حوادث

مرغ مینا پسر نوجوان را تا یک قدمی مرگ پیش برد

آفتاب‌‌نیوز :

همزمان با انتشار فیلم برق گرفتگی یک پسر نوجوان در بجنورد و انتقاد کاربران فضای مجازی از عملکرد مأموران آتش‌نشانی این شهرستان، علی یکدل رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری بجنورد در این باره گفت: این حادثه ساعت ۱۹:۵۱ به آتش‌نشانی اعلام شد و همزمان با اعزام نیرو‌های امدادی از ایستگاه گلستان شهر، خودروی حامل تشک نجات از ایستگاه مرکزی واقع در میدان بازرگانی بجنورد به محل حادثه فرستاده شد. نیرو‌های امدادی ایستگاه گلستان شهر در مدت دو دقیقه، یعنی ساعت ۱۹:۵۳ به محل حادثه رسیدند و یک دقیقه بعد اعلام وضعیت کردند.

وی بیان کرد: صحنه حادثه اینگونه بود که پسر نوجوانی برای به دام انداختن یک مرغ مینا به بالای تیر برق و ترانس رفته بود و به‌دلیل قرار گرفتن در شعاع و حریم سیم‌ها، دچار حادثه شده و روی ترانس معلق مانده بود. براساس قوانین امداد و نجات، آتش‌نشانان باید هرگونه عملیاتی را پس از قطع شدن جریان برق منطقه انجام می‌دادند. به همین دلیل، منتظر قطع شدن برق منطقه توسط شرکت برق بودند تا عملیات امدادی خود را آغاز کنند. یکدل اظهار کرد: هرگونه امدادرسانی به مصدومی که در حریم برق قرار دارد، منجر به حادثه برای امدادگر یا آتش‌نشان می‌شود.

به همین دلیل باید ابتدا برق قطع می‌شد؛ اما در همان لحظات اولیه رسیدن نیرو‌های ما و حدود ۳۰ ثانیه پیش از آنکه برق توسط عوامل شرکت برق قطع شود، نوجوانی که دچار برق‌گرفتگی شده بود، از بالای ترانس سقوط کرد. در این شرایط، امدادگران مصدوم را به عوامل اورژانس تحویل دادند تا برای مداوا به بیمارستان منتقل شود. وی ادامه داد: براساس آخرین اخبار، این نوجوان که از ناحیه شکم دچار سوختگی شده بود، با انتقال به بیمارستان امام علی (ع) بجنورد تحت درمان قرار گرفت و اکنون در هوشیاری کامل و تحت درمان است. رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری بجنورد تصریح کرد: آتش‌نشانان در سریع‌ترین زمان ممکن به صحنه حادثه رسیدند و امکان امدادرسانی به مصدوم فقط بعد از قطع برق میسر بود. شرکت برق نیز اعلام کرد که در مدت سه دقیقه برق را قطع کرده است.

منبع: صدآنلاین

نشر مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تحلیل و پیش‌بینی رویدادها هستم. توانایی بررسی روند و رخدادهای آینده را دارم و بر اساس آن به خوانندگان پیشنهادهایی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا