ورزشی

کشتی آزاد قهرمانی جهان/ دومین پیروزی یزدانی مقابل رقیب آذربایجانی

آفتاب‌‌نیوز :

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در بلگراد صربستان آغاز شده است.

امیرمحمد یزدانی – ۷۰ کیلوگرم

اولین کشتی‌گیر ایران کار خود را در این مسابقات با پیروزی آغاز کرد. امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم به روی تشک رفت و دیدار نخست به پیروزی رسید. یزدانی در دور مقدماتی برابر پاتریک اولنزین از لهستان با نتیجه ۱۱ بر یک پیروز شد و به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت.

یزدانی نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۲۱ است.

دومین پیروزی مقتدرانه یزدانی

امیرمحمد یزدانی در مرحله یک هشتم نهایی توانست خانیف از آذربایجان را مغلوب کند. او با نتیجه ۶ بر صفر پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

امیرحسین زارع – ۱۲۵ کیلوگرم

زارع پس از استراحت در دور اول، برابر دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس قرار گرفت و پیروز شد. زارع با نتیجه ۷ بر ۲ پیروز شد و به مرحله یک هشتم نهایی رفت. زارع دارنده مدال طلا و برنز جهان و برنز المپیک است.

طا‌ها آکگل قهرمان جهان و المپیک نیز در کشتی اول ۱۱ هیچ کشتی‌گیر مکزیک را شکست داد.

امیرحسین اسماعیلی، کشتی گیر ایرانی‌تیم کامبوج نیز در نخستین مبارزه خود با هدایت کمیل قاسمی مقابل گنو پتریاشویلی دارنده ۳ طلای جهان و نقره و برنز المپیک با نتیجه ۹ بر ۳ شکست خورد.

صعود مقتدرانه زارع به یک چهارم نهایی

در مرحله یک هشتم نهایی، زارع موفق شد نماینده پورتوریکو را هم از پیش رو بردارد. نماینده ایران با نتیجه ۱۰ بر صفر اسمیت یونووان از پورتوریکو را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی رفت.

حسن یزدانی – ۸۶ کیلوگرم

یزدانی در دور مقدماتی وزن ۸۶ کیلوگرم استراحت داشت و در دور دوم برابر لاورنس، کشتی‌گیر استرالیا با نتیجه ۸ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. او در سه دقیقه دوم موفق به ضربه فنی حریفش شد.

یزدانی دارنده سه طلا، دو نقره و یک برنز قهرمانی جهان و یک طلا و یک نقره المپیک است.

دیوید تیلور درمرحله یک شانزدهم نهایی، در ۱۵ ثانیه توانست حریف مراکشی خود را ضربه فنی کند و به مرحله یک هشتم نهایی رفت. دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان از آمریکا در طرف مقابل جدول قرار دارد و تا دیدار فینال با یزدانی روبه‌رو نخواهد شد.

رضا اطری – ۶۱ کیلوگرم

اطری پس از استراحت در دور اول، برابر کشتی‌گیر ژاپن قرار گرفت و در کمال ناباوری شکست خورد. اطری با نتیجه یک بر یک مقابل اوگاوا کودای از ژاپن مغلوب شد. به این دلیل که حریفش امتیاز آخر کشتی را گرفت برنده دیدار شد. 

کشتی‌گیر ایران باید منتظر صعود حریفش به فینال باشد تا بتواند به شانس مجدد راه یابد.

انتشارات علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر روند تکامل و تاریخچه‌ی ورزش. با ارائه‌ی اطلاعات و تحلیل‌های دقیق، هدفمندی خود را در آشنایی خوانندگان با مراحل تکاملی و تغییرات بزرگ در دنیای ورزش قرار می‌دهم. با من همراه شوید و به دنیای جذاب و پویای تکامل ورزش پیوندید.
دکمه بازگشت به بالا