استخراج مونرو (XMR): نحوه مشارکت و کسب پاداش

ارز دیجیتال مونرو از الگوریتم اثبات انجام کار یا PoW استفاد می‌کند یعنی این شبکه برای ایجاد ‌بلاک‌های جدید به ماینرها نیاز داد. ماینرها به عنوان کسانی که عملکرد شبکه را در طولانی‌مدت تضمین‌ می‌کنند در ازای مشارکت خود پاداش دریافت می‌کنند و به همین دلیل مشارکت در استخراج مونرو و دیگر ارزهای دیجیتال یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال است.

مفهوم ماینینگ یا استخراج با بیت کوین مطرح و شناخته شد؛ اما این روزها برای استخراج بیت کوین به سخت‌افزارهای ایسیک نیاز است که بسیار گران‌قیمت هستند. به همین دلیل استخراج بیت کوین کار ساده‌ای نیست. اما برای استخراج مونور به چنین تجهیزاتی نیاز ندارید، با ما همراه باشید.

 چطور مونرو استخراج کنیم؟

برای استخراج XMR ابتدا باید الگوریتم شبکه را بشناسید، این شبکه از الگوریتم هش RandomX استفاده می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از  CPU ارز مونرو را استخراج کنید. بسیاری از ماینرها GPU را به CPU ترجیح می‌دهند چرا که شما در بیشترین حالت می‌توانید دو پردازنده مرکزی یا CPU روی رایانه خود نصب کنید و این شما را به عنوان ماینر محدود می‌کند. اما زمانی که از کارت گرافیکی برای استخراج استفاده می‌کنید، می‌توانید تا 19 GPU را روی رایانه خود نصب کنید.

اما در الگوریتم جدید شبکه مونرو شما تنها می‌توانید با استفاده از پردازنده مرکزی مونرو استخراج کنید. در قدم باید شیوه استخراج را مشخص کنید. آیا می‌خواهید به تنهایی استخراج کنید یا قصد دارید به یک استخر استخراج بپیوندید و با مشارکت دیگران مونرو استخراج کنید؟

در روش اول شما به تنها بلاک‌ها را اعتبارسنجی و استخراج می‌کنید، در این حالت پاداش کار به شخص شما اختصاص داده می شود اما شما مجبور هستید تمام قدرت محاسباتی موردنیاز برای استخراج مونرو را شخصا تامین کنید.

در روش دوم شما می‌توانید قدرت محاسباتی پردازنده‌های گرافیکی خود را به یک استخر بیفزایید. استخر قدرت محاسباتی تمام اعضا را برای استخراج مونور به کار می‌گیرد و پاداش استخراج میان شرکت‌کنندگان تقسیم می‌شود.

چگونه با CPU مونرو استخراج کنیم؟

برای شروع باید یک CPU اختصاصی برای ماین تهیه کنید. این نمونه‌ها محبوبیت بیشتری دارند:

  • AMD Ryzen Threadripper 3990X
  • AMD Ryzen 9 3950X
  • Intel Core i9-10900K
  • Ryzen 5 3600
  • AMD Ryzen 7 2700X

اکنون با کیف پولی را برای ذخیره مونرو در نظر بگیرید. پس از انتخاب کیف پول می‌توانید برنامه استخراج را دانلود و نصب کنید. برخی از بهترین کیف‌پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مونرو به شرح زیر هستند:

  • کیف پول Ledger Nano S
  • کیف پول Ledger Nano X
  • کیف پول اتمیک (Atomic)
  • کیف پول MyMonero
  • کیف پول Guarda
  • کیف پول Edge

 کانفیگ‌های متعددی برای استخراج ارز دیجیتال XMR وجود دارد اما XMRig و CSminer دو نمونه از محبوب‌ترین برنامه‌های موجود هستند. اگر قصد دارید در قالب یک استخر مونرو را استخراج کنید یک استخر را انتخاب کنید در غیر این صورت باید یک New Configuration انتخاب و آدرس کیف پول خود را وارد کنید. پس از ایجاد فایل کانفیگ آن را دانلود و اجرا کنید.

دیگر اقدامات لازم برای استخراج مونرو

فراموش نکنید که سیستم شما باید به صورت 24 ساعته روشن باشد، پس شما به یک منبع انرژی نیاز دارید. توصیه می‌شود از پاورهای مناسب برای تامین انرژی استفاده کنید، یک پاور 350 واتی برای این کار مناسب است.

در کنار منبع تغذیه باید رم دستگاه نیز حداقل 8 گیگابایت باشد. از آنجایی که برای استخراج مونرو به کارت گرافیک نیازی نیست، لازم نیست بودجه زیادی را برای تهیه این کارت‌ها صرف کنید، یک کارت گرافیک معمولی برای فعالیت ریگ شما کافی است فقط مراقب باشید که کارت گرافیک با مادربرد سیستم شما سازگار باشد.

مادربرد مهم‌ترین بخش سیستم عامل شماست و بستر اصلی به شمار می‌رود. روی مادربرد تنها یک مکان برای نصب کارت پردازنده مرکزی وجود دارد اما ممکن است چندین مکان برای نصب کارت گرافیکی تعبیه شده باشد. در قدم بعدی شما به یک حافظه نیاز دارید، یک درایو SSD 120 گیگابایتی برای استخراج این ارز کافی است.

در نهایت اتصال به اینترنت را بررسی کنید؛ برای استخراج مونرو به اینترنت پرسرعت نیاز ندارید، اما اتصال شما باید پایدار و بدون قطعی باشد.

پاداش استخراج مونرو

پاداش استخراج این ارز هر 4 سال یکبار در فرایند هاوینگ نصف می‌شود. به این ترتیب تقاضا برای خرید مونرو افزایش پیدا کرده و قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند.

در حال حاضر ماینرها برای استخراج هر بلوک از شبکه مونرو، 0.65 مونرو دریافت می‌کنند.

استقبال از استخراج مونرو

سادگی فرایند استخراج و قیمت مناسب مونرو سرمایه‌گذاری روی استخراج این ارز را به گزینه مناسبی برای کسب سود از بازار ارز دیجیتال تبدیل کرده است.

برای سرمایه‌گذاری در این بخش به بودجه بالایی نیاز ندارید و شما می‌توانید بدون در نظر گرفتن هزینه برق و تامین تجهیزات، با یک رایانه خانگی و تجهیزات بسیار ارزان‌قیمتی سود سرشاری را از استخراج مونرو کسب کنید. کافی است اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید تا بتوانید به بهترین شکل از این بازار سود ببرید. شما می‌توانید با پیوستن به استخرهای استخراج مونرو قدرت محاسباتی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و شانس استخراج را افزایش دهید. در این حالت استخر بخش بسیار ناچیزی از پاداش را به عنوان پاداش دریافت می‌کند و در نهایت پاداش به دست آمده بین اعضا تقسیم می‌شود.

برخی از معروف‌ترین استخرهای مونرو

  • استخر MineXMR
  • استخر Nanopool
  • استخر P2poo l
  • استخر SupportXMR
  • استخر EU
  • استخرMinerGate

پس از انتخاب استخر موردنظر بایدنرم افزار آن را دانلود کنید و براساس راهنما پیش بروید. توجه داشته باشید که میزان کارمزد در نظر گرفته شده در هر استخر و همینطور وضعیت استخرها متفاوت است. پیش از دانلود و نصب نرم‌افزارها بهتر است با مراجعه به وب‌سایت  miningpoolstats اطلاعات مورد نظر را در مورد استخر موردنظرتان کسب کنید.

اطلاعات برگ برنده شماست

زمانی که صحبت از سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، اطلاعات سرنوشت معاملات و سرمایه‌گذاری شما را مشخص می‌کنند. با بررسی برترین کتب حوزه مالی و اقتصادی و کسب اطلاعات کافی در خصوص فرصت‌های موجود در بازار ارز دیجیتال می‌توانید بهترین گزینه را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. استخراج مونرو با در نظر گرفته هزینه و سادگی تجهیزات یکی از بهترین انتخاب‌ها برای معامله‌گران ایرانی است.

دکمه بازگشت به بالا