علمی و پزشکی

پیشرفت جهانی در امید به زندگی

دانا نیوز/خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود امید به زندگی در جهان تا سال ۲۰۵۰ تا ۵ سال افزایش یابد.

به نقل از ارث، نتایج تحقیق اخیر مطالعه معتبر جهانی بار بیماری (GBD) روندی دلگرم‌کننده را نشان می‌دهد که انتظار می‌رود علی‌رغم چالش‌های مختلف جهانی، امید به زندگی در جهان تا سال ۲۰۵۰ حدود ۵ سال افزایش یابد.

بر اساس این تحقیق، امید به زندگی برای مردان از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۵۰ میلادی ۴.۹ سال و برای زنان ۴.۲ سال پیش‌بینی می‌شود.

این افزایش در امید به زندگی جهانی در مناطقی که در حال حاضر امید به زندگی کمتری دارند، بسیار قابل توجه است و نشان‌دهنده همگرایی بالقوه در نتایج سلامت در سراسر جهان است.

این مطالعه این تغییر مثبت را به ابتکارات مؤثر بهداشت عمومی نسبت می‌دهد که به‌طور قابل‌توجهی گسترش و تأثیر بیماری‌هایی مانند شرایط قلبی‌وعروقی و کووید- ۱۹ را به همراه بیماری‌های واگیر، مادر، نوزادان و تغذیه کاهش داده است.

عواملی مانند چاقی، فشار خون بالا، رژیم‌های غذایی نامناسب و سیگار کشیدن، چالش‌های مهمی را برای سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی آینده ایجاد می‌کند.

همان‌طور که مردم بیشتر عمر می‌کنند، انتظار می‌رود سال‌هایی که در سلامت ضعیف سپری می‌کنند نیز افزایش یابد. با وجود افزایش پیش‌بینی شده امید به زندگی جهانی به ۷۸.۱ سال تا سال ۲۰۵۰، انتظار می‌رود امید به زندگی سالم تنها به ۶۷.۴ سال برسد که نشان‌دهنده افزایش ۲.۶ ساله است.

تجزیه‌وتحلیل جامع این مطالعه، امید به زندگی جهانی، امید به زندگی سالم، مرگ‌ومیر ناشی از علت خاص، سال‌های زندگی تعدیل شده با ناتوانی و موارد دیگر را در ۲۰۴ کشور و منطقه از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۵۰ پوشش می‌دهد.

نتایج این تحقیق در نشریه The Lancet منتشر شده است.

انتهای پیام

تیم تحریریه مطالب پزشکی

نوشته‌هایی که با بهره‌گیری از الگوریتم BERT گوگل، بصورت کاملاً انسانی و پویا باشند و به خواننده‌ها کمک می‌کنند تا به راحتی مفاهیم علمی را درک و استفاده کنند.
دکمه بازگشت به بالا