

انکر شرکتی است که در سطح جهانی برای انجام ماموریت خود در ایجاد و توسعه اینترنت غیرمتمرکز نسل بعدی راه اندازی شده است. برای دستیابی به تمرکز زدایی برنامه‌ها و گره‌های staking و پشتیبانی از زیرساخت Web3، انکر از قدرت محاسباتی پشتیبانی شده توسط DLT برای جمع‌آوری منابع داده‌ای استفاده می‌کند که از طریق مراکز داده با هزینه‌های کمتر برای استیکرها و توسعه‌دهندگان راه اندازی می‌شوند. به این ترتیب توسعه‌دهندگان و استیکرها می‌توانند به راحتی اپلیکیشن های غیرمتمرکز را ساخته و توسعه دهند و موجودی خود را سهامگذاری کنند.

استیکینگ انکر توسط پروتکل Stkr که در سال 2020 راه‌اندازی شد، انجام می‌شود، که از سهامگذاری ETH در ازای aETH پشتیبانی می‌کند.

توکن ANKR توکن بومی شبکه است و دارای چندین کاربرد است که شامل پرداخت و دسترسی به برنامه های کاربردی مستقر در شبکه، سهامگذاری و رای گیری در مورد پیشنهادهای حاکمیتی می شود. هدف Ankr پشتیبانی از پروتکل های بلاک چین در راستای توسعه Web3، اینترنت غیرمتمرکز خصوصی تر و امن تر است.

بنیانگذاران انکر چه کسانی هستند؟ (تاریخچه)

انکر در سال 2017 توسط یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل آن، Chandler Song ایجاد شد. از زمان آغاز به کار، تیم ANKR به یک شبکه جهانی از متخصصان تبدیل شده است که بر روی ایجاد یک زیرساخت کاربردی Web3 کار می کنند.

این تیم متشکل از افرادی از 16 کشور مختلف در سراسر جهان است که روی تمرکززدایی وب و امکان دسترسی آسان به برنامه های کاربردی Web3 و پروتکل های سهام گذاری کار می کنند.

Ankr در حال حاضر میزبان بیش از 40 پروتکل مختلف برای توسعه و سرمایه گذاری است و به عنوان یک شبکه غیرمتمرکز جهانی که دسترسی آسان به Web3 را امکان پذیر می کند به رشد خود ادامه می دهد. انکر ابتدا بر روی بلاک چین اتریوم میزبانی شد و ANKR به عنوان یک توکن نوع ERC-20 راه اندازی شد، اگرچه BEP-2 و نسخه های بومی توکن نیز وجود دارد. در سال 2019، Ankr شبکه اصلی خود را منتشر کرد و در سال 2020، این تیم یک پروتکل استیکینگ خود به نام Stkr را راه اندازی کرد.

چه چیزی انکر را منحصر به فرد می کند؟

انکر تنها پروژه DLT نیست که هدف آن تمرکززدایی اینترنت و کمک به توسعه Web3 است، اما مطمئناً یکی از برجسته‌ترین پروژه‌ها در بخش DeFi است. به این ترتیب، Ankr یک پروژه منحصر به فرد است که از توسعه اینترنت غیرمتمرکز، امن تر و خصوصی تر پشتیبانی می کند. Ankr در استفاده از Intel SGX بی نظیر است. این فناوری جزء اصلی سیستم است و به dApp ها اجازه می دهد تا با سیستم سخت افزاری اجرا شوند. به این ترتیب، ANKR می تواند راه حل های مقرون به صرفه ای را برای توسعه دهندگان و شرکت ها ارائه دهد.

به عنوان یک پروژه منحصر به فرد، انکر میزبان گزینه های کاربردی برای توسعه دهندگان و سایر شرکت کنندگان شبکه است.

ارزش انکر

انکر بخشی از یک بازار نسبتاً بی‌ثبات است، به این معنی که ارزش آن می‌تواند به سرعت با توجه به تغییر روند و عوامل تأثیرگذار مختلف تغییر کند. ثابت شده است که بازار کریپتو نسبت به بازارهای مالی سنتی پرنوسان تر است، به این معنی که تغییرات شدید قیمت مشخصه بازار دارایی‌های دیجیتال است.

قیمت ANKR تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که شامل عرضه محدود 10 میلیارد توکن ANKR است که به عنوان یک مکانیسم ضد تورم عمل می کند. Ankr همچنین می‌تواند تحت‌تأثیر شرایط اقتصادی گسترده‌تر قرار گیرد. توسعه‌ها، به‌روزرسانی‌ها و ارتقاها، مانند انتشار پروتکل Staking Stkr و شبکه اصلی ANKR نیز قیمت بازار توکن های ANKR را تعیین می کنند. ارزش ذاتی انکر بیشتر با تکنولوژی، ظرفیت فنی و کاربردهای آن تعریف می شود.

چند کوین انکر در گردش است؟

انکر دارای عرضه محدود 10 میلیارد توکن ANKR است، به این معنی که پس از اتمام کل عرضه، هیچ کوین جدیدی نباید ضرب شود، مگر اینکه تغییراتی پیشنهاد شده و توسط شرکت کنندگان شبکه به رأی گذاشته شود. عرضه محدود به عنوان یک مکانیسم ضد تورم عمل می کند، به این معنی که ANKR ممکن است در دراز مدت ذخیره خوبی از ارزش باشد.

از 10 میلیارد توکن موجود در عرضه، 10،000،000،000 توکن در حال حاضر در گردش است. ارزش بازار انکر برابر است با قیمت ANKR ضرب در تعداد توکن های در گردش.

سایر اطلاعات فنی

کاربران می توانند به سه روش مختلف در بازار انکر مشارکت داشته باشند: با اجرای گره ها و سهام گذاری، توسعه و استقرار برنامه ها، یا با دسترسی به راه حل های سازمانی. شرکت‌کنندگان شبکه به راحتی می‌توانند گره‌های خود را راه اندازی کنند و درآمد غیر فعالی به دست آورند.

همچنین APIهای توسعه‌دهنده به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند تا از هر نوع برنامه‌های بلاک چینی به روشی مقرون‌به‌صرفه استفاده کنند، زیرا Ankr به عنوان یک شبکه رایانش ابری عمل می‌کند که راه‌حل‌هایی را برای شرکت‌ها و توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند از اینترنت غیرمتمرکز جدید استفاده کنند، ارائه می‌دهد. Ankr استیکینگ ETH 2.0 را از طریق پروتکل Stkr ارائه می دهد تا سهامگذاران بتوانند بر اساس موجودی خود سود کسب کنند. شبکه Ankr از گره های استخراج، گره های مرکز داده و گره های محاسباتی تشکیل شده است.

امنیت شبکه Ankr چگونه تامین می شود؟

انکر از طریق استفاده از قدرت محاسباتی که بلاک‌ها را در سراسر شبکه توزیع می‌کند و ساختاری ایجاد می‌کند که از استقرار APIهای توسعه‌دهنده، راه‌حل‌های سازمانی و پروتکل‌های staking پشتیبانی می‌کند، ایمن می‌شود.

امنیت Ankr از طریق گره های اعتبار سنجی تسهیل می شود و نود ها به صورت تصادفی از میان مجموعه گره ها انتخاب می شوند. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که همه استیکرها شانس انتخاب شدن را داشته باشند، نه فقط استیکرهایی که بیشترین موجودی را دارند. انتخاب بر اساس سطح خدمات و مشارکت مثبت گره‌ها، به جای مقدار استیک شده انجام می‌شود.

چگونه از Ankr استفاده کنیم؟

انکر یک توکن با بیش از یک کاربرد است. می‌توان از آن برای استیک، رأی‌گیری در مورد پیشنهادهای حاکمیتی، و به‌عنوان روش پرداخت برای دسترسی به خدمات در شبکه ANKR، مانند dApp و استقرار پروتکل استفاده کرد.

انکر همچنین به عنوان پاداشی برای سهامگذاران و شرکت کنندگان شبکه عمل می کند. این توکن را می توان در بازار کریپتو معامله کرد، در حالی که کاربرد اصلی آن تقویت اکوسیستم ANKR است.

چگونه کیف پولی مناسب ANKR انتخاب کنیم؟

توکن ERC-20 ANKR را می توان در هر کیف پولی که از اتریوم پشتیبانی می کند ذخیره کرد و کیف پولی که انتخاب می کنید احتمالاً بستگی به این دارد که می خواهید از آن برای چه استفاده کنید و چقدر باید ذخیره کنید.

کیف پول های سخت افزاری یا کیف پول های سرد مانند Ledger یا Trezor امن ترین گزینه را برای ذخیره ارزهای دیجیتال با ذخیره سازی و پشتیبان گیری آفلاین ارائه می دهند. با این حال، این کیف پول ها به دانش فنی بیشتری نیاز دارند و گزینه گران تری هستند. به این ترتیب، برای ذخیره مقادیر بیشتری از ANKR برای کاربران با تجربه تر مناسب هستند.

کیف پول های نرم افزاری مانند Atomic گزینه دیگری را ارائه می دهند و رایگان و برای استفاده آسان هستند. این کیف پول ها برای دانلود به عنوان برنامه های گوشی هوشمند یا دسکتاپ در دسترس هستند و می توانند کاستدی یا غیر کاستدی باشند.

کیف پول های آنلاین یا کیف پول های وب نیز رایگان و آسان هستند و از چندین دستگاه با استفاده از یک مرورگر وب قابل دسترسی هستند. با این حال، کیف‌پول‌های آنلاین محسوب می‌شوند و می‌توانند امنیت کمتری نسبت به جایگزین‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری داشته باشند.

سوالات متداول

آیا انکر سرمایه گذاری خوبی است؟

انکر یک پروژه مهم در بازار DeFi است که می تواند آن را به سرمایه گذاری خوبی در بلندمدت تبدیل کند. سهام گذاری توکن‌های ANKR همچنین می‌تواند برای کاربران شبکه بازده ایجاد کند.

چگونه انکر را خریداری کنیم؟

خرید Ankr از طریق صرافی نیپوتو آسان است. فقط کافیست یک حساب کاربری ایجاد کنید و دستورالعمل های خرید را دنبال کنید.

منبع خبر: https://nipoto.com/mag/what-is-cryptocurrency-ankr-ankr-and-how-does-it-work/

دکمه بازگشت به بالا