اقتصادی

بیاتی: اعتماد مردم برای بردن نقدینگی به سمت تولید جلب شود

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: باید با ایجاد بستری امن، اعتماد مردم را برای جذب نقدینگی موجود در سطح جامعه به حوزه تولید و اشتغالزایی جلب کنیم.

ولی الله بیاتی در گفت وگو با دانا نیوز، با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری در جمع فعالان اقتصادی و تولید کنندگان، بیان کرد: منویات مقام معظم رهبری برای همه مسئولان فصل الخطاب است. همه مسئولان باید تلاش کنند تا نظرات مقام معظم رهبری که مصلحت نظام است، محقق گردد. کنترل نقدینگی در سطح کشور به یک معضل بزرگی تبدیل شده است، زمانی که ما حقوق‌ها را افزایش می دهیم به نوعی منجر به افزایش نقدینگی در سطح جامعه می شود، یا زمانی که دولت اوراق به فروش می رساند خودش در رشد نقدینگی موثر است.

وی در ادامه اظهار کرد: همان طوری که مقام معظم رهبری اشاره کردند این نقدینگی موجود در دست مردم باید کنترل شود و این نقدینگی باید به حوزه صنعت، اشتغالزایی و تولید هدایت شود نه اینکه به سمت بازارهای سکه، خودرو، دلار و مسکن رفته و در قیمت ها حباب ایجاد کند.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عدم کنترل این نقدینگی سبب افزایش تورم در سطح جامعه می شود. ما باید فرصت هایی را ایجاد کرده تا اعتماد مردم را جلب کنیم، بدین ترتیب مردم نقدینگی در دست خود را به سمت سرمایه گذاری در محل درست خواهند آورد و نقدینگی کنترل خواهد شد.

این عضو کمیسیون امور داخلی تاکید کرد: ما چاره ای نداریم که در شرایط تورمی حقوق بازنشستگان را همسان سازی کرده، رتبه‌بندی معلمان را اجرایی و حقوق کارکنان را افزایش دهیم اما این نقدینگی که به جامعه تزریق می شود باید با ایجاد محل درست سرمایه گذاری، در بخش مناسب جذب شود. دولت قبلی کوتاهی انجام داد و بورس را برای مردم ناامن ساخت و مردم دیگر اعتماد چندانی به بورس ندارند.

بیاتی در پایان با بیان اینکه عملا امروز سرمایه چندانی به حوزه تولید برده نمی شود، گفت: باید جوری قدم برداریم که نقدینگی در سطح جامعه به حوزه تولید جذب شود. با برداشتن موانع موجود بر سر راه کسب و کارها، بستر امنی برای جذب نقدینگی مردم در حوزه تولید و اشتغالزایی فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا