استان ها

رقابت ۱۰۵ نفر برای هر صندلی مجلس در خراسان رضوی/ ۸ نفر برای مجلس خبرگان نامزد شده‌اند

به گزارش دانا نیوز از خراسان، امیر فریدنیا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهارکرد: شورای نگهبان، ۱۰۲۶ نفر را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید کرده که شامل ۹۰۱ مرد و ۱۲۵ نفر زن می‌شوند.

وی با بیان اینکه آقایان ۸۸ درصد مجموع نامزدها و بانوان نیز ۱۲ درصد را شامل می‌شوند، گفت: تا روز گذشته، ۵۱ نفر از شرکت در این انتخابات انصراف داده‌اند و آمار تایید صلاحیت‌ها در مرحله شورای نگهبان، ۵۹ درصد است.

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی بیان کرد: از ۲۸ نفری که برای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند، ۱۱ نفر عدم تایید داشتیم و ۷ هم انصراف انصراف دادند و ۱۰ نفر تایید شدند که ۲ نفر به دیگر حوزه‌های انتخابی خارج از استان تغییر حوزه دادند و هشت نفر باقی ماندند.

فریدنیا با بیان اینکه احتمال تغییر آمار شعب وجود دارد، عنوان کرد: تاکنون ۳ هزار و ۵۶۲ شعبه ثابت و ۹۸۴ شعبه سیار داریم؛ شهروندان عزیز می‌توانند برای طرح سوالات، شکایات و پیشنهادات خود با شماره ۱۱۷ تماس بگیرند.

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: در هفته گذشته تعرفه‌های اخذ رای را همراه اقلام انتخاباتی از ستاد کشور تحویل گرفتیم که بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ برگ تعرفه است؛ تعرفه خبرگان و مجلس در یک برگه توزیع می‌شود و برگه‌های تعرفه از یک اسفند به مدت چهار روز به تمامی شهرستان‌ها و مخازن انتخاباتی منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات مجلس خبرگان رهبری از امروز شروع شده است، تصریح کرد: تبلیغات مجلس خبرگان به مدت ۱۵ روز ادامه دارد و تا ۲۹ بهمن‌ماه مناظره‌های کاندیداهای مجلس نیز تمام می‌شود؛ ۲۸ و ۲۹ بهمن مناظره حوزه انتخاباتی مشهد ضبط خواهد شد.

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی در خصوص وضعیت تایید صلاحیت نمایندگان فعلی استان گفت: تاکنون از نمایندگان استان آقای رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت جام و خانم چنارانی رد صلاحیت شدند؛ آقای رزمیام و بحرینی نیز از تهران ثبت نام کردند که ممکن است تغییر حوزه دهند و برای هر کرسی انتخابات مجلس در مشهد ۱۰۵ نفر به رقابت می‌پردازند که هر نامزدی ۲۰ درصد آراء را اخذ کند می‌تواند وارد مجلس شود.

46

دکمه بازگشت به بالا