ورزشی

معرفی ۱۰ پنالتی‌زن برتر دنیای فوتبال؛ مسی در تعقیب رونالدو

آفتاب‌‌نیوز :

ایستادن پشت توپ و فرصت گلزنی از روی نقطه پنالتی شانسی است که بازیکنان از آن برای بالابردن تعداد گل‌های خود استفاده می‌کنند. در صدر جدول برترین گلزنان پنالتی باز هم شاهد رقابت دو فوق‌ستاره دنیای فوتبال هستیم؛ کریستیانو رونالدو و لیونل مسی.

با نگاهی به جدول گلزنانی که از روی نقطه پنالتی موفق به بازکردن دروازه حریفان شده‌اند، به نام کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال بر می‌خوریم؛ رونالدو در صدر این جدول قرار دارد و از مجموع ۱۹۲ پنالتی، ۱۶۳ گل به ثمر رسانده و ۲۹ ضربه را نیز از دست داده است. بعد از او نام مسی دیده می‌شود؛ فوق ستاره آرژانتینی ۱۴۰ بار پشت توپ ایستاده که ۱۰۹ بار موفق به گلزنی شده و ۳۱ بار هم پنالتی‌های خود را از دست داده است.

در این رده‌بندی رونالد کومان، ستاره اسبق تیم ملی هلند در رده سوم دیده می‌شود. او ۱۱۳ بار از روی نقطه پنالتی دروازه حریفان را باز کرده و تنها ۷ بار این موقعیت را از دست داده است. روبرتو باجوی ایتالیایی نیز ۱۰۱ بار گلزنی کرده و ۱۸ بار نیز ضربات او راهی به دروازه پیدا نکرده است.

در رده پنجم فرانچسکو توتی، ستاره اسبق تیم ملی ایتالیا با ۸۶ گل و ۲۰ ضربه از دست رفته دیده می‌شود. زلاتان ابراهیموویچ، کاپیتان پیشین تیم ملی سوئد نیز با ۸۵ گل زده و ۱۷ پنالتی ناموفق در رده ششم قرار دارد.

نفرات بعدی در این رده‌بندی به شرح زیر است:

رده ۷ – روبرت لواندوفسکی – ۸۷ پنالتی؛ ۷۸ پنالتی موفق و ۹ پنالتی از دست‌رفته

رده ۸ – الساندر دل‌پیرو – ۹۲ پنالتی – ۷۷ پنالتی موفق و ۱۵ پنالتی از دست‌رفته

رده ۹ – آلن شیرر – ۷۷ پنالتی – ۷۲ پنالتی موفق و ۵ پنالتی از دست‌رفته

رده ۱۰ – رونالدینیو – ۸۷ پنالتی – ۷۰ پنالتی موفق و ۱۷ پنالتی از دست‌رفته

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا