برترین های کسب و کاربین الملل

چگونه ویزای کار کانادا را در سال 2024 بدست آوریم: راهنمای قدم به قدم

اخذ ویزای کشورها، اخذ یک مجوز رسمی است که اجازه می‌دهد تا شخص به طور قانونی وارد کشور خارجی شود. ویزا معمولا در گذرنامه، مهر می‌شود. پرستاران و متخصصان بهداشتی در لیست مشاغل خوب کانادا به علت نیاز روزافزون به خدمات بهداشتی و درمانی قرار دارند . انواع مختلفی برای ویزاها وجود دارد که هرکدام در کشور میزبان دارای حقوق و شرایط متفاوتی هستند و مدارکی که برای دریافت آن‌ها باید ارائه کنید، متفاوت است. در این مقاله به توضیح درباره ویزاها می‌پردازیم.

ویزا چیست؟

ویزا یا روادید، برای ورود قانونی افراد به کشور دیگر است که مدت اقامت و زمان ورود و خروج، توسط سفارت یا کنسولگری و یا اداره مهاجرت، در ویزا مشخص می‌گردد و باعث می‌شود که فرد امکان تخطی از قانون کشور مبدا یا مقصد و انجام کارهای خلاف و مجرمانه یا آسیب‌زننده را نداشته باشد.  ویزاها در انواع گوناگونی ارائه می‌شوند که شرایط اخذ و مدارک و هزینه‌شان بسته به هدف شما و نظر افسر سفارت متفاوت است.  با به عنوان شریک مورد اعتماد خود در زمینه مهاجرت، بهترین موجود در سال ۲۰۲۳ را برای یک فرآیند موفق مهاجرتی و اخذ ویزا تضمین کنید.

ویزاهای سنتی را می‌توان با تمبر در گذرنامه چسباند. اگر ویزاهای شما در گذرنامه شما چسبیده باشد، معمولاً دارای اطلاعاتی بر روی آن است که شامل نام، شماره گذرنامه، محل تولد، دلیل سفر و تاریخ انقضا است. ویزاهایی که با تمبر هستند، معمولاً اطلاعات کمتری در مورد شما ثبت کرده‌اند. ویزای برخی کشورها به دلیل عدم وجود سفارت در کشور مبدا، به صورت الکترونیکی هم صادر می شوند؛ مثل، ویزای استرالیا در ایران. ویزاها انواع مختلفی دارند. می‌توانند دانشجویی و تحصیلی، کار و کاریابی، سرمایه‌گذاری (مثل ثبت شرکت و خرید ملک)، ازدواج یا تولد و انواع دیگر باشند. در این بخش به معرفی انواع ویزاها خواهیم پرداخت.

انواع مختلف ویزا چیست؟

انواع مختلف ویزا : بسته به هدف شما از سفر یا مهاجرت به کشور موردنظر؛ انواع مختلفی از ویزا وجود دارد که می‌توانید برای آن‌ها اقدام کنید. این ویزاها شامل موارد زیر هستند: ویزای دانشجویی و یا ویزای تحصیلی برای دریافت ویزای دانشجویی، در اولین قدم باید نامه پذیرش از موسسه یا دانشگاه محل تحصیل خود داشته باشید.  ویزای تحصیلی معمولاً در دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت (برای دوره‌های تحصیلی بیشتر از یک سال) صادر می‌شود.

یکی از شروط مهم دریافت ویزای تحصیلی، داشتن تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه دوران زندگی خود در کشور مقصد و پرداخت شهریه است. داشتن نامه پذیرش از دانشگاه تضمینی برای صدور ویزای تحصیلی شما نیست. دلایل مختلفی مانند آمار بالای پناهندگی؛ موجب شده است تا برخی کشورها در صدور ویزا به ایرانیان سخت‌گیری بیشتری داشته باشند. در جدول زیر می‌توانید شانس دریافت ویزای کشورهای مختلف جهان را با هم مقایسه کنید. ویزاهای مسافرتی را می‌توان به دو دسته مهاجر و غیر مهاجر تفکیک کرد.

ویزاهای مهاجرتی به متقاضیان اجازه می‌دهند که به‌طور دائم در کشور میزبان اقامت داشته باشند؛ در حالی که ویزاهای غیرمهاجر اجازه ورود متقاضی را به صورت موقت به کشور میزبان می‌دهد. ویزای غیر مهاجر همان ویزای توریستی است و معولاً برای مدت زمان محدودی مثل ۹۰ روز فقط می‌توانید در سفر باشید.  مدارک مورد نیاز برای ویزاهای بازدید کننده چیست؟ هنگام ثبت درخواست ویزا در سفارت کشور مورد نظر، برای بازدید از شما خواسته می‌شود که مدارک مورد نظر را با برنامه اصلی ویزایتان درج کنید. در زیر لیستی از اسناد مختلف برای دریافت ویزا بسته به نوع کشوری که سفر می‌کنید، آورده شده است:

  • دعوت‌نامه
  • یک فتوکپی از صفحه اطلاعات گذرنامه شما
  • یک یا دو عکس با اندازه خاص که توسط دفتر ویزا تعیین می‌شود
  • اثبات پشتیبانی مالی در طول سفر
  • بیمه سفر
  • بلیت‌های هواپیما
  • اثبات هدف سفر
  • هزینه درخواست ویزا

بعد از پیدا کردن شغلی که مناسب با شرایط شما بود، درخواست خود را ارسال کنید.  مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری:

  • کپی مدارک تحصیلی
  • توصیفات کارفرما
  • نمونه کارهای شما

بسیاری از شرکت‌ها این امکان را به شما می‌دهند که در مصاحبه آنلاین، شرکت کنید. در صورت قبولی در مصاحبه آنلاین، باید در کشور محل اقامت خود، برای دریافت  ویزای کار کانادا و نوع کارجو اقدام کنید. البته این تنها راه نیست. راه‌‌هایی از جمله اخذ ویزای کارجو و رفتن به آلمان برای یافتن شغل به صورت حضوری و… که می‌توانند شما را به اروپا برسانند.  با استفاده از موتور جستجوگری نظیر گوگل، وب‌سایت رسمی مهاجرت دولتی کشور مورد نظر خود را پیدا کنید.

نحوه درخواست ویزا

پس از پیدا کردن و خواندن تمام اطلاعات، از جمله شرایط درخواست ویزا، فرم درخواست ویزای سفر را پر کنید. ممکن است بتوانید فرم را به صورت الکترونیکی ارسال کنید یا ممکن است از شما خواسته شود که آن را از طریق پست ارسال کنید.  اگر مقصد شما به هنگام ورود، به ویزا نیاز دارد، دیگر نیازی به نگرانی در مورد درخواست ویزای مسافرتی از قبل ندارید؛ در این حالت ممکن است به محض رسیدن به مقصد مجبور شوید فرم ویزا را پر کرده و هزینه‌های مربوط را بپردازید.  موارد لازم را با وب سایت یا کنسولگری مربوطه بررسی کنید؛ زیرا ممکن است لازم باشد یک عکس با اندازه گذرنامه بیاورید.

شرایط اخذ ویزا

اگر شرایط ویزا را برای کشور مورد نظر خود رعایت نکنید، ممکن است که درخواست ویزای شما رد شود و اجازه ورود به کشور را دریافت نکنید. طی مصاحبه ویزا چه انتظاراتی از شما دارند؟ برخی اوقات پس از ثبت درخواست ویزا، ممکن است از شما خواسته شود تا برای مصاحبه ویزا مراجعه کنید. اکثر درخواست‌های ویزا بدون نیاز به مصاحبه تایید شده یا رد می‌شوند. موارد زیر سوالات متداولی هستند که ممکن است در طی مصاحبه ویزا از شما پرسیده شود:

  • چرا می‌خواهید به کشور X سفر کنید؟
  • چرا می‌خواهید در این زمان خاص بازدید کنید؟
  • سابقه کیفری دارید؟
  • آیا با همراه سفر می‌کنید؟
  • از چه کسی بازدید خواهید کرد؟
  • چه مدت در کشور مقصد اقامت خواهید داشت؟
  • در کجا اقامت خواهید داشت؟
  • آیا بلیت هواپیما رزرو کرده‌اید؟
  • آیا بیمه درمانی برای این سفر دارید؟
  • اگر هم اکنون شاغل هستید، آیا در مدت زمان مسافرت، از محل کار خود مرخصی دارید؟
  • آیا بعد از بازدید، به کشور خود باز خواهید گشت؟

چرا برای سفر به ویزا احتیاج دارم؟

برای سفر از کشور خود به کشور دیگر به ویزا (روادید) نیاز دارید. از آن‌جا که قبل از جنگ جهانی اول سرعت ورود و خروج افراد به دیگر کشورها با قطار بالا بود، امکان کنترل گذرنامه‌ها سخت شد و این موضوع سبب شد که پس از جنگ جهانی اول، ویزا هم در کنار گذرنامه، به عنوان مجوز و سند رسمی صلاحیت و گزیده بودن مهاجران و مسافران استفاده شود.  برای کنترل ورود و خروج و مدت اقامت افراد در کشورهای دیگر و به عنوان محدوده و چهارچوبی برای جلوگیری از قانون شکنی‌ها و کارهای خلاف افراد از کشوری در کشور دیگر، از ویزا استفاده می‌شود.  ویزا انواع مختلفی دارد که دریافت هرکدام نیازمند مدارک و شرایط متفاوت است.

بسیاری از کشورها دارای سیاست‌های ویزا و موافقت‌نامه‌هایی هستند که به شهروندان خود اجازه می‌دهند بدون نیاز به ویزا و به‌طور آزاد بین کشورها سفر کنند. به‌عنوان مثال، کانادایی‌ها و آمریکایی ها برای سفر به کشورهای یکدیگر، فقط به اسناد مسافرتی معتبر احتیاج دارند و نیاز به ویزا ندارند.  با این حال، کانادایی‌ها برای سفر به کشور بوتان به ویزا نیاز دارند؛ چون هیچ توافق ویزایی بین این دو کشور وجود ندارد. در بیشتر موارد سیاست‌ها دوجانبه و از سوی هر دو کشور است. در صورت تمایل به مسافرت به کشوری که دارای سیاست ویزا در کشور خود نباشد، ویزا لازم است.

کشورهایی که اخذ ویزا برای آن ها آسان است

اگر در مورد بازدید از منطقه شینگن فکر کرده‌اید، باید بدانید که شما تنها نیستید. افراد از سراسر جهان روزانه به سفارت‌خانه‌های کشورهای عضو شینگن می‌روند و بسته به نوع ویزا، مدارک لازم را به سفارت‌خانه تحویل می‌دهند. کشورهایی که اخذ ویزایشان سخت است یا امکان‌پذیر نیست بسیاری از کشورهای غربی دارای قدرتمندترین گذرنامه های جهان هستند، به این معنی که شهروندان آن‌ها می‌توانند به سراسر جهان سفر کنند و به محض ورود، ویزا دریافت می کنند.

برخی از گذرنامه‌های برتر شامل ، ، آلمان، انگلستان، سوئد و کشورهای دیگر هستند.  از طرف دیگر، حتی شهروندان آلمانی و نیز موظف هستند درخواست خود را برای بازدید از و ارائه دهند و از این جهت دریافت ویزای این دو کشور الزامی است.  کره شمالی: ورود به کره شمالی دشوار است. تنها راه دسترسی به کره شمالی از طریق یک تور سازماندهی شده عبور از چین است، در حالی که در این تورها، تعامل با افراد محلی محدود است و باید قوانین سختگیرانه رعایت شود و همچنین، شما نباید درباره رهبر آن ها بد صحبت کنید.

چین: ممکن است تعجب کنید که سفر به چین شامل چنین پروسه طولانی ویزایی باشد. در حالی که بسیاری از دارندگان گذرنامه می‌توانند به مدت ۷۲ ساعت بدون ویزا به چین سفر کنند، اقامت طولانی‌تر به ویزای مناسب نیاز دارد. این روند کمی صبوری و پیگیری می‌خواهد. روسیه: حتی قدرتمندترین گذرنامه‌های جهان برای دریافت ویزای روسیه شرایطی دارند. روسیه سفر بدون ویزا را به راحتی امکان‌پذیر نمی‌کند و حتی ده گذرنامه برتر و قدرتمند جهان هنوز هم برای ورود به این کشور، به ویزا نیاز دارند.

روند دریافت ویزای این کشور بسیار طولانی است و باید تاریخ شروع و پایان هر سفر در ده سال گذشته را ذکر کنید زیرا کشور روسیه بر سر این مسائل، بسیار حساس است. شاید این سؤال مطرح شود که آیا سابقه سفر به کشورهای همسایه مانند امارات، آذربایجان، گرجستان، ترکیه، مالزی نیز بر اعتبار پاسپورت ایرانی اضافه می‌کند. با توجه به سفر به کشورهای نام‌برده نیاز به ویزا نداشته و تنها با ویزای فرودگاهی می‌توان به آن‌ها سفر کرد، سفر به این کشورها تنها نشان می‌دهد که شما اهل مسافرت هستید و بر وزن و اعتبار پاسپورت شما تأثیری ندارد.

به‌طورکلی می‌توان گفت داشتن سابقه سفر در اخذ ویزاهای معتبر جهان مانند  ، و چندان مؤثر نیست. اصول و مراحل Work permit: How to apply : چگونه می‌توانید برای کارپرمیت درخواست دهید ؟ عدم وجود ثبات اقتصادی، تعامل نه‌چندان مناسب در عرصه بین‌المللی، نبود روابط دیپلماتیک قوی و مؤثر و ازدیاد تعداد افرادی که از طریق پناهنده به کشورهای اروپایی رفته‌اند، باعث شده است که پاسپورت ایرانی اعتبار چندانی در جهان نداشته باشد و پروسه اخذ ویزای معتبر معمولاً زمان‌بر و طولانی خواهد بود.  اولین قدم برای مهاجرت به کانادا از طریق دوست، اخذ نامه حمایت از یک شهروند یا مقیم دائم کانادا است.

این نامه، باید توسط شهروند یا مقیم دائم کانادا در کانادا تکمیل شود. در این نامه، شهروند یا مقیم دائم کانادا باید تأیید کند که شما را حمایت مالی و مسکن می‌کند. اخذ گواهینامه ارزیابی تحصیلات یا گواهینامه ارزیابی مهارت‌ها اگر تحصیلات یا مهارت‌های شما معادل مدارک تحصیلی یا مهارت‌های کانادایی نیست، باید گواهینامه ارزیابی تحصیلات یا گواهینامه ارزیابی مهارت‌ها دریافت کنید. این گواهینامه‌ها، توسط سازمان‌های معتبر در کانادا صادر می‌شود. داد کشورهایی است که بدون ویزا می‌توان به آن سفر کرد. این کار توسط موسسه هنلی و شرکا و با استفاده از جمع‌آوری داده‌های معتبر از سازمان حمل‌ونقل بین‌المللی انجام می‌شود.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا