اقتصادیبرترین های کسب و کار

بررسی برندهای برتر کلید و پریز لاکچری در بازار ایران و جهان

استفاده از کلید و پریزهای برندهای معتبر، سبب می شود تا علاوه بر افزایش زیبایی منازل اطمینان حاصل کرد که تجهیزاتی مطمئن در منازل به کار گرفته شده است. سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توان از بین برندهای موجود، بهترین برند کلید پریز را انتخاب کرد؟ برای انتخاب بهترین کلید و پریز لاکچری باید به چه نکاتی توجه کرد؟ در ادامه به پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت.

از کلید و پریز چه می‌دانید؟

ساختمان کلید و پریز چندان پیچیده نیست، بااین‌حال به‌خصوص در تولید کلید تنوع بیشتری وجود دارد که در عملکرد جزئی با هم تفاوت دارند. با شنیدن نام کلید و پریز ناخودآگاه ذهنتان سمت طرح کلاسیک این ابزار برقی می‌­رود، اما مدل‌­های امروزی با تنوع بیشتری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. یک انتخاب صحیح تأثیر بالایی در زیبایی محل سکونت ما خواهد گذاشت. کلید و پریز برق هم مانند سایر لوازم‌خانگی و تجهیزات ساختمانی دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.

همان‌طور که گفتیم، در زمان قدیمی تنوع بسیار پایین بود و دامنه انتخاب هم محدودیت داشت. اما حالا هنگام خرید کلید و پریز فقط به کاربردی بودن آنها فکر نمی­‌کنیم. پارامترهای دیگری در این حوزه وارد شده‌­اند که از مهم‌ترین آنها می‌­توان به زیبایی و تناسب با دکوراسیون ساختمان اشاره نمود. همین مسئله به‌ظاهر کوچک در کنار پیشرفت تکنولوژی آسایش و راحتی بیشتری را به ارمغان خواهد آورد. اگرچه شاید بی‌اهمیت به نظر برسد اما باید اضافه کنیم که بسیاری از خریداران کلید و پریز با وسواس و دقت خاصی دست به انتخاب محصول مورد نظرشان می­‌زنند.

انواع کلید و پریز برق کدام‌اند؟

در ادامه این مطلب شرح کوتاهی در مورد انواع کلید و پریز داریم تا با شناخت بیشتری به بررسی بهترین برند کلید و پریز در بازار ایران بپردازید. باید اضافه کنیم که ساختمان پریز برق بسیار ساده است و از قاب و شاسی فلزی تشکیل می‌شود. البته که برخی از مدل­های پریز برق جهت ایمنی بالاتر از یک درپوش نیز بهره می­‌برند اما در کلیات بسیار شبیه به هم ساخته می­‌شوند. در مورد کلید برق کمی تفاوت وجود دارد و دسته‌بندی‌های مختلفی بر اساس نحوه نصب، مدل و فناوری و کارایی وجود دارد. در ادامه معرفی کوتاهی بر اساس انواع دسته‌بندی کلید و پریز برق خواهیم داشت تا جزئیات بیشتری را دراین‌خصوص بدانید.

انواع کلید و پریز بر اساس فناوری و مدل

کلید و پریز برق اگرچه برای هدف مشخصی ساخته می‌شود اما برای هر شرایط و موقعیتی محصولی مخصوص در بازار دارد. مدل­‌های قدیمی که به کلید و پریز کلاسیک هم معروف‌اند در رده ارزان‌ترین قرار می‌­گیرند، آنها بسیار ساده و البته کار راه‌­انداز به‌حساب می­‌آیند. البته که برخی از طرح‌­های آنها طراحی چشمگیر و مجللی دارند. پای پیشرفت و تکنولوژی نیز به تولید کلید و پریز باز شده و در سال­‌های اخیر شاهد انواع کلید هوشمند مجهز به فناوری حساس به حرکت، حساس به صدا، فتوالکتریک، لمسی و کارتی هستیم. انواع کلید لمسی و هوشمند به‌زودی جایگزین کلیدهای مکانیکی می‌شوند.

انواع کلید و پریز بر اساس کارایی

همان‌طور که مشخص است، کلید و پریزهای متنوع بر اساس نوع کارایی تقسیم‌بندی می­‌شوند. توجه داشته باشید که هرکدام از مدل‌­هایی که معرفی می­‌کنیم، عملکرد متفاوتی دارند. به طور مثال پریز آنتن محصولی با کارایی متفاوت است که اتصال جریان برق شهری در آن اهمیتی ندارد و فقط جهت اتصال آنتن رادیویی تلویزیون طراحی شده است. همچنین پریز شبکه که جهت اتصال کابل شبکه تولید شده و با آنچه که از پریز برق در ذهن داریم، مغایرت دارد. از دیگر انواع کلید و پریز با کارایی متفاوت می‌­توان به پریز UPS، پریز تلفن، کلید دیمر، کلید تک پل، کلید دو پل، کلید سه پل، کلید تبدیل، کلید صلیبی و کلید زنگ اشاره کنیم.

انواع کلید و پریز بر اساس نحوه نصب

آخرین دسته‌بندی نیز انواع کلید و پریز بر اساس نحوه نصب است که به شرایط و نحوه چیدمان سیستم برقی ساختمان بستگی دارد. سیم‌کشی داخلی ساختمان بر نحوه نصب کلید و پریز اثرگذار است. از همین منظر انواع کلید و پریز به دو بخش روکار و توکار تقسیم می­‌شوند. به طور فرضی اگر قسمتی از سیم‌کشی را بعد از کار به ساختمان اضافه نمایید که این اتفاق اغلب در محیط کار به‌وسیله داکت رخ می­دهد، نیاز به کلید و پریز روکار است. برعکس این قضیه اگر فکر همه چیز را کرده باشید، قوطی داخل دیوار قرار می‌­گیرد و کلید و پریز به‌صورت توکار صورت خواهد گرفت.

راهنمای انتخاب بهترین تجهیزات روشنایی

پیش از آنکه بخواهیم به بررسی انواع بپردازیم، بهتر است در وهله اول با بیان راهنمای انتخاب این دسته از تجهیزات برقی، شما را در انتخابی درست راهنمایی کنیم. بررسی هر یک از این نکات می تواند شما را در انتخاب هرچه بهتر کلید پریز یاری رساند. از جمله نکاتی که پیش از خرید این دسته از تجهیزات برقی ساختمان باید به آن توجه کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایمن بودن کلید پریز
  • مقاومت در برابر آب و رطوبت
  • کیفیت ساخت بالا
  • استفاده از پایه هایی با جنس مناسب به منظور نگهداری کلید پریز
  • طراحی زیبا و منحصر به فرد
  • انتخاب جنس مناسب برای بدنه کلید پریز
  • قیمت تمام شده کلید پریز

انواع برند های مختلف کلید و پریز

در کنار عوامل ذکر شده در بالا، شناخت برندهای مختلف می تواند تا حد قابل توجهی افراد را در خرید یاری رساند. امروز برندهای مختلفی در بازار وجود دارند. هر یک از این برند ها متناسب با نوع متریال و طراحی که دارند، توانسته اند سهمی از بازار را دریافت کنند. با این حال برخی از برندها کیفیت مطلوبی نداشته و همین امر موجب شده تا خریداران دچار ضرر و زیان شوند. برخی از بهترین و محبوب ترین برندهای موجود در بازار را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

آسیا الکتریک

به جرئت می توان گفت که پرفروش ترین کلید و پریز در ایران، کلید پریز های تولید شده توسط شرکت آسیا الکتریک است. این شرکت با بهره گیری از کادری مجرب و توانمند توانسته بیش از ۴ دهه به صورت مستمر در عرصه تولید انواع کلید پریز گام بردارد. صفر تا صد محصولات این شرکت درون خود کارخانه تولید شده و همین امر موجب شده تا طرفداران زیادی پیدا کند. همچنین این شرکت از تنوع بالایی در طرح و رنگ برخوردار است که می تواند اکثر سلیقه ها را در بر بگیرد. مدل کریستال، مدل نگین و مدل لادن برخی از پرفروش ترین مدل های این برند هستند.

دلند الکتریک

از دیگر معتبر ترین برند های تولید کننده در ایران می توان به برند دلند الکتریک اشاره کرد. شرکت دلند الکتریک با تولید محصولات متنوع و یا کیفیت توانست جایگاه مناسبی را در بازار پیدا کند. این شرکت در اوایل دهه ۶۰ تاسیس شد. شعار این شرکت یعنی همیشه حق با مصرف کننده است، سبب شده تا دلند الکتریک محصولاتی با کیفیت و منحصر به فرد را در بازار ارائه دهد.

این شرکت هم تنوع طرح بالایی دارد. مدل آسا، مدل آدا، مدل آریا، مدل آسا پلکسی و … برخی از پرفروش ترین مدل های این برند هستند. به علاوه این شرکت به تازگی مدل های جدید خود را یعنی آدا پلکسی و آوا پلکسی و آوا پلکسی زه دار را به بازار عرضه کرده است.

خیام الکتریک

یکی از برندهای معتبر در زمینه تولید انواع تجهیزات برقی، خیام الکتریک است. این شرکت در اواسط دهه ۶۰ شمسی فعالیت خود را آغاز کرد. این برند، فعالیت خود را تنها به تولید کلید پریز محدود نکرده است. تولید محصولاتی از قبیل سیم و کابل، محصولات روشنایی و همچنین قالب سازی سبب شده تا برند خیام الکتریک، شناخته شده ترین برند در زمینه تولید انواع تجهیزات الکتریک و روشنایی باشد. این برند با تولید محصولات با کیفیت توانسته در سال های ۹۴ و ۹۵ به عنوان صادر کننده نمونه در کشور شناخته شود. محبوب ترین مدل این شرکت ، مدل خیام (لوکس) است که به تازگی وارد بازار شده و توانسته آمار فروش خوبی را به‌دست بیاورد.

ایران الکتریک

از جمله برند های تولید کننده کلید و پریز در ایران می توان به برند ایران الکتریک اشاره کرد. در حال حاضر کلید پریز ایران الکتریک به عنوان یکی از محبوب ترین کلید پریز های موجود در بازار شناخته می شود. به طور کلی مجتمع فضل الکتریک با نام تجاری ایران الکتریک در بازار شناخته می شود. این مجتمع با دارا بودن بیش از ۴ هکتار زمین برای تولید محصولات خود، به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده ها در ایران شناخته می شود. این عامل در کنار کیفیت بسیار بالای محصولات این شرکت سبب شده تا مصرف کنندگان خرید این دسته از تجهیزات را در دستور کار خود بگیرند.

جمع بندی

همواره خرید کلید و پریز برای مصرف کنندگان به عنوان یک چالش تلقی می شود. فروشگاه مهد نور با دارا بودن سال ها تجربه در زمینه فروش تجهیزات برقی توانسته‌ گامی موثر برای رفع نیاز مشتریان بردارد. این فروشگاه با دارا بودن کادری مجرب توانسته در زمینه راهنمایی مشتریان نیز عملکرد مناسبی از خود نشان دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر هم اکنون می توانید به سایت مهد نور مراجعه کنید.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا