برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

پودر جوانه گندم برای چاقی کودکان

باتوجه ‌به این‌که مواد غذایی بسیار کمی حاوی این ترکیبات، به‌ویژه ویتامین ای و منیزیم هستند، افزودن جوانه گندم به برنامه غذایی روزانه کودک دلبندتان اقدامی هوشمندانه است. البته قبل از استفاده از جوانه گندم برای کودکتان حتماً با پزشک مشورت کنید تا مطمئن شوید فرزندتان به گلوتن حساسیت ندارد. شامپو کافئین و عصاره جنسینگ بیز حساسیت زا نیست .

فواید جوانه گندم برای کودکان

جوانه گندم به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و سلامت قلب و سیستم عروقی را بهبود می‌بخشد. محققان بر این باورند که افرادی که از غلات کامل و جوانه گندم استفاده می‌کنند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرند و راحت‌تری می‌توانند وزنشان را در محدوده سالم و طبیعی حفظ کنند. علاوه بر این، روغن جوانه گندم می‌تواند به کنترل سطح کلسترول بدن کمک کند. همچنین، مانع از پیری زودرس شود و به‌عنوان یک ضدچروک عمل می‌کند. جوانه گندم برای نوزاد و کودکان هم فواید بسیار زیادی دارد. اضافه‌کردن مقداری جوانه گندم به غذای کودکان، تغذیه آن‌ها را تا حد بسیار زیادی بهبود می‌بخشد. باتوجه‌به این‌که جوانه گندم مغذی‌ترین بخش گندم است، از تمام مواد مغذی لازم برای رشد جسمی و ذهنی کودک برخوردار است.

ویتامین‌ها، فیبر و ترکیبات معدنی موجود در جوانه گندم، آن را به غذایی عالی برای کودک دلبند شما تبدیل کرده است. از آنجایی‌که جوانه گندم به رشد وزنی و قدی کودک کمک می‌کند و سلامت دندان‌ها و استخوان‌های وی را افزایش می‌دهد، استفاده از جوانه گندم راهی ساده و ارزان برای بهبود تغذیه کودک دلبند شماست. خوشبختانه جوانه گندم به‌راحتی در دسترس است و در صورت تمایل خودتان در منزل هم می‌توانید آن را درست کنید. اگر باردار هستید و می‌خواهید بدانید خوردن جوانه گندم برای این دوران مناسب است یا خیر، مقاله را مطالعه کنید. شامپو بدن شرکت بیز مناسب انواع مو .

نکاتی از خواص جوانه گندم برای کودکان

افزودن جوانه گندم به رژیم غذایی کودکان، راهی عالی برای تغذیه آنان با مواد غذایی مقوی است. خوبی جوانه گندم این است که هم به‌راحتی در دسترس است و هم این‌که به‌سادگی می‌توان آن را به رژیم غذایی کودک اضافه کرد. از جمله روش‌های استفاده از جوانه گندم در برنامه غذایی کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزودن جوانه گندم به پوره میوه یا اسموتی‌هایی که برای کودک دلبندتان درست می‌کنید.
  • افزودن جوانه گندم به ماست کودک
  • ریختن پوره جوانه گندم در آب مرغ
  • اضافه‌کردن جوانه گندم به سوپ‌، خورش و کاسرول
  • درست‌کردن غذاهایی که با استفاده از جوانه گندم پخته می‌شوند

پوره سیب

پوره سیب یکی از بهترین گزینه‌ها به‌عنوان یک میان وعده سالم و مقوی برای کودک دلبندتان است. برای درست‌کردن پوره سیب به مواد زیر احتیاج دارید: سیب کوچک: یک عدد جوانه گندم خردشده: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه پوره سیب

سیب را پوست بگیرید و با رنده به‌خوبی رنده کنید. دقت کنید که در این مرحله حتماً دانه‌های سیب را کاملاً دربیاورید. سپس، سیب رنده‌شده را با جوانه‌ها مخلوط‌ کنید و به خورد کودک دلبندتان بدهید. برای درست‌کردن پوره سیب از سیب پخته‌شده هم می‌توانید استفاده کنید. شامپو گانودرما دکتر بیز محصولی عالی برای موهای شما .

پوره موز

برای درست‌کردن این میان وعده مغذی و سالم، تنها به ۲ ماده اولیه نیاز دارید: موز متوسط: نصف موز جوانه گندم: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه پوره موز

همانند پوره سیب، موز را پوست بگیرید و به‌خوبی له کنید. سپس جوانه گندم خردشده را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. برای درست‌کردن انواع پوره با جوانه گندم، می‌توانید از میوه‌هایی مثل گلابی و هلو هم استفاده کنید. درصورتی‌که مایل هستید غذاهای بیشتری با جوانه گندم یاد بگیرید، مقاله  را بخوانید.

حلیم جوانه گندم

حلیم جوانه گندم نیز از دیگر غذاهایی است که یک وعده غذایی کامل و مغذی برای نوزادان و کودکان شما محسوب می‌شود. برای درست‌کردن این حلیم، به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

  • جوانه گندم: ۶ فنجان
  • شکر: ۲ فنجان
  • کره: ۳۰۰ گرم
  • نمک: قاشق غذاخوری
  • دارچین و آب: به‌میزان لازم

طرز تهیه حلیم جوانه گندم

برای درست‌کردن این غذا، به جوانه گندم احتیاج دارید؛ می‌توانید آن را از سوپرمارکت‌ها یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای خریداری کنید و یا این‌که خودتان در منزل آن را درست کنید. برای تهیه جوانه گندم، ابتدا گندم پوست‌کنده را خوب تمیز کنید و بشویید. سپس آن‌ها را به مدت ۲۴ ساعت در ظرفی با آب ولرم خیس کنید. طی این مدت ۲ تا ۳ بار آب گندم‌ها را عوض کنید تا بو نگیرند. روز بعد گندم‌ها را در آبکش بریزید و یک دور آن‌ها را با آب بشویید. سینی مناسبی را بردارید و روی آن پارچه‌ای تمیز پهن کنید. گندم‌ها را روی آن پخش کنید و آن‌ها را با پارچه‌ای نم‌دار بپوشانید. گندم‌ها باید ۲ تا ۳ روز در این حالت استراحت کنند.

طی این مدت مرتب به جوانه‌ها سرکشی کنید تا خشک نشوند و پارچه رویی را مرتب با یک اسپری آب مرطوب کنید. گندم‌های جوانه‌زده را داخل آبکش بریزید و بشویید. پس از آنکه آب جوانه‌ها کشیده شد، آن‌ها را داخل چرخ‌گوشت یا مخلوط‌کن بریزید تا به‌خوبی له و خرد شوند. جوانه‌ها را همراه با آب روی حرارت ملایم بگذارید و خوب هم بزنید. پس از ۱۰ دقیقه نمک را اضافه کنید و تا زمان پخت کامل حلیم، مخلوط را با قاشق چوبی مدام هم بزنید تا جا بیفتد.۱۰ دقیقه آخر هم کره و شکر را اضافه کنید. در صورت تمایل می‌توانید شکر را در هنگام سرو به حلیم اضافه کنید.

طرز تهیه سوپ جوانه گندم

سوپ جوانه گندم، از دیگر غذاهای مفید و مغذی برای کودک دلبند شماست و بهانه‌ای عالی است برای آنکه کودکتان را از خواص جوانه گندم بهره‌مند کنید. برای تهیه این سوپ باید مواد اولیه زیر را آماده کنید:

  • جوانه گندم: ۱۲۰ گرم
  • آب: ۵ پیمانه
  • عصاره گوشت یا مرغ: ۱۲ گرم
  • سیر: ۱ حبه
  • پیازچه خردشده: نصف پیمانه
  • پیاز کوچک: ۱ عدد
  • جعفری و گشنیز خردشده: نصف پیمانه
  • نمک: نصف قاشق چای‌خوری
  • رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
  • آبلیمو: ۱ قاشق چای‌خوری
  • روغن: ۲ قاشق غذاخوری

جوانه گندم را به همراه آب و عصاره مرغ یا گوشت در قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت بگذارید. در تابه‌ای مناسب، سیر، پیاز و پیازچه را همراه با روغن تفت دهید تا سبک شوند. پس از ۱۰ دقیقه، محتویات تابه را همراه با نمک به جوانه‌ها اضافه کنید. پس از آنکه جوانه گندم خوب پخته شده، سبزیجات و رب را به آن اضافه کنید. ۵ دقیقه آخر هم آبلیمو را به سوپ اضافه و سرو کنید.

طرز تهیه مکمل تقویتی با جوانه گندم برای کودکان

اگر دوست دارید فرزندتان را از خواص جوانه گندم بهره‌مند کنید، مکمل حاضر گزینه مناسبی برای شماست. این مکمل را می‌توانید با آب‌میوه، ماست، شیر یا فرنی مخلوط کنید و به کودکتان بدهید. برای درست‌کردن این مکمل تقویتی به مواد اولیه زیر احتیاج دارید:

  • جوانه گندم: ۱ پیمانه
  • جوانه جو: نصف پیمانه
  • جوانه عدس: نصف پیمانه
  • پسته: ۱/۳ پیمانه
  • فندق: ۱/۳ پیمانه
  • بادام درختی: ۱/۳ پیمانه
  • شیر خشک: ۱/۳ پیمانه

جوانه‌ها را به‌خوبی خشک‌ کنید. همه مواد به‌غیر از شیر خشک را در آسیاب بریزید و به‌خوبی پودر کنید. در آخر شیر خشک را اضافه کنید. این مکمل را در ظرف شیشه‌ای یا پلاستیکی دردار بریزید و آن را در یخچال نگهداری کنید. اگر کودک شما اضافه وزن دارد، بهتر است پیش از مصرف جوانه گندم با پزشک کودک خود مشورت کنید. در مقاله ، در این باره مفصل صحبت کردیم.

کلام آخر

تغذیه در دوران نوزادی و کودکی اهمیت بسیار زیادی دارد. افزودن جوانه گندم به غذاهای کودکان، راهی عالی برای بهره‌مند کردن آنان از منبعی غنی از انواع ویتامین‌ها و ترکیبات معدنی است. در مقاله حاضر درباره خواص جوانه گندم برای کودکان و ارزش غذایی آن صحبت کردیم و چند غذا و پیش‌غذا را که می‌توانید برای کودک دلبندتان تهیه کنید، به شما معرفی کردیم. شما از چه روش‌هایی برای خوراندن جوانه گندم به فرزندانتان استفاده می‌کنید؟

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا