بین الملل

حماس: غرب کورکورانه از اسرائیل جانبداری می‌کند/ اظهارات بایدن و مواضع دشمن همخوانی ندارد

یکی از مقامات ارشد جنبش حماس در سخنانی، ضمن انتقاد از جانبداری کورکورانه غرب از پرونده اسرای صهیونیست در نوار غزه و بی‌توجهی به جنایات علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر، گفت که اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق آتش‌بس با مواضع مقامات تل‌آویو همخوانی ندارد.

به گزارش دانا نیوز، «اسامه حمدان» از رهبران ارشد جنبش حماس در این‌باره اظهار کرد: اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر در معرض فجیع‌ترین جنایات هستند و ادامه رنج آنها قابل‌قبول نیست.

طبق گزارش شبکه «الاقصی»، اسامه حمدان گفت: رژیم اشغالگر به تخلفاتش علیه اسرا در زندان‌ها و گروگان‌های ربوده شده از غزه به شدت ادامه می‌دهد. ممانعت اشغالگران از دسترسی نهادهای حقوق بشری به اسرا، به‌ویژه افراد ربوده شده از غزه، تأیید می‌کند که آنها با تخلفات وحشتناکی مواجه هستند.

وی ادامه داد: ایتامار بن‌گویر وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر هر روز جنایات خود را علیه اسرای ما در زندان‌ها بر زبان می‌آورد و ممانعت اشغالگران از دستیابی نهادهای حقوق بشری و بشردوستانه به اسرا، واقعیت غم‌انگیز آنها را تایید می‌کند.

اسامه حمدان اضافه کرد: در مقابل توجه و علاقه زیاد غرب به اسرای رژیم اشغالگر، نسبت به تراژدی اسرای فلسطینی بی‌اعتنایی کاملی وجود دارد و این بی‌اعتنایی موید جانبداری کورکورانه از رژیم اشغالگر است.

وی همچنین اعلام کرد: آنروا تایید کرده که پیکر ۲۲۵ فرد ربوده شده از نوار غزه را کشف کرده است و علاوه‌بر این ۱۸ اسیر فلسطینی نیز از هفتم اکتبر تا کنون در زندان‌های اشغالگران به شهادت رسیده‌اند.

اسامه حمدان ادامه داد: تجاوزات رژیم اشغالگر از هفتم اکتبر افزایش یافته است و از آن زمان تاکنون ۹ هزار و ۵۰۰ فلسطینی بازداشت شده‌اند. مقامات رژیم اشغالگر از سال ۱۹۶۷ بیش از ۱۶ هزار زن فلسطینی را بازداشت کرده‌اند و پس از هفتم اکتبر اسرای زن اهل نوار غزه تحت انواع مختلف شکنجه و تجاوز قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: نیروهای رژیم اشغالگر زنان فلسطینی را تهدید کرده‌اند که اگر اگر علیه جنبش حماس شهادت ندهند مورد شکنجه و تجاوز قرار خواهند گرفت. اشغالگران همچنان بیش‌از ۲۰۰ کودک فلسطینی را پس از هفتم اکتبر در زندان‌های خود نگه می‌دارند و این درحالی است که آنها با شرایط سختی روبه‌رو هستند.

اسامه حمدان همچنین اعلام کرد: نیروهای رژیم اشغالگر از هفتم اکتبر تاکنون بیش‌از ۴۰۰۰ نفر را در نوار غزه بازداشت کرده‌اند. از جمله تخلفات اشغالگران علیه اسرای فلسطینی، قطع اعضای بدن آن‌ها، شکنجه، ضرب‌وشتم و آزار است. این تخلفات و جنایات علیه اسرای فلسطینی نقض آشکار تمام قوانین و هنجارهای بین‌المللی است.

وی ادامه داد: بی‌توجهی بسیاری از کشورها و نهادها به‌ویژه دولت آمریکا و برخی کشورهای غربی حامی رژیم اشغالگر به شرایط و رنج اسرای فلسطینی و تخلفات ارتش رژیم اشغالگر علیه آن‌ها، نشان‌دهنده سیاست یک‌بام و دو هوای آنها و همچنین دست داشتن آنها در این جنایات است.

این مقام حماس در ادامه خواستار ورود نهادهای بین‌المللی و در راس آنها سازمان ملل به پرونده اسرای فلسطینی و تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی به منظور توقف تخلفات علیه آنها شد.

اسامه حمدان در بخش دیگری از اظهاراتش درباره پیشنهاد جو بایدن درباره توافق آتش‌بس در نوار غزه نیز گفت: رژیم اشغالگر فقط خواهان یک مرحله است که طی آن اسیران خود را تحویل بگیرد و سپس جنگ را از سر بگیرد. اسرائیل به توقف جنگ و عقب‌نشینی از غزه پاسخ نمی‌دهد و با اصول تعیین‌شده توسط بایدن موافق نیست و به همین دلیل، بدون موضع صریح اسرائیل درباره توقف دائم جنگ و خروج از غزه، توافقی حاصل نخواهد شد.

اسامه حمدان در ادامه تاکید کرد: ما نمی‌توانیم با توافقی موافقت کنیم که آتش‌بس پایدار را تضمین نمی‌کند. ما منتظر موضع صریح اسرائیل درباره آتش‌بس پایدار و خروج از غزه هستیم.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا