برترین های کسب و کارعمومی

اس ام اس مارکتینگ چیست ؟

محتوای این مطلب پنهان

SMS مارکتینگ چیست؟ معرفی استراتژی‌ها و قوانین بازاریابی پیامکی

چرا خرید پنل اس ام اس؟ تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که اکثر افراد عادی در طول روز بیش از ۱۶۰ بار تلفن همراه خود را بررسی می‌کنند. به همین دلیل است که گوشی‌های موبایل پل ارتباطی قوی شما با آن‌ها هستند. اما همه چیز به ارتباط کاربر با نحوه تبلیغات شما بستگی دارد. در میان تمام استراتژی‌های بازاریابی موبایلی، اس ام اس مارکتینگ بیشترین بازدهی را دارد. این روش می‌تواند به عنوان یک مکمل عالی در کنار استراتژی شبکه‌های اجتماعی شما قرار گیرد.

نرخ باز کردن پیامک‌های تبلیغاتی توسط کاربران، به بیش از ۹۸ درصد می‌رسد. این در حالی است که تنها حدود ۲۰ درصد محتواهای ایمیل مارکتینگ توسط مخاطبان باز می‌شود. در نتیجه برندهای مختلف می‌توانند از sms مارکتینگ برای تبلیغات مؤثر و ارتباط قوی با مخاطبان خود استفاده کنند. تنها کافی است با شیوه صحیح استفاده از این استراتژی آشنا شده و آن را با دقت اجرا کنید. در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم به معرفی استراتژی‌های و قوانین بازاریابی پیامکی پرداخته و به طور کلی ببینیم که sms مارکتینگ چیست. چنانچه قصد دارید از این روش برای بازاریابی برند خود استفاده کنید و قیمت پنل اس ام اس را دریافت نمایید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

تعریف اسم ام اس مارکتینگ

Sms مارکتینگ نوعی بازاریابی است که کسب و کارها از آن برای ارسال پیغام‌هایی به مشتریان استفاده می‌کنند. همان طور که از نام این استراتژی مشخص است، کسب و کارها از سرویس پیام متنی یا همان ارسال پیامک کمک می‌گیرند. یک برند می‌تواند اطلاع رسانی از کمپین‌ها، ارسال محتواهای تبلیغاتی، اخبار برند، فروش محصولات جدید و … را از این طریق به مشتریان اطلاع دهد.

شیوه بازاریابی پیامکی، مانند ایمیل مارکتینگ، یک کانال ارتباطی شخصی است. یعنی شما روی دریافت پیامک بازاریابی، محتوای به اشتراک گذاشته شده و زمان ارسال آن، کنترل کاملی دارید. همین مسئله بازاریابی پیامکی شما را از سایر شیوه‌های بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی متمایز می‌کند. در شبکه‌های اجتماعی، شما محتواهای خود را در معرض دید عموم قرار داده و این مخاطب است که آن را انتخاب می‌کند. اما در این روش، شما مخاطبانی را که پیامک برای آن‌ها ارسال می‌شود، انتخاب می‌کنید.

با استفاده از اس ام اس مارکتینگ، از ابتدا تا انتهای کمپین بازاریابی خود تجربه کاربران را تحت کنترل خواهید داشت. حالا که با تعریف اس ام اس مارکتینگ آشنا هستیم، لازم است بدانید که این استراتژی شامل انواع مختلفی است.

انواع استراتژی برای بازاریابی پیامکی

اگرچه به نظر می‌رسد که sms مارکتینگ بسیار ساده است، اما انواع مختلفی دارد که باید با دقت انجام شود. انواع استراتژی برای بازاریابی پیامکی که می‌توانید انتخاب کنید، عبارت است از؛

۱. پیامک خوشامدگویی

زمانی که مشتریان شما در وب سایت ثبت نام کرده و شماره تلفن شخصی‌شان را وارد می‌کنند، یک پیامک خوشامدگویی دریافت می‌کنند.

۲. تبلیغات شخصی‌سازی‌شده

بعد از این که مشتریان شما از یک دسته محصولات خاص خرید می‌کنند، می‌توانید پیشنهادات مشابه را در قالب پیامک تبلیغات شخصی‌سازی شده برای آن‌ها ارسال کنید.

۳. معرفی محصولات جدید

اگر موارد جدیدی را به لیست محصولات خود اضافه کرده‌اید، می‌توانید با ارسال پیامک به مشتریان آن‌ها را مطلع کنید.

۴. اطلاع‌رسانی درباره کمپین‌ها و تخفیف‌های ویژه

اطلاع از تخفیف‌های آخر فصل، پیشنهادهای جذاب، شرایط فروش ویژه و … می‌تواند با استفاده از اس ام اس مارکتینگ انجام شود.

۵. دعوت به پر کردن پرسش‌نامه

اگر برای ارائه خدمات جدید، تغییر مکان فروشگاه، رونمایی از محصول جدید، نحوه ارائه خدمات، تغییر لوگو و … نیاز به نظرسنجی دارید، می‌توانید از بازاریابی پیامکی استفاده کنید. تنها کافی است لینک نظرسنجی را در قالب یک پیامک برای دعوت به پر کردن پرسش‌نامه توسط مشتریان ارسال کنید.

۶. ریمارکتینگ

یکی از بهترین راه‌ها جهت ریمارکتنیگ برند، استفاده از اس ام اس مارکتینگ است.

نکات و قوانین اس ام اس مارکتینگ

برای این که روند بازاریابی پیامکی شما مؤثر بوده و به بهترین نحو اجرا شود، باید با قوانین آن آشنا باشید. همان طور که گفتیم، این شیوه بازاریابی تا حد زیادی می‌تواند روی افزایش فروش برند و همچنین موفقیت آن تأثیرگذار باشد. به همین دلیل، نکات و قوانین sms مارکتینگ را باید با دقت بررسی کنیم. این نکات عبارت است از؛

۱. زمان مناسبی را انتخاب کنید.

بر خلاف ایمیل که ممکن است فقط چند بار در روز بررسی شود، مردم تقریباً بلافاصله پیامک‌های دریافتی خود را باز می‌کنند. این موضوع برای زمانی که می‌خواهید پیام‌های فوری برای مخاطبان خود ارسال کنید عالی است. اما باید مواظب باشید که برای آن‌ها مزاحمت ایجاد نکنید. باید زمان‌های مناسبی از روز را برای ارسال پیامک انتخاب کنید. شما نمی‌توانید در یک فاصله زمانی کوتاه، تعداد زیادی پیامک ارسال کنید. به همین دلیل باید از شانس خود به بهترین شکل مکن استفاده کنید.

اگر در ساعات نامناسبی از روز پیامک‌های خود را برای مشتری ارسال کنید، به او نشان می‌دهید که برای زمان هیچ ارزشی قائل نیستید. در برخی از کشورها قوانینی در مورد زمان ارسال پیام‌های متنی بازاریابی وجود دارد. مثلاً کشور فرانسه در قوانین خود ارسال هرگونه پیامک تبلیغاتی و بازاریابی را در روزهای یکشنبه، تعطیلات یا هر زمانی بعد از ساعت ۱۰ شب، مجاز نمی‌داند.

۲. برای اس ام اس مارکتینگ اجازه بگیرید

اگر در زمان ثبت نام کاربران در وب سایت شما، شماره تلفن خود را اضافه می‌کنند به این معنی نیست که حتماً می‌خواهند از شما پیامکی دریافت کنند. بهتر است در زمان عضویت کاربران، از آن‌ها سؤال کنید. این که برای اس ام اس مارکتینگ اجازه بگیرید، به مشتریان نشان می‌دهد که برای شما باارزش هستند.

۳. دستور‌العملی برای خارج شدن از فهرست پیامک‌های تبلیغاتی ارائه بدهید

برای این که مطمئن شوید روند sms مارکتینگ شما به بهترین شکل پیش می‌رود، دستورالعملی برای خارج شدن از فهرست پیامک‌های تبلیغاتی ارائه بدهید. به این صورت، مشتریانی که واقعاً مشتاق باشند می‌توانند در لیست شما باقی بمانند. این کار اثربخشی بازاریابی پیامکی را بیشتر می‌کند.

۴. لحن مناسبی داشته باشید

برای این که روند اس ام اس مارکتینگ برند شما از بیشتری میزان تأثیرگذاری برخوردار باشد، باید لحن مناسبی داشته باشید. داشتن یک لحن به خصوص نه تنها در پیامک‌ها، بلکه در پست‌های وبلاگ، محتواهای رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و … نیز باید دیده شود. این کار یک هویت واقعی و انحصاری به برند شما می‌دهد.

۵. حواستان به تعداد کاراکترها باشد

یکی دیگر از قوانین اس ام اس مارکتینگ این است که حواستان به تعداد کاراکترها باشد. یک پیامک تبلیغاتی در عین حال که کوتاه و مختصر است، باید هدف پیام را به درستی منتقل کند. پیامک‌های بیش از حد طولانی به احتمال زیاد توجه کافی را از طرف مخاطبان دریافت نخواهند کرد.

۶. ذکر نام برند را در پیامک فراموش نکنید

هنگام ارسال پیامک‌های انبوه به مشتریان، آنها را از طریق یک شماره کوتاه دریافت می‌کنند. به این معنی که مخاطبین شما متوجه نمی‌شوند که این پیامک از طرف شما ارسال شده است. به همین دلیل است که باید به مخاطبین خود اطلاع دهید که چه کسی پیام را ارسال کرده است. در نتیجه، ذکر نام برند را در پیامک فراموش نکنید.

۷. از sms مارکتینگ برای تکمیل استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود استفاده کنید.

یکی از بزرگ‌ترین مزایای دیجیتال مارکتینگ این است که راه‌های زیادی برای تعامل با مشتریان وجود دارد. همه این روش‌ها با هم در ارتباط هستند تا یک سیستم بازاریابی قوی برای کسب و کارها ایجاد کنند. اس ام اس مارکتینگ و بازاریابی ایمیلی، دو کانال مکمل یکدیگر هستند. شما می‌توانید از هر دو کانال برای راه اندازی کمپین بازاریابی خود اقدام کنید. در حالی که ایمیل‌ها یک راه عالی برای درج اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تر هستند، می‌توانید از پیامک برای ارتباط نزدیک و سریع‌تر با مخاطبان استفاده کنید.

مزایای بازاریابی پیامکی

گوشی‌های موبایل یکی از وسایل ضروری و همیشگی همراه ما هستند. به همین دلیل برندها می‌توانند از آن برای اهداف بازاریابی خود کمک بگیرند. همان طور که می‌دانید، بازاریابی در دنیای دیجیتال بسیار گسترده بوده و انواع مختلفی دارد. در این میان، اس ام اس مارکتینگ مزایای متعددی نسبت به سایر اشکال بازاریابی دیجیتال دارد. مزایای بازاریابی پیامکی را در ادامه بیشتر بررسی می‌کنیم.

۱. سرعت بالایی دارد

بازاریابی پیامکی یکی از شیوه‌های سریع بازاریابی است. برخلاف بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی یا ایمیل مارکتینگ، این روش نیازی به طراحی تصویر برای مطابقت با دیگر محتواهای منتشر شده ندارد. همچنین پیام‌های متنی محدودیت کاراکتری دارند، بنابراین نیازی به نوشتن طولانی هم ندارید. تولید و ارسال محتوا برای اس ام اس مارکتینگ سریع و آسان است. علاوه بر این، پیامک‌ها سریع‌تر از محتواهای شبکه‌های اجتماعی و یا ایمیل‌ها به دست گیرندگان شما می‌رسند. مشتریان شما هنگام دریافت پیامک، اعلان‌های آنی را در تلفن خود دریافت می‌کنند.

۲. نرخ باز شدن پیامک‌ها همچنان بالاست

یکی دیگر از مزایای بازاریابی پیامکی این است که نرخ بازشدن پیامک‌ها همچنان بالاست. اگر می‌خواهید مردم پیام‌های شما را ببینند، ارسال پیامک‌های متنی مؤثرترین راه برای این کار است. محتواهای sms مارکتینگ در ۹۸٪ مواقع باز می‌شوند.

۳. نرخ واکنش نشان دادن به آن بالاست

از آنجایی که پیامک‌ها نرخ باز شدن بالایی دارند، نرخ واکنش نشان دادن به آن بالاست. میانگین نرخ واکنش برای پیامک‌ها چیزی حدود ۴۵ درصد است؛ در حالی که نرخ کلیک در ایمیل معمولاً بیش از ۷ درصد نمی‌شود. به طور کلی، احتمال این که مشتریان شما روی لینک‌های درون پیامک‌ها کلیک کنند، نسبت به لینک‌های قرار گرفته در ایمیل بسیار بیشتر است.

۴. قابل تحلیل است

اگر می‌خواهید میزان موفقیت بازاریابی برند خود را بررسی کنید، باید روشی را انتخاب کنید که قابل تحلیل است. داده‌های حاصل از روند اس ام اس مارکتینگ قابل تحلیل بوده و شما می‌توانید موفقیت آن را کاملاً سنجش کنید.

تحریریه دانا نیوز

مشی رسانه‌ای این سایت، تحلیلی - خبری و اقتصادی است و اعضای تحریریه این مجموعه می‌کوشند از قالب ظاهری خبرها فراتر رفته و به زوایای پنهان و آشکار حوادث سرک بکشند و با کندوکاو بیشتر، ناگفته‌ها و وجوه نامکشوف وقایع و حوادث را بیابند.
دکمه بازگشت به بالا