عمومی

عمومی شدن طرح «زندگی با آیه‌ها» منجر به اصلاح سبک زندگی می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول ابوالقاسمی شامگاه پنجشنبه در همایش مبلغات اسماً و صبرا اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم که در سالن کوثر برگزار شد، عنوان کرد: انسان در طول عمر خود همواره برای رفع نیازهای خود تلاش می‌کند و باید تشخیص نیاز و راه حل برطرف کردن نیاز خود را به خوبی یاد بگیرد که دانستن چیستی نیاز و روش برطرف کردن نیاز خود، می‌تواند به او کمک کند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: فهم، درک، وسعت و میدان زندگی انسان‌ها متفاوت است و یک درگیری بین انسان‌ها برای نیاز و رفع آن وجود دارد.

وی افزود: خداوند در مسیر هدایت‌گری انسان، مهم ترین اقدامات و راهکارها را توسط پیامبران الهی برای شناساندن مسئله نیازهای حقیقی و راه درست حل نیازهاژ بشر بیان کرده است.

ابوالقاسمی بیان کرد: مهم ترین دستور و قانون خدا به صورت عام و برای همه مردم که توسط پیامبر خاتم (ص) به عنوان حرف آخر خدا فرستاده شده، قرآن کریم است که مانند دفترچه راهنما برای انسان‌ها می‌باشد.

وی ادامه داد: مهم ترین مانع که باعث می‌شود انسان به قرآن نرسد، راه حل‌های خود ساخته و خود دانسته است، انسان به اشتباه فکر می‌کند که خودش می‌تواند مسیر درست را تشخیص بدهد ولیکن باید کسی او را راهنمایی کند و این قرآن کریم بهترین هدیه خدای متعال برای راهنمای بشریت است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم در ارتباط با چگونگی فرهنگ سازی استفاده از قرآن کریم به عنوان راهنما در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها، مطرح کرد: زندگی با آیه‌های قرآن کریم، بایستی بین همه مردم فرهنگ سازی شود و تأمل و توجه به قرآن باید بیش از پیش شود؛ مردم باید بدانند که حتی ریزترین نکات و مسائل زندگی را می‌توان بوسیله قرآن کریم حل کرد.

ابوالقاسمی اضافه کرد: نهضت ملی زندگی با آیه‌ها که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و در قالب‌های مختلف و با استفاده از ابزارهای گوناگون و مسابقات جذاب و پرجایزه در حال انجام است، با هدف وارد کردن سطر سطر قرآن کریم در زندگی مردم برنامه‌ریزی شده و ضرورت دارد همه مبلغان فعال خواهر و برادر در این راستا نقش‌آفرینی کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: آیات قرآن باید همانند ضرب‌المثل‌ها در زندگی روزمره استفاده شود تا در زندگی جریان پیدا کند، مردم باید فرهنگ زندگی با آیات قرآن کریم را الگو و سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

دکمه بازگشت به بالا