عمومی

شرایط صادرات میگو و خرما از استان بوشهر به سنگال فراهم است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علی باستین پنج شنبه شب در نشست با معاون وزیر شیلات سنگال با اشاره به اینکه رابطه تنگاتنگ بین بخش دولتی و خصوصی در استان بوشهر وجود دارد افزود: استان بوشهر در عرصه تولید آبزیان در بخش‌های صیادی و پرورش آبزیان از توانمندی بالایی برخوردار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، استان بوشهر را پایتخت انرژی ایران عنوان کرد و افزود: بیش از نیمی از مجتمع‌های پتروشیمی جمهوری اسلامی ایران در استان بوشهر قرار دارد.

وی یکی دیگر از ظرفیت‌های استان بوشهر را تولید محصولات کشاورزی دانست و اضافه کرد: ۶۰ درصد گوجه فرنگی خارج از فصل ایران در استان بوشهر تولید می‌شود و این استان در عرصه ساخت کشتی و شناور از ظرفیت بالایی برخوردار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از تحویل ۲ شناور پهن پیکر و بزرگ ساخته شده در بوشهر به کشور ونزوئلا خبر داد و بیان کرد: با توجه به توانمندی استان بوشهر در ساخت شناورهای کوچک و بزرگ آمادگی همکاری بخش خصوصی استان بوشهر با سرمایه‌گذاران سنگال وجود دارد.

باستین با اشاره به آمادگی صادرات محموله‌های آبزیان از استان بوشهر به سنگال افزود: آمادگی صادرات میگو و خرما از استان بوشهر به سنگال فراهم است و توسعه همکاری و سرمایه‌گذاری مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی منطقه آزاد بوشهر را محل سرمایه‌گذاری طرح‌های مهم صنعتی از جمله صنایع پایین دست پتروشیمی دانست و گفت: مواد خام تولید محصولات پتروشیمی در استان بوشهر وجود دارد و زمینه سرمایه‌گذاری صنایع پایین دست پتروشیمی فراهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: در صورت تمایل بخش خصوصی سنگال برای سرمایه‌گذاری در استان بوشهر آمادگی همکاری وجود دارد و بخش خصوصی استان بوشهر هم آمادگی سرمایه‌گذاری در سنگال است.

باستین با دعوت از معاون وزیر شیلات کشور سنگال برای حضور در نمایشگاه توانمندی صنعت آبزیان و صنایع دریایی استان بوشهر گفت: توسعه همکاری دوسویه سنگال و استان بوشهر در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنایع دریایی و شیلات در دستور کار قرار دارد.

دکمه بازگشت به بالا