عمومی

فوتی‌های تصادفات در جاده‌های استان بوشهر ۷۶ درصد کاهش یافت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، رسول قنبری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۲۴ اسفند سال گذشته تاکنون ۴۵۲ تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در جاده‌های استان بوشهر رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در این بازه زمانی ۶۲۲ حادثه رخ داده بود اضافه کرد: شاهد کاهش ۲۷ درصدی وقوع تصادفات در تعطیلات نوروزی امسال در استان بوشهر هستیم.

جانشین پلیس راه استان بوشهر ادامه داد: در مدت یاد شده پنج نفر در حادثه رانندگی در جاده‌های استان بوشهر جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به ۲۱ فوتی سال قبل ۷۶ درصد کاهش یافته است.

افزایش مصدومان

وی تعداد مصدومان حادثه رانندگی در جاده‌های این استان در ۱۸ روز گذشته را ۲۰۷ نفر دانست و تصریح کرد: این تعداد مجروح تصادف رانندگی، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۰۳ نفر بود ۲ درصد افزایش یافته است.

قنبری با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از تصادفات در جاده‌های استان بوشهر به سبب عدم توجه به جلو بوده است گفت: این مهم ناشی از خستگی، خواب‌آلودگی، استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن مواد غذایی است.

افزایش تردد در برخی محورها

وی با اشاره به موج بازگشت مسافران از محورهای مواصلاتی استان بوشهر تصریح کرد: طرح نوروزی پلیس راه استان ۱۴ فروردین پایان می‌یابد ولی برای موج سوم سفرها از عید فطر در هفته آینده پیش‌بینی لازم در مدیریت راه‌ها شده است.

جانشین پلیس راه استان بوشهر محدودیت ترافیکی در جاده‌های استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: به استثنای کامیون حامل مواد سوخت و کالاهای فاسد شدنی، تردد مابقی کامیون‌ها و خودروهای کشنده تا ۱۴ فروردین در جاده‌های استان بوشهر ممنوع است.

جاده بوشکان حادثه‌خیز است

وی بیان کرد: اکنون بار ترافیک جاده‌ای در ۳ محور استان بوشهر به سمت تفرجگاه‌ها شامل جاده کلمه به بوشکان، شاهزاده ابراهیم دشتستان و تنگ‌ارم به سمت کنار تخته استان فارس افزایش یافته است.

جانشین پلیس راه استان بوشهر محور بوشکان دشتستان را حادثه‌خیز دانست و بیان کرد: در مجموع تردد خودروها در محورهای ورودی و خروجی استان بوشهر از ۲۴ اسفند تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش یافته است.

دکمه بازگشت به بالا