فرهنگ و هنر

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ درگذشت نصرالله ناصح‌پور را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری دانا نیوز، در متن پیام تسلیت محمد اله‌یاری به مناسبت درگذشت نصرالله ناصح‌پور خواننده پیشکسوت موسیقی سنتی چنین آمده است: «کلُّ مَنْ عَلیها فَان وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ. با تاثر و اندوه درگذشت هنرمند گرانقدر، مرحوم آقای نصرالله ناصح‌پور را به جامعه هنری کشور تسلیت عرض می‌کنم.

جناب آقای ناصح‌پور را نه تنها برای هنرش که برای صرف عمر گران بهای خود جهت آموزش موسیقی سنتی می‌ستاییم. گرچه شاگردانش در فراق آن استاد موسیقی سنتی می‌سوزند، اما به واسطه اوج هنر و صفای باطنش خاطره او در یاد همه دوستدارانش ماندنی است.

ضمن عرض تسلیت مجدد این فقدان، امیدوارم غفران الهی، مأمن آن چهره در نقاب خاک کشیده بوده و صبر جمیل، زینت بازماندگان و تسلای خاطر مرهم دل دوستدارانش باشد.»

نصرالله ناصح‌پور خواننده پیشکسوت موسیقی و عضو سابق هیئت مدیره خانه موسیقی ایران که به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده بود، شب گذشته (۲۸ خرداد) در ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

زنده‌یاد ناصح‌پور سال ۱۳۱۹ در اردبیل به دنیا آمد و از همان دوران کودکی، در خانواده‌ای موسیقی‌شناس پرورش یافت. وی با عزیمت به تهران، بیشتر اوقات خود را مصروف فراگیری موسیقی سنتی ایران کرد و پس از آشنایی با استاد محمود کریمی، به هنرستان آزاد موسیقی ملی راه یافت و مشغول تحصیل شد.

زنده‌یاد ناصح‌پور پس از تشکیل کلاس‌های مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، از راهنمایی‌ها و آموزش و توصیه‌های ارزنده استاد نورعلی برومند بهره‌مند شد. این هنرمند فقید از جلسات شناخت موسیقی و کلام و تلفیق شعر و موسیقی نیز، بهره‌های فراوان جست و سپس برای فراگیری ردیف عالی موسیقی سنتی و آموزش تصنیف و ضرب آهنگ مربوط به آن، به محضر استاد عبدالله دوامی راه پیدا کرد.

مراسم تشییع پیکر این خواننده پیشکسوت روز چهارشنبه (۳۱ خرداد) ساعت ۹:۳۰ از مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و پیکر وی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده خواهد شد.

۵۷۲۴۵

تیم خبری مقالات فرهنگی

با احساس و زندگی، داستان‌هایی را بازگو می‌کنم که قلبتان را لرزاند.
دکمه بازگشت به بالا