اقتصادیبرترین های کسب و کار

آسان ترین راه برای داشتن آپارتمان

اسباب کشی راحت در آپارتمان راحت در سایه نظم و برنامه‌ریزی امکان‌پذیر است. روزانه افراد زیادی به دلایل مختلف مجبور به جابه‌جایی و نقل‌مکان به محلی دیگر هستند. برخی از آن‌ها به خانه‌های بزرگتر و برخی دیگر به آپارتمان‌هایی با فضای کمتر نقل‌مکان می‌کنند. شما نیز اگر در دسته این افراد هستید که به دنبال خانه و اسابب کشی هستید حتما راجب پروژه تندیس چیتگر اطلاعات کسب کنید .

The easiest way to own an apartment

از زمانی که شروع به بسته‌بندی وسایل برای اسباب ‌کشی می‌کنیم تا باز کردن و جاگیر شدن آن‌ها در خانه جدید، پروسه‌ای است که با انجام صحیح کارها می‌تواند به تجربه‌ای شیرین و به‌یاد ماندنی تبدیل شود. به همین دلیل برنامه‌ریزی و دقت در کارها به‌گونه‌ای که کمترین آسیب به لوازم و البته خودمان برساند، اهمیت زیادی دارد. اگر قصد اسباب کشی دارید در مطالعه این مقاله تا انتها با ما همراه شوید. اصولا رفتن به خانه جدید می‌تواند برای بسیاری افراد اقدامی لذت‌بخش باشد.

اما تحقیقات نشان داده نقل‌مکان و تغیر شرایط زندگی یکی از کارهای استرس‌زا است. چراکه انسان به‌تدریج با محیط زندگی خو می‌گیرد و تغییر این وضعیت خصوصا در کودکان و سالمندان می‌تواند با مشکلاتی همراه باشد. همه افراد به دنبال راهی برای انجام اسباب کشی راحت هستند. اما جمع کردن و بسته‌بندی اجناس منزل برای بسیاری افراد کاری سخت و طاقت‌فرسا است که از عهده آن به‌خوبی برنمی‌آیند.

در سال‌های گذشته با بالا رفتن بی‌رویه قیمت مسکن و افزایش تعداد اجاره‌نشین‌ها، بر تعداد اثاث کشی‌ها نیز افزوده شده است. بسیاری از صاحب‌خانه‌ها به دلایلی پس از گذشت تنها یک یا دو سال خانه را از مستاجر خود تحویل گرفته و به فرد دیگری اجاره می‌دهند. این مورد از دلایل عمده جابه‌جایی‌ها به‌شمار می‌رود.

برخی افراد نیز به دلایل کاری و یا تحصیلی مجبور به مهاجرت شده و به محله یا شهری دیگر نقل مکان می‌کنند. بعضی از جابه‌جایی‌ها نیز به دلیل خرید خانه جدید است که خوشبختانه در اغلب موارد پس از آن تا چندین سال نیازی به اسباب کشی مجدد نیست.

زمان مناسب برای اسباب کشی راحت در آپارتمان

به‌طور معمول بیشتر جابه‌جایی‌ها در ایام گرم سال انجام می‌شود. زیرا در این فصل احتمال بارندگی و خیس شدن وسایل و مشکلاتی از این دست وجود ندارد. برخی وسایل مانند تابلو‌، فرش‌ و یا لوازم برقی نسبت به آب حساس بوده و با کوچکترین تماسی خراب می‌شوند. به همین دلیل اغلب افراد قبل از هماهنگی با باربری، به وضعیت جوی و چگونگی آب و هوا در روز جابه‌جایی توجه می‌کنند. با انجام این اقدامات می‌توانیم اسباب کشی راحت و بدون مشکلی داشته باشیم.

یکی دیگر از فاکتور‌هایی که اغلب خانواده‌ها برای زمان نقل مکان در نظر می‌گیرند، تعطیلی مدارس است. جابه‌جایی خصوصا در مواردی که فاصله بین خانه جدید و قدیم زیاد است، می‌تواند مشکلاتی برای کودکان و هم‌چنین خانواده‌ها ایجاد کند.

انتخاب ساعات اولیه روز برای شروع کار اقدامی هوشمندانه است زیرا در صورت طولانی شدن اثاث کشی، زمان کافی برای انجام کار‌ها و بردن همه وسایل به خانه جدید وجود دارد. در شهر‌های بزرگ اغلب جابه‌جایی‌ها در روز‌های تعطیل انجام می‌شود. چرا که در این ایام خیابان‌ها خلوت و بدون ترافیک هستند و کار انتقال وسایل به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان صورت می‌گیرد.

کارهایی که باید قبل از اسباب کشی راحت در آپارتمان به خانه‌ی جدید انجام دهید

برای رهایی از استرس و جلوگیری از بروز اشتباه، بهترین کار درست کردن یک چک لیست است. برای این کار، عنوان تمامی کارهایی که باید انجام شوند را روی کاغذ یادداشت کنید. بهتر است تهیه‌ی چک لیست را چند روز پیش از آغاز اسباب‌کشی شروع کنید تا فرصت کافی برای فکر کردن داشته باشید و چیزی از قلم نیفتد.

اطمینان از سلامت تأسیسات منزل

قبل از آوردن وسایل به خانه‌ی جدید، از سلامت لوله‌ها و شیرهای آب، سیم‌های برق، لوله‌های گاز و… اطمینان حاصل کنید. اگر منزل تازه نیازمند تعمیرات خاصی است، بهتر از قبل از آغاز فرآیند اسباب‌کشی کارهای لازم را انجام دهید تا هنگام جابه‌جایی لوازم گرفتار چالش و شلوغی نشوید.

برخی از امور خدماتی مثل قبوض آب، برق، گاز و تلفن و نیز شارژ ساختمان باید به نام مالک باشد. در صورتی که ملک اجاره‌ای است، تنها شارژ ساختمان باید به نام مستأجر پرداخت شود. به همین دلیل لازم است جابه‌جایی انجام شده را به اطلاع مدیر ساختمان برسانید.

هرچند ادب حکم می‌کند ساکن قبلی خانه پیش از ترک آن، همه‌جا را به‌طور کامل تمیز کند و به ساکن بعدی تحویل دهد؛ اما متأسفانه کمتر کسی به این موضوع توجه می‌کند.این موضوع یکی از اصلی ترین اصول و فرهنگ های آپارتمان نشینی می باشد. بنابراین لازم است یکی دو روز قبل از اسباب‌کشی به خانه‌ی جدید بروید و همه‌جا را حسابی تمیز کنید.

۶ نکته کلیدی برای بسته‌بندی صحیح و اسباب کشی راحت در آپارتمان

اغلب ما شور و اشتیاق فراوانی برای رفتن به خانه جدید داریم اما جمع‌آوری و بسته بندی لوازم چالشی است که اگر درست انجام نشود می‌تواند در پایان کار کام ما را تلخ کند. در این بخش به مواردی کلیدی برای بسته‌بندی صحیح اشاره می‌کنیم:

الف: دسته‌بندی وسایل: اصولا لوازم منزل به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. شکستنی‌ها مانند چینی‌آلات و لوازم صوتی تصویری یا ابزار موسیقی و… و لوازم دیگر شامل لباس‌ها، رخت‌خواب‌ها، کوسن‌ها و… بهتر است وسایلی که هنگام حمل به توجه و دقت بیشتری نیاز دارند در قسمتی جداگانه قرار گیرند تا کارگران این بسته‌ها را با دقت و ظرافت بیشتری جابه‌جا کنند.

ب: تهیه و استفاده از کارتن مناسب برای جاسازی وسایل: بهتر است قبل از اسباب کشی به تناسب مقدار لوازم تعدادی کارتن مناسب تهیه شود. خوشبختانه این روز‌ها مشکلی برای تهیه کارتن وجود ندارد و می‌توان از شرکت‌های باربری کارتن مورد نیاز را تهیه کرد. اغلب کارتن‌هایی که شرکت‌های حمل و نقل در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند ۵ لایه بوده و استقامت کافی برای تحمل وزن لوازم را دارند. به کمک این کارتن‌ها می‌توان اسباب کشی راحت و بدون دردسری را تجربه کرد.برای لوازم سنگین مانند چینی‌آلات بهتر است از کارتن‌های کوچکتر و برای وسایلی که وزن کم با حجم زیاد دارند، از کارتن‌های بزرگ‌تر استفاده شود.

ج: تهیه روزنامه و پلاستیک مخصوص: لازم است مقدار زیادی روزنامه و پلاستیک‌های حباب دار برای بسته‌بندی لوازم شکننده و حساس تهیه شود. استفاده از پتو‌ها و پارچه‌های قدیمی نیز در سالم ماندن لوازم بزرگ و پیشگیری از ایجاد خط و خش در این وسایل مؤثر است.

د: نوشتن اسامی لوازم جاسازی شده در هر کارتن: بسیاری افراد پس از انجام اسباب کشی دچار سردرگمی می‌شوند و به سختی لوازم ضروری خود را از میان انبوه کارتن‌ها پیدا می‌کنند. به‌طور مثال برخی لوازم آشپزی یا لباس کاری که فردای جابه‌جایی برای رفتن به محل کار مورد نیاز است باید از میان بسته‌ها مشخص شود.

ه: جداسازی اسناد و مدارک مهم: بهتر است بعضی از وسایل شخصی مهم و البته کم‌جا توسط ماشین شخصی به خانه جدید منتقل شوند. این وسایل می‌تواند شامل اسناد و مدارک، زیور‌آلات قیمتی، چینی‌های عتیقه و گران‌قیمت و مواردی از این دست باشد.

ث: آماده کردن خانه جدید برای ورود وسایل: بهتر است نظافت و شستشوی خانه جدید قبل از نقل مکان انجام شود. هم‌چنین محل قرار گرفتن وسایل بزرگ و سنگین از قبیل یخچال و فریزر، مبل‌ها، ماشین لباسشویی، پیانو و… مشخص شود.

برای انجام اسباب کشی راحت در آپارتمان باید از باربری‌های معتبر منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید استفاده کنید. اگر سری به وبسایت‌های اینترنتی بزنید با انبوهی از باربری‌ها مواجه خواهید شد اما همه آن‌ها شرایط لازم جهت جابه‌جایی لوازم را ندارند.

عضویت در اتحادیه اولین موردی است که باید به آن توجه شود و در ادامه مواردی مانند بیمه وسایل، زمان‌بندی مناسب و توجه به خواسته‌های مشتری نیز مهم هستند. شرکت‌های باربری معتبر قبل از کار به مشتری مشاوره‌ای مفید برای بسته‌بندی و زمان مناسب اسباب‌ کشی و… می‌دهند. هم‌چنین از کارگران حرفه‌ای و خودرو‌های مناسب حمل بار نیز برخوردار هستند.

توصیه پایانی برای اسباب کشی راحت

همانطور که پیشتر گفته شد اسباب کشی یکی از کار‌های بسیار مهم و چالش برانگیزی است که در طول زندگی افراد ممکن است به دفعات تکرار شود. انجام صحیح و منظم این‌‌کار می‌تواند خاطره‌ای شیرین از یک فعالیت خانوادگی در یاد ما به جا بگذارد. اما بی‌دقتی در بستن لوازم و استفاده از باربری نامناسب ممکن است خسارت زیادی به وسایل زده و برخی لوازم را به‌طور کلی خراب کند.به همین دلیل مطالعه و تحقیق قبل از اقدام به جابه‌جایی وسایل تاثیر زیادی در داشتن اسباب کشی راحت و موفق در یک روز دارد.

دکمه بازگشت به بالا