برترین های کسب و کارعمومی

خرما برای چاقی خوبه

سوالی که ذهن همه را به خودش مشغول کرده است میزان کالری موجود در خرما می باشد. خرما در واقع یکی از میوه های بسیار مغذی است که دارای میزان بالایی کالری و انرژی است. این میوه حاوی مقدار زیاد مواد معدنی بالا و انرژی می باشد. خرما می تواند خوراکی ایده آلی برای تغذیه مغذی و بهرمندی از فواید سالم آن برای حفظ سلامت بدن باشد. از آنجایی که خرما سرشار از مواد غذایی سالم مثل اسید های چرب و فیبر است می تواند گزینه مناسبی برای کاهش وزن و تناسب اندام و جلوگیری از چاقی بادهم محسوب شود.  آیا خرما بار دکتر بیز برای چاقی واقعا چاق کننده است ؟

آیا خرما باعث چاقی میشود؟

مصرف خرما به مقدار زیاد نیز می تواند منجر به چاقی شود. اما استفاده آن در حد تعادل مشکلی به وجود نخواهد آورد. توجه داشته باشید که در مصرف خرما و رطب نیز به مانند هر ماده دیگری باید تعادل را حفظ کنید. در صورت مصرف متعادل خرما در بدن شما تنها ایجاد انرژی می کند و دارای خواص زیادی خواهد بود اما مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به چاقی شده و برای افراد دیابتی نیز مضر باشد. بنابراین در مصرف خرما نیز به مقدار مصرف آن دقت کنید. قند میوه‌هایی چون انجیر و خرما که به همراه خود ترکیبات فیبر غذایی نیز دارند، با اینکه کمی با تاخیر جذب می‌شود و مانند قند و شکر معمولی ساکاروز و یا قند ساده گلوکز نیست، اما به هر حال جذب شده و تولید کالری می‌کند و قند خون شما را بالا می‌برد.

فروکتوز قند میوه در کبد شکسته شده و به قند قابل استفاده برای خون گلوکز تبدیل می‌شود و بدن حتی می‌تواند مازاد بر نیاز آن را به‌ صورت چربی ذخیره نماید، پس مبتلایان به دیابت و همه آنهایی که از اضافه وزن گریزان‌اند باید دقت کنند و بدانند که میوه‌های خشک در وزن مساوی و در مقایسه با حالت مرطوبشان، به علت نداشتن آب، از غلظت قند بالاتری برخوردارند و نباید از آنها غافل بود. روزانه هر فرد باید 4-2 واحد میوه مصرف کند. هر سه عدد خرما، یک واحد میوه محسوب می شود. یعنی اگر فردی سه عدد خرما در یک روز مصرف کند، یکی از واحدهای میوه مورد نیاز بدنش را مصرف کرده است. هر عدد خرمای متوسط تقریبا 13 کالری انرژی دارد.

آیا خرما با چای چاق می کند؟

مصرف خرما بعد از غذا می‌تواند باعث افزایش وزن شود. نوع خشک شده این میوه حاوی کالری بیشتری است. حتی گفته شده میزان کالری موجود در آن نسبت به انجیر و کشمش بیشتر است. بخش زیادی از کالری این میوه شامل کربوهیدرات و مقدار بسیار کمی از آن پروتئین است. همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر و سایر مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری برای بدن است.در هر ۱۰۰ گرم خرما ۷۵ گرم کربوهیدرات، ۷ گرم فیبر، ۲ گرم پروتئین، ۲۰ درصد پتاسیم، ۱۴ درصد منیزیم، ۱۸ درصد مس، ۱۵ درصد منگنز، ۵ درصد آهن و ۶ درصد ویتامین B12 وجود دارد.خوب طبیعی است که مصرف رطب بعد از غذا با این حجم از مواد معدنی، کربوهیدرات و ویتامین باعث چاقی می‌شود. دمنوش قاشقی دکتر بیز برای ترک اعتیاد مفید است .

چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

مصرف خرما باعث درمان یبوست و ملین شدن شکم میشود. خرما سوخت و ساز بدن را بالا میبرد و باعث سلامت دستگاه گوارش می شود و در نهایت به کاهش وزن بدن کمک می کند.خرما حاوی نيکوتين است که مشکلات گوارشی و روده را درمان می کند. باکتری مفيد را افزايش می دهد و باکتری مضر را از بين می برد. با بهبود دادن عملکرد سيستم هاضمه، باعث کاهش وزن می شود.خرما به دلیل غنی بودن از ویتامین و ماده کانی و فیبرهای قابل حل و غیرقابل حل، باعث احساس سیری و مانع از پرخوری می شود. دمنوش لاغری آریانا صد در صد گیاهی و بسیار مفید .

سیستم هاضمه را تحریک می کند:خرما حاوی نیکوتین است که مشکلات گوارشی و روده را درمان می کند. باکتری مفید را افزایش می دهد و باکتری مضر را از بین می برد. با بهبود دادن عملکرد سیستم هاضمه، باعث کاهش وزن می شود. خواب آلودگی مفرط را برطرف می کند:مصرف خرما بر خلاف غذاهای سنگین که باعث خواب آلودگی می شود، احساس نشاط و انرژی ایجاد می کند بنابراین فعال می مانید و وزن بیشتری کم می کنید.

خاصیت ملین دارد:یبوست را درمان می کند. سیستم گوارش را سالم نگه می دارد و روند سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. در نتیجه باعث کاهش وزن می شود. کم کالری و سرشار از انرژی است: قندهای طبیعی در آن مانند فروکتوز و گلوکز انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند. عاری از کلسترول و چربی های ترانس است: این دو عامل باعث افزایش وزن می شود. عاری از چربی و سرشار از ماده مغذی است اما باعث کاهش کالری می شود. ثابت شده است، خرمایی که شب در آب خیس شده و صبح مصرف شود برای قلب های ضعیف مفید است، اگر این کار را دو بار در هفته انجام دهید به تقویت قلب خود کمک کرده اید.

مصرف خرما بعد از غذا می‌تواند باعث افزایش وزن شود. نوع خشک شده این میوه حاوی کالری بیشتری است. حتی گفته شده میزان کالری موجود در خرما نسبت به انجیر و کشمش بیشتر است. بخش زیادی از کالری این میوه شامل کربوهیدرات و مقدار بسیار کمی از آن پروتئین است. همچنین خرما حاوی مقدار زیادی فیبر و سایر مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری برای بدن است.در هر ۱۰۰ گرم خرما ۷۵ گرم کربوهیدرات، ۷ گرم فیبر، ۲ گرم پروتئین، ۲۰ درصد پتاسیم، ۱۴ درصد منیزیم، ۱۸ درصد مس، ۱۵ درصد منگنز، ۵ درصد آهن و ۶ درصد ویتامین B12 وجود دارد.خوب طبیعی است که مصرف خرما بعد از غذا با این حجم از مواد معدنی، کربوهیدرات و ویتامین باعث چاقی می‌شود.

کمک به بهبود سیستم گوارش بهترین زمان مصرف خرما به دلیل فیبر زیاد، قبل از غذاست. کسانی که دچار یبوست شدید هستند، اگر در زمان ناشتا ۲ عدد خرما مصرف کنند، باعث نرم شدن روده‌ها می‌شود. فیبر موجود در خرما به بهبود وضعیت دستگاه گوارش کمک زیادی می‌کند. در یک مطالعه که به مدت ۲۱ رو بر روی ۲۰ صورت گرفت، مشخص شد آن‌ها طی این مدت روزانه ۷ عدد خرما مصرف کردند. نتیجه نشان داد یبوست آن‌ها تا حد زیادی درمان شد.همچنین فیبر موجود در خرما به کنترل قند خون و درمان سوءهاضمه کمک می‌کند. البته مقدار مصرف خرما در روز برای دیابتی‌ها باید کم باشد. همچنین خرمای نارس با شیرینی کم را مصرف کنند.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا