فرهنگ و هنر

شنونده موسیقی باشید؛ نه تماشاگر یوتیوب!

ستاره بهشتی معتقد است: ما عادت کرده‌ایم اغلب نوازندگی‌ها را مشاهده کنیم؛ در نتیجه بسیاری از جوانان اغلب در یوتیوب به دنبال نوازندگی هستند در حالی که یک موزیسین به جای دیدن باید عادت به شنیدن داشته باشد.

به گزارش دانا نیوز، کارگاه تخصصی و آموزشی ویلن با موضوع شیوه‌های آموزش نوازندگی ویلن توسط ستاره بهشتی (نوازنده ویلن و مدرس موسیقی و استاد دانشگاه) در روزهای شنبه ۲۵ و پنجشنبه  ۳۰  آذرماه در خانه موسیقی ایران برگزار شد.

ستاره بهشتی در ابتدای این کارگاه تخصصی به تحلیل شنیداری و تاریخ موسیقی پرداخت و دوره موسیقی باروک را مورد بررسی قرار داد.

این مدرس دانشگاه بیان کرد که آگاهی در مورد فلسفه هنر و تئوری موسیقی برای هر نوازنده‌ای واجب است و به نواختن و درک بهتر ساز کمک می‌کند.

در جلسه دوم این کارگاه نیز آثار و سبک موتزارت مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و ستاره بهشتی تاکید کرد مطالعات موزیسین‌ها باید در راستای تاریخ موسیقی باشد و بدون دانستن تاریخ و تئوری موسیقی درک از موسیقی ناقص است. ما عادت کرده‌ایم اغلب نوازندگی‌ها را مشاهده کنیم؛ در نتیجه بسیاری از جوانان اغلب در یوتیوب به دنبال نوازندگی هستند؛ در حالی که یک موزیسین به جای دیدن باید عادت به شنیدن داشته باشد و با سازی در دست موسیقی را کشف کند.

در این کارگاه موسیقی عده ای از هنرجویان قطعاتی را نواختند و ایرادات خود را با مدرس کارگاه در میان گذاشتند.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا