بین الملل

عضو ناتو: اوکراین تحت کنترل کامل آمریکاست

نخست‌وزیر اسلواکی با بیان اینکه اوکراین از سال ۲۰۱۴ تاکنونف تحت کنترل کامل و نفوذ آمریکاست، می‌گوید کشورش با پیوستن اوکراین به ائتلاف نظامی ناتو مخالف است.

به گزارش دانا نیوز، «رابرت فیتسو» نخست‌وزیر اسلواکی می‌گوید این کشور واقع در شرق اروپا عضویت اوکراین در ناتو را رد می‌کند و آماده است تا در صورت لزوم، آن را وتو کند.

فیتسو روز شنبه به رادیو اسلواکی گفت قرار است روز چهارشنبه به اوکراین سفر و در شهر مرزی «اوژهورود» در غرب این کشور با «دنیز شمیهال» همتای اوکراینی خود دیدار کند.

فیتسو درباره ددیار با مقام ارشد اوکراینی گفت: «من به او خواهم گفت که ما الحاق اوکراین به ناتو را سد و آن را وتو می کنیم چراکه الحاق به ناتو چیزی نخواهد داشت، جز مبنایی برای جنگ جهانی سوم».

برای حضور یک کشور در ناتو، رأی تمامی اعضا لازم است.

اسلواکی که در سال ۲۰۲۴ به ناتو پیوسته است، یکی از حامیان سرسخت اوکراین در کارزار نظامی علیه روسیه بود اما با پیروزی فیتسو در ماه اکتبر، دولت چپ‌گرای اسلواکی تصمیم گرفت به حمایت نظامی از کی‌یف پایان دهد.

فیتسو با این حال گفته براتیسلاوا از پیوستن کی‌یف به اتحادیه اروپا حمایت می‌کند، به شرط اینکه همانند دیگر نامزدها، به شرایط لازم جامه عمل بپوشاند.

فیتسو همچنین گفت اوکراین از وقایع سال ۲۰۱۴ به این سو تحت «کنترل کامل و نفوذ ایالات متحده» است و اتحادیه اروپا با پیروی از دیدگاه آمریکایی درباره مناقشه اوکراین به‌جای اینکه دیدگاه خود را شکل دهد، مرتکب اشتباه بزرگی می‌شود.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا