برترین های کسب و کارعمومی

نحوه کار با کنترل کولرگازی هایسنس

پس از خرید کولرگازی هایسنس، یادگیری نحوه کار با کنترل دستگاه بسیار مهم و حائز اهمیت است. کار با کنترل کولرگازی هایسنس بسیار سخت و دشوار نیست و تنها لازم است که با کارکرد دکمه‌های ریموت آشنا شوید. روی کنترل کولرگازی هایسنس، دکمه‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام وظیفه خاصی را برعهده دارند. در ادامه مطالب به بررسی هر یک از این دکمه‌ها خواهیم پرداخت؛ بنابراین اگر یکی از دارندگان کولرگازی هایسنس هستید و به دلیل استفاده نادرست از کنترل آن، عملکرد دستگاه دچار مشکل شده است و به دنبال تعمیر کولرگازی هایسنس هستید، ادامه‌ی این مقاله را از دست ندهید.

 معرفی دکمه‌های کنترل کولرگازی هایسنس

 برای اینکه بتوانید به‌راحتی نحوه کارکرد کنترل کولرگازی هایسنس را یاد بگیرید، باید در ابتدا با دکمه‌های این کنترل آشنا شوید و کاربرد هرکدام از آن‌ها را بدانید. برای این کار در ادامه به معرفی دکمه‌های کنترل کولرگازی هایسنس خواهیم پرداخت:

 1. دکمه خاموش روشن (ON/OFF)

 از اصلی‌ترین و کاربردی‌ترین دکمه‌های موجود روی کنترل کولرگازی هایسنس، می‌توان به دکمه خاموش روشن (ON/OFF) آن اشاره کرد. با این دکمه شما می‌توانید به‌راحتی دستگاه خود را در حالت خاموش و یا روشن قرار دهید. دقت داشته باشید در صورتی که کولرگازی خود را خاموش کنید، تمامی تنظیمات اعمال شده روی دستگاه، ذخیره خواهد شد و اگر مجدداً کولر را روشن کنید، تنظیمات مانند بار اول اجرا خواهد شد.

دکمه‌های کنترل کولرگازی هایسنس

 2. دکمه مود (Mode)

 دکمه مود (Mode) یکی دیگر از دکمه‌های کاربردی کنترل کولرگازی هایسنس است که با استفاده از آن می‌توانید وضعیت کولرگازی را تغییر دهید. در واقع با استفاده از دکمه مود می‌توانید وضعیت دستگاه خود را در حالت‌های مختلفی چون گرما، سرما، فن، رطوبت‌زدایی قرار دهید.

 حالت COOL

 برای اینکه بتوانید در فصول گرم از دستگاه خود باد سرد دریافت کنید، بایستی کولرگازی خود را روی حالت COOL (عکس قطره برف) قرار دهید.

 حالت HEAT

 برای اینکه بتوانید در فصول سرد از کولرگازی خود باد گرم دریافت کنید، باید دستگاه را روی حالت HEAT (عکس خورشید) قرار دهید.

 حالت FAN

 در فصولی که هوا معتدل است و به سرمایش و یا گرمایش کولرگازی نیازی ندارید، باید حالت فن را انتخاب کنید.

 حالت DRY

برای رطوبت‌گیری از این حالت استفاده می‌شود. در واقع با انتخاب این حالت می‌توانید رطوبت محیط را از بین ببرید.

 حالت AUTO

 با انتخاب این حالت دستگاه شما وظیفه دارد عملیات گرم کردن و یا سرد کردم محیط را انجام دهد و با صرفه نظر کردن از تنظیمات دستی، به‌صورت تنظیم کارخانه روشن می‌شود.

 3. دکمه فن (FAN)

 دکمه فن یکی دیگر از دکمه‌های اصلی کولرگازی هایسنس به‌حساب می‌آید که روی آن تعبیه شده است. شما با استفاده از این دکمه می‌توانید به‌راحتی پرتاب باد کولرگازی را تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که دکمه فن، تأثیری روی سرد و گرم کردن باد دستگاه ندارد. در واقع شما می‌توانید از طریق این دکمه یکی از حالات کند، متوسط، تند و اتوماتیک کولرگازی را انتخاب کنید.

 4. دکمه بالا و پایین (TEMPERATURE)

 دکمه بالا و پایین یا TEMPERATURE برای تنظیم دما مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع با استفاده از این دکمه می‌توانید دمای سرد و گرم را به‌دلخواه کاهش یا افزایش دهید.

 5. دکمه استارت ((start

 دکمه استارت یا همان start یکی دیگر از دکمه‌های پرکاربرد و مهم کنترل کولرگازی هایسنس محسوب می‌شود که برای کار با کنترل کولرگازی هایسنس باید با آن آشنا شوید. این دکمه به معنای عملکرد هوشمند دستگاه است و برای دستگاه‌هایی که دارای قابلیت عملکرد هوشمند هستند، طراحی شده است.

 6. دکمه سوئینگ (SWING)

 دکمه سوئینگ SWING به معنای حرکت دادن پره‌های عمودی کولرگازی هایسنس است. در واقع شما با انتخاب دکمه سوئینگ می‌توانید پرتاب باد را به‌دلخواه تنظیم کنید. با تنظیم آن، باد درون دستگاه به محلی که انتخاب کرده‌اید، می‌وزد. به‌طورکلی با این دکمه می‌توانید پرتاب باد را به هر محلی که تمایل دارید، هدایت کنید و یا آن را ثابت نگه‌دارید.

 7. دکمه اسلیپ (Sleep)

 دکمه اسلیپ Sleep وظیفه فعال کردن و غیرفعال کردن عملکرد خواب دستگاه را عهده دارد. به‌خاطر داشته باشید که اگر از کولر گاز در محیط غیر اتاق‌خواب مانند محیط‌های اداری استفاده می‌کنید، نیازی نیست که از دکمه اسلیپ استفاده کنید.

 8. دکمه آیفیل I feel

 دکمه I feel تنها در برخی از کولرگازی‌ها دیده می‌شود. با فشردن این دکمه، دستگاه شما با در نظر گرفتن سنسورهای ریموت کنترل، دمای محیط را تغییر می‌دهد. نوعی سنسور روی پنل داخلی کولرهای گازی تعبیه شده است که توسط آن دمای محیط را به‌راحتی تشخیص می‌دهند و برای تولید گرما و یا سرما اقدام می‌کنند.

 در اکثر کولرگازی‌های هایسنس علاوه بر این سنسوری که ذکر کردیم، سنسورهای دیگری نیز روی کنترل دستگاه وجود دارد که می‌توانید با فعال کردن دکمه I feel دما را توسط این سنسورها به‌راحتی تغییر دهید.

 9. دکمه کلاک Clock

 برای اینکه نحوه کار با کنترل کولرگازی هایسنس را به‌سادگی یاد بگیرید، بهتر است با کاربرد دکمه Clock نیز آشنا شوید. دکمه کلاک از دیگر از دکمه‌های مهم کولرگازی هایسنس به‌حساب می‌آید که با فشردن آن می‌توانید ساعت جاری دستگاه را تنظیم کنید.

 10. دکمه تایمر آن، تایمر آف (Timer On/Of)

 این دکمه برای تنظیم تایمر کولرگازی هایسنس مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با تنظیم ساعتی مشخص، عملیات خاموش و روشن شدن دستگاه را انجام دهید. در واقع در ساعتی که شما مشخص کرده‌اید، دستگاه به‌صورت اتوماتیک خاموش و یا روشن خواهد شد.

کنترل کولرگازی هایسنس

 11. دکمه توربو (SUPER)

 کار با کنترل کولرگازی هایسنس تنها زمانی راحت است که کاربرد هر کدام از دکمه‌ها را یاد بگیرید. از دکمه SUPER برای کنترل سرمایش سریع استفاده می‌شود. شما با انتخاب این دکمه می‌توانید پرتاب باد را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

در واقع زمانی که قصد دارید از کولرگازی خود عملکرد سرمایشی دریافت کنید، باید با استفاده از این دکمه باد درون دستگاه را تنظیم کنید تا سرعت بیشتری را از دستگاه خود دریافت کنید.

 12. دکمه Dimmer

 از دیگر دکمه‌های کولرگازی هایسنس می‌توان به دکمه Dimmer اشاره کرد که جهت خاموش و روشن کردن نور پنل دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دقت داشته باشید که این دکمه روی همه مدل‌های کولرگازی هایسنس وجود ندارد.

 سخن پایانی

در این مقاله به معرفی دکمه‌های کولرگازی هایسنس پرداختیم و کاربرد هرکدام از آن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم. برای کار با کنترل کولرگازی هایسنس بهتر است مطالب ذکر شده را با‌دقت مطالعه کنید. اگر بدون داشتن اطلاعات کافی با کنترل کولرگازی کار کنید، ممکن است در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کنید و به تعمیر کولرگازی هایسنس نیاز پیدا کنید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا