بین الملل

هشدار صریح مدودف به ناتو

به گزارش دانا نیوز، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با اشاره به اظهارات اخیر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو درباره لزون تجدید نظر کشورهای عضو جهت صدور جواز استفاده از تسلیحات اعطایی برای حمله به خاک روسیه، تاکید کرد که در صورت چنین اقدامی، روسیه نه تنها تسلیحات و مستشاران نظامی ناتو را در اوکراین از بین می‌برد بلکه هر نقطه‌ای که از آن به مسکو حمله شده باشد نیز به چنین سرنوشتی دچار خواهد شد.

مدودف تاکید کرد: تمام تجهیزات نظامی و مستشاران آنها که علیه ما می‌جنگند، هم در خاک اوکراین سابق و هم در خاک سایر کشورها نابود خواهند شد.

به گزارش آنلاین به نقل از تاس، به گفته وی، مسکو با در نظر گرفتن این واقعیت پیش می‌رود که تمام تسلیحات دوربردی که در اختیار اوکراین قرار گرفته است، همین حالا هم با اپراتورهایی از کشورهای عضو ناتو کار می‌کنند و این به معنی مشارکت آنها در جنگ علیه روسیه و دلیلی برای آغاز عملیات نظامی علیه آنهاست.

مقام ارشد روس تصریح کرد: در نتیجه ناتو براساس مواد ۴ و ۵ پیمان واشنگتن، باید انهدام تجهیزات و تاسیسات و کشته شدن نیروهایش را در «حمله تلافی‌جویانه احتمالی» تایید کند!

مواد ۴ و ۵ پیمان آتلانتیک شمالی که شالوده ناتو را تشکیل می‌دهد، اقدامات قانونی هر کدام از اعضای ناتو در صورت مواجهه با تهدید و همچنین مقررات دفاع جمعی این ائتلاف را فهرست‌بندی کرده است. براساس این مقررات، تهدید هر کدام از اعضای ناتو، حمله به تمام کشورهای عضو تلقی می‌شود. در عین حال، در این پیمان، اینکه ناتو چه اقدامی را حمله یا تهدید تلقی می‌کند، به روشنی مشخص نشده است و در نتیجه این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا برای تصمیم‌گیری به منظور واکنش، از سازوکار مشورتی استفاده خواهد کرد.

310310

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا