نقاط ضعف VPN

توصیه می‌شود برای درک بهتر مطلب ابتدا بخش اول این مقاله باعنوان VPN چیست و چطور کار می‌کند؟ (بخش اول) را که در مورد چیستی و نحوه‌ی کار VPNها، همچنین پروتکل‌های مختلف آن‌ها صحبت کردیم، مطالعه بفرمایید. در ادامه به بررسی نقاط ضعف VPNها و مرور چک‌لیستی که برای انتخاب یک VPN خوب باید در نظر بگیرید، می‌پردازیم.

در شرایط کنونی که برخی از منابع دانلود فیلتر شکن قوی و بدون قطعی برای اندروید مانند گوگل پلی برای ایرانیان از دسترس خارج شده اند، یافتن یک برنامه فیلتر شکن مناسب برای گوشی اندروید شاید کمی سخت باشد. یکی از راه های بسیار مناسب برای حل این مشکل استفاده از vpn آنلاین است.

این فیلترشکن ها در فضای مجازی وجود دارند اما نکته ای که باید به آن توجه کنید امنیت پایین و قدرت کم آنها عنوان می شود. در این صورت احتمال از دسترس خارج شدن آنها بعد از استفاده بسیار بالا است. به همین دلیل برای رفع فیلترینگ سایت ها و برنامه ها بهتر است از فیلترشکن های قابل دانلود استفاده شود. با این حال فیلتر شکن های آنلاین دارای مزایای زیر هستند:

دسترسی راحت از وی پی ان

این نوع از vpn ها به راحتی در دسترس قرار دارند و سرعت آنها نیز برای جستجو در سایت های فیلتر شده مناسب است. همچنین این فیلترشکن ها به راحتی قابل استفاده هستند.

وجود تعداد زیاد فیلتر شکن آنلاین در اینترنت

یکی دیگر از مزایای استفاده از این فیلترشکن ها تعداد زیاد آنها است که در صورت از دسترس خارج شدن، از فیلتر شکن آنلاین دیگر استفاده شود. همچنین با استفاده از vpn آنلاین امکان دانلود سایر فیلترشکن ها از گوگل پلی وجود دارد.

رمز نگاری های vpn چیست ؟

هش، رمزنگاری متقارن و رمزنگاری نامتقارن سه نوع اصلی رمزگذاری هستند و هر کدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند. البته غیر از این روش انواع دیگری از رمزنگاری وجود دارند مانند رمز نگاری وای فای که در مقاله ( بهترین روش رمز گذاری وای فای ) به طور مفصل به آن پرداخته شده است.

نقاط ضعف VPN

هیچ محصول کاملا امنیتی وجود ندارد و این موضوع در مورد VPN نیز صدق می‌کند:

  •  برخی از سرویس‌های VPN همچنان از روش‌ها و پروتکل‌های قدیمی و منسوخ شده استفاده می‌کنند که درهم‌آمیخته با نقاط ضعف امنیتی می‌باشند. به‌همین دلیل است که اکثر سرویس‌دهندگان برتر پروتکل PPTP را کنار گذاشته‌اند.
  • نفوذگران می‌توانند با استفاده سرویس‌های ناامن VPN یک سرویس مخرب بسازند و داده‌های شما را شنود کنند.
  • اگر به هر دلیلی سرویس‌دهنده VPN از کار بیفتند، شما همچنان می‌توانید به مرور وب ادامه دهید و این یعنی آدرس IP واقعی شما در معرض عموم قرار خواهد گرفت. سرویس‌دهندگان برتر VPN قابلیتی به‌نام سوییچ خاموشی را ارائه داده‌اند که اتصال اینترنتی شما را به‌محض خارج شدن سرویس‌دهنده از کار می‌اندازند.
  • هیچ ارزانی بدون حکمت نیست. این اصطلاح در مورد سرویس‌دهندگان رایگان VPN نیز صدق می‌کند. این‌گونه سرویس‌ها معمولاً داده‌های شما را شنود و سپس می‌فروشند. زیرا نگهداری سرویس‌ها و سرویس‌دهندگان هزینه‌بر است. بنابراین زمانی که یک سرویس رایگان ارائه می‌شود باید هزینه آن نیز از جایی دیگر تأمین شود. در خیلی از موارد این‌گونه سرویس‌های رایگان داده‌های شما را جمع‌آوری و آن‌ها را به اشخاص ثالث می‌فروشند.
  • سرویس‌های VPN موبایل نیز مشکل‌دار هستند. برای مثال گزارش‌هایی در مورد سرویس‌های VPN محبوب در اندروید وجود دارد که حاکی از پشتوانه چینی آن‌هاست. باتوجه به مواردی که در مورد چین شنیده‌ایم (که ممکن است اشتباه باشد) این به آن معناست که تمام اطلاعات حساس تبادل‌شده مستقیماً به حکومت چین ارسال می‌شود.
  • حتی برخی از سرویس‌های خوب VPN نیز شبیه این کارها را انجام می‌دهند. در واقع داده‌های کاربران را ثبت و آن‌ها را در صورت نیاز به مقامات ارائه می‌کنند. به‌همین دلیل باید به‌دنبال یک VPN مطمئن باشید.

همچنین باید سیستم و  VPN خود را به‌روزرسانی کنید تا تمام رخنه‌های امنیتی پوشش داده شوند.

آیا با وجود VPN همچنان امکان ردیابی شدن وجود دارد؟

دکمه بازگشت به بالا