بین الملل

حماس؛ جنبشی که هرگز نمی‌میرد

«حماس صرفا یک نهاد نظامی نیست، بلکه جنبشی است که با تلاش و کوشش فلسطینی‌ها هم‌خوانی دارد؛ جنبشی که هرگز نمی‌میرد. سه ماه از عملیات طوفان‌ الاقصی که در تاریخ هفتم اکتبر آغاز شد، می‌گذرد و این عملیات نشان داده که فلسطینی‌ها نه تنها ثابت‌قدم هستند، بلکه حاضر نیستند در مقابل جنایات سکوت پیشه کنند.»

به گزارش دانا نیوز، همزمان با آغاز نود و سومین روز از تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اشغالگران در بحبوحه نبردهای شدید با مقاومت فلسطین به بمباران این باریکه ادامه می‌دهند و این در حالیست که مقاومت توانسته خسارات جدیدی به سربازان و تجهیزات آنها وارد کند که بارزترین آن کشته شدن جانشین فرمانده تیپ آموزشی به همراه تعداد زیادی سرباز بوده است.

پایگاه خبری «میدل ایست آی» در گزارشی می‌نویسد: پس از یک سال آموزش و برنامه‌ریزی، ۱۰۰۰ نیرو توانستند سپر دفاعی میلیارد دلاری اسرائیل را که طی چندین دهه در اطراف غزه ایجاد کرده بود، در هم بشکنند. این عملیات به همه نشان داد که می‌توان تمام فناوری‌های پیشرفته جهان را با نیرویی کوچک اما با استفاده از برنامه‌ریزی، نظارت و تاکتیک‌های جنگی شکست داد.

جنبش حماس توانست تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی را از هم فرو بپاشد؛ تدابیری که این رژیم تصور می‌کرد، «غیرقابل نفوذ» هستند! جنبش حماس هم‌چنین توانست تمام فرضیات و گمانه‌زنی‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را نابود کند.

سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شین بت) و ارتش این رژیم عمیقا باور داشتند که حماس در مقابل رژیم صهیونیستی به آسانی شکست می‌خورد اما آنچه از هفتم اکتبر تاکنون در میدان نبرد مشاهده شده، کاملا برعکس این فرضیات بوده و محاسبات رژیم صهیونیستی اشتباه از آب درآمده‌اند.

حماس؛ جنبشی که هرگز نمی‌میرد

حماس؛ جنبشی که هرگز نمی‌میرد

میدل ایست آی در ادامه می‌گوید: این حملات شورشی علیه سرنوشت بود؛ اعلامیه‌ای مبنی بر اینکه مردم فلسطین بدون توجه به هزینه‌های گزاف، با ستمگران و سرکوبگران خود مبارزه خواهند کرد. از طرف دیگر، ایالات متحده پیمان ابراهیم را با چهار کشور عربی که پیشتر وفاداری خود را به مسئله فلسطین ابراز کرده بودند، طراحی کرده بود. تا پیش از هفتم اکتبر، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی پیشنهاد داد تا به این گروه چهارجانبه بپیوندد اما حماس با اقدامات و عملیاتش امید و یکی از معدود دستاوردهای منطقه‌ای جو بایدن را ناامید کرد.

فلسطینی‌ها بار دیگر کنترل مرکز عرصه را به دست گرفتند و جهان را مجبور کردند تا با وضعیت نامناسب و گرفتاری‌های آنها مقابله کند. فلسطینی‌ها بار دیگر مطالبات خود را عنوان کردند. هفتم اکتبر به همه نشان داد که فلسطینی‌ها در مسیر خود ثابت‌قدم بوده و هرگز سکوت پیشه نخواهند کرد.

این پایگاه خبری آنلاین که مقر آن در لندن است و به گزارش رویدادهای خاورمیانه می‌پردازد، در ادامه می‌نویسد: اسرائیل اکنون در دو جبهه با جنگ مواجه است؛ یکی در غزه و دیگری در شمال علیه حزب‌الله. چه بسا مورد دوم برای اسرائیل از حماس دشوارتر و ترسناک‌تر است. حملات اسرائیل نه تنها علیه حزب‌الله بلکه علیه مواضع ارتش لبنان نیز صورت گرفته که این مورد دوم انتقاد شدید ایالات متحده را برانگیخته است.

ارتش رژیم صهیونیستی از قصد خبرنگاران را هدف قرار داده و بیش از ۱۰۰ تن از آنها را کشته است. این رژیم در اصل با خبرنگارانی که جنایات صهیونیستی را مستند می‌کنند، مخالف است و قصد دارد آنها را نابود کند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بارها ادعا کرده که هدف اصلی این رژیم «نابودی حماس» است و «جو بایدن» نیز از این ادعا حمایت کرده است. اما آنچه که در میدان نبرد مشاهده می‌شود حاکی از شکست رژیم صهیونیستی در جنگ است.

میدل ایست آی در این خصوص تاکید می‌کند: هیچ راهی برای اسرائیل وجود ندارد تا در این جنگی که به راه انداخته، پیروز شود. مقامات اسرائیلی تصور می‌کنند که شاید تنها یک راه برای پیروزی وجود داشته باشد؛ حذف یا کوچ اجباری جمعیت کل غزه.

این پایگاه خبری در پایان می‌نویسد: با این حال اگر اسرائیل در پاکسازی قومی غزه موفق شود، نمی‌تواند به فعالیت جنبش حماس پایان دهد. حماس فقط یک نهاد نظامی یا سیاسی نیست، بلکه جنبشی است که حقوق و منافع مردم فلسطین را ترویج می‌دهد. درنتیجه، شما می‌توانید نیروهای چنین جنبشی را بُکشید، با آن مبارزه و یا آن را اشغال کنید اما نمی‌توانید خود آن را بکشید و یا حذف کنید.

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب بین المللی

تحلیلگر اخبار بین‌المللی با رویکردی متفاوت. از طریق تحلیل دقیق و عمیق رویدادهای جهانی، تاثیرات آن‌ها را بر جوامع مورد بررسی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای قابل فهم و با جزئیات، به شما نقشه‌ای واضح از اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا