مطالبه شهید جمهور برای ایجاد «مدارس مردمی»

ابلاغ شهریه مراکز غیردولتی در فروردین و شهریه مدارس غیردولتی در اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه رییس جمهور شهید معتقد بود که ریشه اصلی حرکت در آموزش‌وپرورش در مسیر اجرایی سازی سند تحول بنیادین است، گفت: یکی از درخواست‌های ایشان طرح ریزی مدارسی با عنوان «مدارس مردمی» بود که هدایت آن توسط گروه‌های مردمی و خود مردم انجام شود؛ سازمان مدارس و مراکز غیردولتی نیز برنامه ریزی اجرایی آن را انجام داد که نتایجش به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

دکتر احمد محمودزاده در گفت‌وگو با دانا نیوز، ضمن عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان گفت: به جرات می‌توان گفت آموزش و پرورش مرد شریف و بزرگی را از دست داد چرا که ایشان به تربیت نیروی انسانی مومن، متعهد، متخصص و انقلابی در نظام تعلیم و تربیت اعتقاد عمیق داشت و تاکید داشت که ایران قوی در پرتو تعلیم و تربیت قوی و مدرسه قوی شکل می‌گیرد افزود: به دلیل اعتقاد قلبی به این موضوع بود که در دو سال گذشته شعارهای سال در مدارس بر همین محور نامگذاری شد.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش وپرورش با بیان اینکه رییس جمهور شهید معتقد بود که ریشه اصلی حرکت در آموزش و پرورش در مسیر اجرایی سازی سند تحول بنیادین است، ادامه داد: به همین دلیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دوره ایشان به عنوان نقشه راه اصلی دستگاه تعلیم و تربیت کشور عملیاتی شد تا آموزش و پرورش کانون و محور تعالی آینده ایران باشد.

محمودزاده توجه به ترمیم سخت افزاری دستگاه تعلیم و تربیت را از دیگر دغدغه‌های رییس جمهور شهید دانست و گفت: ایشان همواره تاکید داشتند فضای سخت افزاری دستگاه تعلیم و تربیت کشور باید مناسب سازی شود تا در فضای نرم افزاری و تربیت تخصصی نیروی انسانی اتفاقات موثری روی دهد.

وی رتبه بندی معلمان و توجه به کرامت انسانی همکاران فرهنگی و بازگشت به مرجعیت کلاس درس، معلم و مدرسه را از دیگر محورهای اصلی آموزش و پرورش در دوره دولت شهید رئیسی دانست و افزود: بسیاری از رویدادهای علمی، پژوهشی، آموزشی و تربیتی که از دیر باز در حوزه آموزش و پرورش مغفول مانده بود در دوره تصدی ایشان عملیاتی شد چرا که کیفیت آموزش و پرورش از دغدغه‌های اصلی ایشان بود.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش وپرورش با تاکید بر اینکه در نظام تعلیم و تربیت کشور باید مسیری که ایشان برای تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی طراحی کرد را تداوم بخشیم، ادامه داد: تفکر و اندیشه مکتبی ایشان در هدایت دستگاه تعلیم و تربیت کشور منطبق بر مبنای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد بالادستی بود.

محمودزاده با اشاره به اینکه رئیس جمهور فقید بر نقش مشارکت‌های مردمی در تمامی امور تاکید بسیار داشت، عنوان کرد: یکی از درخواست‌های ایشان طرح ریزی مدارسی با عنوان مدارس مردمی بود که هدایت آن توسط گروه‌های مردمی و خود مردم انجام شود و سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش به عنوان محوریت این رویکرد ، برنامه ریزی اجرایی آن را انجام داد که نتایج آن به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مردمی سازی به تنهایی از عهده آموزش و پرورش خارج است، تاکید کرد: در امر مردمی سازی که ازمطالبات جدی رییس جمهور شهیدمان بود، یک عزم ملی، کار جهادی، همفکری و هم افزایی را می‌طلبد تا به مدد آن بتوانیم به اهداف سندتحول بنیادین آموزش و پرورش نزدیک شویم.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش وپرورش خانواده‌ها و اولیاء را یکی از ارکان اصلی تربیت دانست و گفت: قطعا باید در این زمینه از مشارکت اولیای دانش‌آموزان برخوردار شویم و دخیل کردن خانواده‌ها در تربیت دانش‌آموزان از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

محمودزاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه آموزش و پرورش تولید کننده نیروی انسانی متخصص و متعهد است، تصریح کرد: باید نگرش ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در برنامه ریزی‌های کلان کشور جاری شود تا اعتلای آینده کشور را با ایمان به خدا و توجه به توانمندی‌های جوانان رقم بزنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا