استان ها

۵۳ نفر در تصادفات رانندگی همدان جان باختند

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز استان همدان، سرهنگ غلامعلی همایی رئیس پلیس راهور استان همدان روز سه شنبه در نشست اعضای شورای راهبری تصادفات این استان گفت: شمار مجروحان سوانح رانندگی معابر درون شهری همدان در ۹ ماهه امسال سه هزار و ۲۱۷ نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۷۰۷ نفر معادل ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: ۱.۴ درصد جانباختگان درون شهری کشور در همدان اتفاق می افتد و آمار ۹ ماهه سوانح فوتی همدان گویای افزایش ۲۹ درصدی مجموع جانباختگان در همدان نسبت به سال گذشته است که بیشترین میزان افزایش مربوط به مرداد و شهریور امسال بوده است.

سرهنگ همایی خاطرنشان کرد: ۲۲ درصد از مجروحان در سر صحنه تصادف، یک درصد حین انتقال و ۷۷ درصد در بیمارستان و مراکز درمانی جان خود را از دست دادند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان افزود: ۵۰ درصد تصادفات در بلوار ها، ۲۵ درصد در راه های اصلی، چهار درصد در جاده های فرعی، پنج درصد در تقاطع ، ۱۱ درصد میدان و مابقی در سایر مسیرهای درون شهری رخ می دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: ۸۲ نقطه حادثه خیز در معابر درون شهری استان شناسایی شده که از این تعداد تاکنون ۳۵ نقطه به میزان ۴۲ درصد اصلاح و ۳۲ نقطه آشکار سازی شده است.

وی در ادامه یادآور شد: یک درصد گواهینامه کشور با ۵۳۱ هزار جلد مربوط به همدان است و استان همدان با تراکم ۹۰ نفر در هر کیلومتر رتبه هفتم کشور را دارد همچنین ۴۱۹ هزار دستگاه خودرو و ۱۳۱ هزار دستگاه موتورسیکلت در همدان تردد می‌کنند.

سرهنگ همایی با اعلام اینکه به دنبال بررسی سهم سازمان ها در بروز تصادفات درون شهری، ۶ نهاد در بروز ۳۸ فقره از تصادفات مقصر شناخته شده، افزود:
۲ هزار و ۱۹۳ دستگاه خودرو و یک هزار و ۳۵ دستگاه موتورسیکلت در طی امسال توقیف شده1 همچنین گواهینامه ۱۵۰ راننده متخلف ضبط شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه ۶ دوربین طرح زوج و فرد غیرفعال هستند گفت: در حال حاضر از دوربین های موجود در سطح شهر چهار دوربین ثبت تخلف ورود به محدوده طرح شامل چهار خیابان اصلی منتهی به میدان اصلی شهر همدان و ۲ دوربین ثبت تخلف سرعت فعال هستند.

46

دکمه بازگشت به بالا