اقتصادیبرترین های کسب و کار

در هنگام خرید تیلر شخم زن کشاورزی چه چیزهایی را باید در نظر بگیریم؟

راهنمای خرید تیلر برای زمین کشاورزی

مکانیزه کردن کشاورزی و استفاده از اداوت پیشرفته کشاورزی و باغداری یکی از سیاست های مهم شرکت های تولید کننده این محصولات در سرتاسر دنیا است. استفاده از این روش ها تاثیر مهمی در حفظ منابع آبی و خاکی زمین دارد. ضمن این که از نظر اقتصادی نیز برای کشاورزان و زارعان بسیار مقرون به صرفه است و هزینه های آن ها را به شدت کاهش می دهد.

تیلر یکی از ماشین های کشاورزی پراستفاده دنیا است که اخیرا مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته است و کاربرد آن روز به روز در حال افزایش می باشد. اگر می خواهید تیلر بخرید با پرشیا دیزل همراه شوید تا با نکاتی در این زمینه بیشتر آشنا شوید و آمادگی لازم را برای خرید این محصول پرطرفدار کسب نمایید. مشخصات و لیست قیمت بهترین انواع ماشین شخم زنی نیز در سایت ما موجود می باشد تا با آگاهی کافی اقدام به خرید این ماشین پرکاربرد کنید.

تیلر کشاورزی و کاربردهای تیلر در زمین

تیلر نوعی تراکتور دوچرخ است که به صورت دستی توسط راننده هدایت می شود. از تیلرها برای اهداف متنوعی در عملیات کشاورزی و باغداری استفاده می شود. به کمک ادوات مختلفی که روی تیلر ها نصب می شود شخم زنی، ایجادنهر، عملیات خاک ورزی و … به راحتی انجام می گردد. تیلرها اندازه کوچکی دارند به همین دلیل استفاده از آن در باغ های پر تراکم و مناطق صعب العبور که عبور و مرور تراکتورهای بزرگ به سختی انجام می شود کاربرد بسیار ویژه ای دارد.

تیلر چیست؟

تیلر نمونه کوچک شده تراکتور می باشد که قادر است تقریباً همه وظایف تراکتور را در ابعاد کوچکتر شامل فعالیت های مربوط به کاشت، داشت و برداشت را انجام دهد. تیلر می تواند عملیات خاکورزی اولیه مثل شخم زدن، خاکورزی ثانویه مثل روتیواتور زدن، از بین بردن علف های هرز، ایجاد نهر، سمپاشی، مرزکشی، صاف کردن زمین و حمل بار را در ابعاد کوچک انجام دهد.

به دلیل اینکه معمولاً بیشتر باغات و مزارع در ابعاد کوچک هستند و ممکن است تراکتور قادر به حرکت در آنجا نباشد و یا خرید تراکتور مقرون به صرفه نباشد تیلر گزینه مناسبی برای استفاده می باشد.از طرف دیگر تیلرها به دلیل سبک بودن نسبت به تراکتور هنگام حرکت فشار کمتری به خاک وارد می کنند و کمتر باعث فشرده شده خاک می شوند.

تفاوت تیلر و کولتیواتور چیست؟

تیلر تراکتور دوچرخی است که بیشتر با موتورهای دیزلی از 8 تا 14 اسب بخار تولید می شود و معمولاً در زمین های شالیزاری مورد استفاده قرار می گیرد. کولتیواتور یا کلتیواتور نیز از خانواده تیلر می باشد که معمولاً نسبت به تیلر دارای قدرت کمتر و ابعاد کوچکتری می باشد و به دلیل شباهت زیاد به تیلر به آن تیلر کولتیواتور نیز گفته می شود و با دو نوع موتور بنزینی از 5 الی 18 اسب بخار و موتور دیزلی از 5 الی 12 اسب بخار تولید می شود و مناسب برای کار در زمین های خشک می باشد.

شخم زدن با تیغه های روتیواتور اصلی ترین وظیفه تیلرها می باشد که در تیلرهای شالیزاری معمولا روتیواتور به پشت دستگاه بسته می شود بدون اینکه چرخ های لاستیکی از جای خود خارج شود ولی در کولتیواتورها چرخ های لاستیکی از جای خود خارج می شود و مجموعه محور و تیغه های کلتیواتور به جای چرخ متصل می شود.این مدل اتصال باعث می شود که کار کردن با کلتیواتورها نسبت به تیلرها سخت تر باشد چون با لرزش بیشتری همراه است.

راهنمای خرید تیلر – تیلر ایرانی یا خارجی؟

تنوع تیلرها در بازار ایران بسیار زیاد است. هم تیلر های ایرانی و هم تیلر های خارجی از کیفیت های خوب و رضایت بخشی در میان مشتریان برخوردار است. بعضی از کشاورزان علاقه به خرید کالاهای خارجی دارند. هرچند کیفیت تیلرهای ایرانی دست کمی از نوع خارجی ندارد اما تکنولوژی و ظرافت ساخت تیلرهای خارجی حرف اول را می زند. تیلرهای داخلی قیمت کمتری دارند و در صورت خرابی قطعات دسترسی به سرویس و نگهداری آن راحت تر است. برای خرید تیلر خارجی با انواع برندها باید تحقیقات لازم را انجام دهید و از جای معتبر خرید کنید. فراموش نکنید سودجویان و دلالان منتظر ناآگاهی شما هستند.

ویژگی مهم تیلرها

اگر قصد یک خرید مطمئن از پرشیا دیزل persiadiesel را دارید پارامترهای مهمی را هنگام خرید تیلر باید مدنظر قرار دهید. ویژگی هایی مانند برند تیلر، قدرت موتور، تعداد تیغه های روتیواتور و … در کیفیت خرید شما بسیار تاثیرگذار است. پرشیا دیزل در ادامه مطلب به جزئیات هر کدام از این ویژگی ها می پردازد. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

 قدرت تیلر و مساحت زمین شما

انواع تیلر ها بر اساس موتور که روی آن نصب میشود در دو نوع بنزینی و دیزلی ارائه می شود. قدرت تیلر ها به نوع موتوری که روی آن نصب می شود بستگی دارد.  نوع دیزلی تیلر برای امور کشاورزی سنگین مناسب است. مدل بنزینی هم در زمین های کوچک و عملیات سبک کشاورزی کاربرد بیشتری دارد. پس قبل از خرید،  متراژ زمین خود را مورد بررسی قرار دهید و ببینید چه تیلری از پس زمین یا باغ شما برمی آید.

 امکان نصب ادوات

 در برخی تیلرها امکان نصب ادوات مختلف نیز امکان پذیر است. هر چه این قابلیت بیشتر باشد کارایی دستگاه شما نیز بیشتر می شود. امکان نصب ادوات، تیلر شما را از یک ماشین تک کاره به ماشینی همه کاره و کاربردی تغییر می دهد.

سیستم راه اندازی تیلرها

 در بازار ایران سیستم روشن شدن تیلر ها به دو صورت هندلی و استارتی است. در مدل استارتی نیروی راه اندازی تیلر از طریق باطری تأمین می شود. در مدل هندلی هم موتور با کشیدن طناب هندل، روشن و شروع به کار می کند. در بعضی از تیلرها از هر دو روش می توان برای راه اندازی تیلر بهره گرفت.

برندهای تیلرهای موجود در بازار کدامند؟

  • تیلر کلتیواتور کاما KAMA
  • تیلر کلتیواتور ویما WEIMA
  • تیلر کلتیواتور اس کا ان SKN
  • تیلر کلتیواتور دیانا DIANA
  • تیلر کلتیواتور ویکتور VICTOR
  • تیلر کلتیواتور دیاموند DIAMOND
  • تیلر کلتیواتور گلف گاردن GOLF GARDEN
  • تیلر کلتیواتور اگرو AGRO
  • تیلر کلتیواتور راتو RATO
  • تیلر کلتیواتور ورما WERMA
  • تیلر کلتیواتور اکسل EXCEL
  • تیلر کلتیواتور استیلمن
  • تیلر کلتیواتور هیوندای HYUNDAI
  • تیلر کلتویواتور ماک MAAK
  • تیلر کلتیواتور روستر ROSTER
  • تراکتور دوچرخ BCS
  • تراکتور دوچرخ فراری FERRARI
  • تراکتور دوچرخ BBS
  • تیلر شالیزاری میتسوبیشی MITSUBISHI
  • تیلر شالیزاری کوبوتا KUBOTA
  • تیلر شالیزاری YANMAR
  • تیلر شالیزاری مزرعه
  • تیلر شالیزاری گلدن باو
  • تیلر شالیزاری پردیس

بهترین تیلر بازار چیست؟

بهترین مارک تیلر کلتیواتورهایی که در بازار ایران مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

·         تیلر کولتیواتور کاما (KAMA)

معروفترین و شناخته شده ترین برند تیلر کولتیواتور در ایران تیلر کاما می باشد.برند کاما بیشتر با موتورش شناخته می شود که بخاطر معروفیت، موتور آن بر روی کولتیواتور شرکت های دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برند کاما فقط با موتورهای دیزلی، آن هم بیشتر 7 و 9 اسب در بازار وجود دارد البته با موتور 5.5 اسب کاما و 12 اسب کاما بصورت محدود نیز وارد می شود.

بهترین کولتیواتور با برند کاما که در بازار وجود دارد کولتیواتوری است که توسط خود شرکت کاما تولید شده است و علاوه بر موتور کاما از گیربکس شرکت کاما نیز بهره گرفته است و به تیلر کاما کاما معروف است و در مدل های 5.5 و 7 و 9 اسب بخار در بازار وجود دارد.

·         تیلر کلتیواتور دیانا DIANA

شرکت دیانا همانند شرکت ویما یک تولیدی جامع در زمینه محصولات باغبانی می باشد که در چین تولید می شود و دارای نمایندگی انحصاری در ایران می باشد و تیلرهای بنزینی و گازوئیلی سبک و سنگین تولید می کند.

·         تیلر کلتیواتور ویما (SKN WEIMA)

شرکت ویما یک شرکت تولیدکننده محصولات باغبانی در چین می باشد که طیف گسترده ای از محصولات شمال تیلر کلتیواتور، موتور پمپ، موتور برق، موتور تک دیزلی و بنزینی و … تولید می کند که به نمایندگی شرکتSKN به ایران وارد می شود. تیلرهای ویما شامل طیف گسترده ای از تیلرهای بنزینی و دیزلی از 5.5 اسب تا 12 اسب بخار می باشد که چون انحصاراً توسط شرکت سبزکوش نگین (SKN) به ایران وارد می شود دارای نسخه تقلبی و فیک نمی باشد و کیفیت بالایی دارد و همچنین از طرفی دارای خدمات پس از فروش گسترده ای می باشد.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا