فرهنگ و هنر

خسارت ۱۴۰ میلیاردی کرونا به صنایع‌دستی همدان

ایسانا / حمدان معاون صنایع دستی اداره میراث ، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از خسارت 140 میلیارد تن کرور در منطقه خبر داد.

هاشم مظاهری در مصاحبه با ISN افزود: “این خسارت مربوط به صادرات و فروش مشاغل بود و آسیبی به صنایع دستی کرونا وارد نکرد. در این مدت هیچ کارگاهی تعطیل نبود. کارگاه ها تعطیل هستند.

وی توضیح داد: با توجه به تقسیمات کشوری ، هر استان دارای صنایع دستی معروف و بومی مانند مزارع در منطقه حمدا از جمله کالاهای چرمی ، چرم و چرم سنتی ، مبلمان داخلی و سفال است.

فعالیت 45000 صنعتگر در 30،000 کارگاه

مظاهیری با بیان اینکه نیمی از صنایع دستی منطقه مربوط به نجاران است ، گفت: “45000 صنعتگر ثبت شده در 30،000 کارگاه کار می کنند که 17000 نفر آنها مربوط به استانهای مالایا و تویسرکان است.”

وی خاطرنشان کرد: حامدا در زمینه صنایع دستی پتانسیل زیادی دارد ، به عنوان مثال ، تا زمانی که سفال و سفال داریم ، استعداد زیادی وجود دارد و یکی از این مهارت ها کار عالی است. در زمینه سفالگری در لالگین که شبیه خاتم مالایالام است

وی همچنین گفت که بسیاری از زمینه های فعال مانند گلیم بافی ناوان و مرواربافی مالایی وجود دارد. مهارت بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه 85 منطقه فعال و شناخته شده در منطقه همدان وجود دارد ، گفت: مناطق فعال مانند برش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی مانند جواهرات سنتی و گلدوزی های سنتی وجود دارد.

11 صنایع دستی حمدا خاستگاه یونسکو را نشان می دهد

ایران بزرگترین شهر صنایع دستی جهان است که در 8 سال گذشته 11 مورد از 92 رشته صنایع دستی در استان همدان موفق به دریافت گواهینامه یونسکو شده و 81 اثر دارای نشان ملی هستند.

وی گفت: “در سال 1999 ، 2،788 صنعتگر و در سال 1998 1800 نفر وجود داشت.”

سال گذشته ، روستای اشترمال در زمینه گل های مهاجم به ثبت ملی رسید ، “امسال ما روستای مروار بافی را مانند روستای دویجان ملای یر ساخته ایم تا به روستاهای ملی صنایع دستی بپیوندد.

به گفته مظاهری ، کمبود صنایع دستی ، مارک تجاری و تجارت در منطقه هازان مانند سایر مناطق کشور کم است و بازار دائمی برای صنعتگران وجود ندارد ، گرچه ما این را دنبال می کنیم. مورد ، هنوز اجرا نشده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان گفت: “هنرمندان این رشته در زمینه تولید مشکلی ندارند اما در فروش مشکل دارند و برای ارائه محصولات خود نیازی به بازار ندارند.

لالجین در زمینه صنایع دستی صادر شده در حمدان پیشرو است

وی افزود: “سال گذشته 42 میلیون صنایع دستی صادر کردیم که 28 میلیون و 500،000 تن مربوط به صادرات سفال لوکوموتیو بود که بیش از 80٪ صادرات منطقه است.

ظروف سفالی لازنج دارای بسته بندی و نام تجاری کمی است ، در حالی که مظاهری: منطقه همدان از نظر تعداد صنایع دستی در کشور دومین صادرات است و صادرات سفال و داخلی بی نظیر است.

سرانجام ، این مقام مسئول اشاره کرد که صنایع دستی در مقایسه با سایر آثار از ارزش بالایی برخوردار است ، گرچه این هنرمند انرژی و زندگی خود را صرف این هنر کرده است و تصور کمی از ایجاد کارگاه وجود دارد.

انتهای پیام

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا