اقتصادی

شرایط جدید اسقاط خودروهای فرسوده در انتظار تصویب

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده از تصویب آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو در کمیسیون زیربنایی دولت خبر داد.

به گزارش دانا نیوز، مهران سالاریه در گفت‌وگو با دانا نیوز، ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: پس از برگزاری ۱۷ جلسه تخصصی در کمیسیون فرعی و سه جلسه در کمیسیون اصلی زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت و همچنین گذشت بیش از ۱۰ ماه از تصویب اصلاحیه ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو (١١ بهمن ماه سال ١۴٠١) و برگزاری ساعت‌ها جلسات کارشناسی،  روز گذشته (دوشنبه ۴ دی ماه) آیین‌نامه اجرایی این ماده به تصویب کمیسیون اصلی زیربنایی دولت رسید و برای تصویب نهایی به هیات وزیران رفت.

تعداد گواهی حاصل از اسقاط افزایش یافت

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه مذکور، تعداد گواهی اسقاط حاصل از اسقاط خودروهای فرسوده افزایش یافته تا بدین ترتیب انگیزه مالکان این دسته از خودروها برای جایگزینی، بیشتر شود.

وی ضمن اشاره به اینکه جدول معادل سازی گواهی اسقاط نیز پس از شش سال اصلاح شده، گفت: در عین حال توجه ویژه به اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده و خودروهای سنگین فرسوده نیز در این آیین‌نامه دیده است. همچنین کارگروهی نیز موظف به اولویت‌بندی و تخصیص اعتبار برای نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده شده است.

سالاریه پیش‌بینی کرد که این آیین نامه در اولین جلسه دولت تصویب و ابلاغ شود.

به گزارش دانا نیوز، ابتدای هفته جاری، رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط نیز در نشست خبری خود به موضوع آیین‌نامه و اسقاط خودروها به تفصیل پرداخت.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با ارائه تحلیل‌های دقیق و به‌روز، سعی می‌کنم به شما نکات و دیدگاه‌های مهم را ارائه دهم تا شما بتوانید از این اطلاعات بهره‌برداری کنید.
دکمه بازگشت به بالا