ورزشی

قهرمانی در آسیا با شکست ژاپن/ یزدانی بالاخره رنگ طلا را دید

نماینده وزن۷۰ کیلوگرم ایران با شکست حریف ژاپنی به مدال طلای کشتی آزاد قهرمانی آسیا رسید.

به گزارش دانا نیوز، در ادامه رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک قرقیزستان، امیرمحمد یزدانی نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم ایران و دارنده ۲ مدال نقره جهان، در دیدار فینال مقابل یوشینوسوکه آئویاگی از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه پر افت و خیز با نتیجه ۱۳ بر ۹ به برتری رسید و دومین مدال طلای ایران در این رقابت ها را از آن خود کرد. یزدانی سالها در مسابقات مختلف صاحب مدالهای نقره و برنز می‌شد و بالاخره در مسابقات آسیایی قرقیزستان رنگ طلا را دید.

 یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل عثمان اف دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۱ از قرقیزستان با نتیجه ۹ بر ۴ به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. یزدانی در این مرحله نیز مقابل مصطفی احمداف از تاجیکستان با نتیجه ۸ بر ۳ به برتری رسید و راهی فینال شد. 

پیش از این رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال طلای آسیا رسید اما ابراهیم خواری در وزن ۵۷ کیلوگرم از رسیدن به مدال بازماند.

تا دقایقی دیگر محمد نخودی نماینده وزن ۷۹ کیلوگرم ایران برای کسب مدال طلا به روی تشک می‌رود و محمدحسین محمدیان نیز برای کسب مدال برنز وزن ۹۷ کیلوگرم مبارزه خواهد کرد.

انتهای پیام

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا